Ema

Læge og jordemoder

5 indlæg i dette emne

Nu bor jeg jo i Sverige og de gør unægteligt nogen ting meget anderledes herovre og det gik lige pludselig op for mig, da jeg sad og læste en anden graviditetstråd at enaf forskellene åbenbart er at I i Danmark har planlagte lægebesøg udover besøg hos jordemoder, hvor alt her går gennem jordemoderen og jeg har kun fået tid hos lægen i forbindelse med min bækkenløsning.

Men hvad laver I i så fald på de forskellige besøg? Altså hvad er forskellen på et lægebesøg og et joremoder besøg i DK?

Del dette indlæg

Faktisk ikke den store forskel efter min mening.

Den eneste forskel der var under min første graviditet var at der ikke blev snakket om fødsel hos lægen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min læge vejede mig og tog blodtrykket, så ikke det store :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg var ved lægen testede de urinen igennem og jeg fik taget blodprøver, men ellers er der ikke stor forskel. Med lægen snakkede jeg også medicin og hvad jeg måtte tage som gravid og så udskrev hun recept på nogle kosttilskud fordi jeg har tendens til at have for lidt jern.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved lægen synes jeg det er mig der er fokus på, blodprøver, urinvejs infektion, vejning, blodtryk.

Ved jm er det baby der er i fokus.

Jeg ikke så lang henne og har ikke været afsted så mange gange endnu.

Men f.eks. Næste gang ved lægen skal jeg tjekkes for urinvejsinfektion da jeg døjer meget med blærebetændelse, så skal jeg have taget blodprøve både mod sukkersyge fordi det er i familien, men også fordi jeg er rhesus negativ, så de skal finde ud af om baby er negativ eller positiv.

Ved jm har jeg fået af vide jeg skal trykkes på maven og høre hjertelyd næste gang, og så bare en generel samtale :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER