Nitzen1987

Modelkonkurrencer for mindre børn og babyer

13 indlæg i dette emne

Hvad synes I om det?

Kan se, at der med jævne mellemrum florerer fotokonkurrencer, hvor 1. Præmien er en modelkontrakt til ens barn. Har bl.a. set at Matas og Vores Børn har haft annoceret med det....

Hvad synes I om sådanne konkurrencer? Deltager I i dem? Hvis ja, er det så for barnets eller forældrenes skyld?

Er bare lidt nysgerrig :blush :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har som sådan ikk noget imod det, men deltager ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har som sådan ikk noget imod det, men deltager ikke.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden sådan lige helt at kunne definere og sætte ord på hvorfor, så kan jeg mærke at min næse rynker sig lidt ved tanken :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden sådan lige helt at kunne definere og sætte ord på hvorfor, så kan jeg mærke at min næse rynker sig lidt ved tanken :blush

Jeg har det på samme måde :)

Jeg tror det har noget at gøre med, at det er børn og de ikke rigtigt selv har noget at skulle have sagt. For mig er det noget unaturligt de skal præstere ved sådan noget. Og jeg synes jo egentlig bare, at børn skal være børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden sådan lige helt at kunne definere og sætte ord på hvorfor, så kan jeg mærke at min næse rynker sig lidt ved tanken :blush

Ditto!

Jeg kan ikke se hvordan det skulle kunne være for barnets skyld = hvorfor så gøre det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror som sådan, af sådan nogle som Matas og Vores Børn gør det rimeligt "ordentligt" overfor børnene (modsat hvad jeg tror om de der amerikanske konkurrencer, hvor de får falske øjenvipper og hvad ved jeg på...), så uden nogensinde at have oplevet noget af det, så tænker jeg ikke, at børnene kommer til skade af det.

Men én ting er, at jeg ikke tror, at børnene får noget som helst ud af det, men jeg kan også tænke på, hvad det er, forældrene får ud af det. Hvorfor er det en succes, at fuldstændigt fremmede synes at ens baby er smuk? På en eller anden måde, synes jeg at det peger i retning af et meget overfladisk værdisæt, som jeg ikke bryder mig om (og jeg skriver "peger i retning af" fordi jeg er åben overfor, at man godt kan være mor til en modelbaby og stadig have gode værdisæt, men at jeg associerer det at gøre sin baby til model, med en IMO overprioritering af udseende)

Jeg tager selv mange billeder af Valdemar, og jeg kan bestemt finde på at dele dem, hvis jeg synes han er så sød, at mit hjerte bobler helt over. Men jeg tager billederne for MIN skyld (og for Brians...), og jeg har nok lidt svært ved at forholde mig til, hvis Valdemar skulle være model for fremmede menneskers skyld. Det synes jeg ikke at han skal, medmindre han selv har valgt det, hvad han selvfølgelig ikke kan nu.

Jeg synes i bund og grund, at børn skal være børn, de skal være glade og sunde og ikke nødvendigvis smukke og fotogene. Men det er nok et af de tilfælde, hvor jeg synes at talemåden "alt med måde" gælder. Jeg puttede selv Valdemar i seler og nissehue til årets julekort og jeg nyder selv gode billeder. Og hvis jeg en dag får en lille pige, vil jeg ikke udelukke, at der bliver taget nogle billeder med pandebånd med blomst osv. Men for mig personligt overskrider det nok "mådeholdet" hvis babyer bliver decideret modeller for firmaer, og måske endda også nogle gange på private billeder, hvis jeg tænker at børnene er meget pyntede.

Men det er jo smag og behag, og som jeg startede med at skrive, så tror jeg ikke, at børnene tager skade af det i det omfang, som jeg forestiller mig, at der kan være her i Danmark. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke tanker om at gøre det/opsøge det, men ville da ikke afvise det, hvis nogle opfordrede os til det. Altså har ikke noget i mod det.

Selvfølgelig er det på ingen måde for barnets skyld, men som Barba også er inde på, så pynter vi også selv vores børn med nissehuer og hårbånd, tager månedsbilleder mv af dem, går til børnefotograf, smash the cake osv = fordi vi synes det er sjovt og det nok ikke skader vores børn :D det tror jeg heller ikke en reklame for Matas gør.. (Er naiv og tænker, at det langt fra er som de amerikanske forhold, som vi ser i tv'et?) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm har egentlig aldrig tænkt over at babyer ku være modeller :unsure mit værdi sæt er ikke at mit barn skal anerkendes for sin skønhed, det må hun da gerne, men det er ikke en værdi, hun skal bare se ordentlig ud. Jeg tror jeg vil give BBM ret i det meste hun skriver.

Mange får taget new born billeder hvor de små har huer på og ligger i kurve og kufferter - det er en slags (pop) kunst, for VORES skyld, til VORES væge, så VORES nærmeste kan se guldklumpen. En reklame fotosession er ikke være end en tur til fotografen, og så alligevel fordi billedet bliver eksponeret og vurderet af 1000vis af mennesker og det er ikke noget hverken mit barn eller jeg behøver!

Men hvis vores børn laver en artikel om fx legetøj til børn i forskellige aldre og de manglede et barn på Mies alder og fotografen fx var en der lige havde taget billeder af Mie til fx julegaver og h*n ringede og spurgte om de kunne få lov st låne Mie, ville jeg nok sige ja! Jeg ville nok tage ja hatten på og få den oplevelse med i bagagen, fordi de bedste oplevelser er de atypiske og spontane, og det er modsat det forfængelige aspekt en værdi/livslektie jeg vil give Mie med i rygsækken!

Hey jeg har været statist i en bollywood film med en termilsk Elvis fordi jeg sagde ja til noget jeg ikke anede hvad gik ud på og det er da en af de sjovere oplevelser og ikke mindst historier! Det vil jeg gerne give videre til Mie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der har været en "Roskildes sødeste baby" konkurrence, og der kunne jeg da godt finde på at sende et billede ind af Noah. Jeg tror man kunne vilde et gavekort til byens butikker eller noget i den dur. Men en decideret modelkonkurrence, nej.

 

Noah synes ikke det er en fest at være foran et kamera, han vil helst bare lege, og det skal han som udgangspunkt have lov til. Som Majs skriver, hvis der kommer en og spørger om de må låne ham vil jeg da sikekrt sige ja, men det er ikke noget jeg aktivt vil opsøge og bruge tid på at gå til auditions eller hvad det nu kræver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hopper på "med måde"-vognen. 

 

Jeg bryder mig ikke om konkurrencer om hvem der har den smukkeste baby, for det bliver alt for meget "se mig, se hvor skøn en baby jeg har". Om det så er hvor man kan vinde en modelkontrakt til sit barn eller om det er "månedens baby" i fotohandleren. Men det er nok mest spam-delen, hvor folk skriver på facebook og i forums mm. om man ikke vil stemme på ens barn, fordi det er det smukkeste i verden. Der kan jeg ikke se, at det handler om barnets tarv, kun at det handler om at forældrene på en eller anden måde vil fremme dem selv og deres evne til at lave smukke børn. 

 

Der findes nogle modelbureauer i Danmark, der kun har børnemodeller, og umiddelbart skurrer det i mine ører, når jeg hører om sådan noget, og det er noget jeg havde svoret at mit barn aldrig skulle. Men en dag sad vi til familiefest, hvor snakken gik på nogle af de portrætbilleder C havde taget af Karla, og der var flere der foreslog, at vi skulle sende billederne til sådan et bureau. Jeg sagde "ej, det tror jeg ikke lige", men C undersøgte det for sjov, og vi blev ret overraskede over, hvor ordentligt det egentligt virker til at være. For hver session - som foregår efter barnets tempo - tjener man en smule penge, og hvis man så bruger dem på barnet, så kommer det også barnet til gode. Vi overvejede at sende nogle billeder ind, både fordi Karla elsker at få taget billeder, men også fordi man fik noget for det, som vi så kunne forkæle Karla med. Men det blev ved tanken. 

Så jeg har intet imod at man lader sine børn stille op til et name-it-katalog eller en liberoreklame, når det foregår ordentligt, barnet hygger sig med det, og de penge man evt skulle tjene på det ville gå til barnet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var ude og prøve ammebluser forleden var butiksdamen helt vild med vores lille datter. Hun foreslog med det samme at hun da måtte være den fremtidige børnemodel for nabobutikken, som laver børnetøj. Børnetøjsbutiksdamen blev hentet ind og var meget interesseret, hvis vores datter passer kollektionsprøverne, når billederne skal tages.

Det er først når hun er lidt større.

Vi overvejer at sige ja når den tid kommer, hvis hun får et pengebeløb for det. Pengene skulle så gå som et ekstra tilskud til hendes børneopsparing.

Vi kunne også overveje andre lignende tilbud, hvis vores datter kan få noget ekstra ud af det. Og selvfølgelig kun hvis det foregår under ordentlige, professionelle forhold.

En konkurrence... Nej det er ikke lige noget jeg har lyst til at tilmelde hende. Men har ikke noget imod at nogle gør det. Så længe det er sobre billeder de sender ind.

Vi tager selv masser af billeder af vores datter, fordi vi synes hun bare er så dejlig. Men eksponerer kun billederne til vores venner på fb. Ganske vist for vores egen og familiemedlemmers samt venners skyld, så de kan følge hende. Hun får jo intet ud af det..

Skulle de længere ud end det, skulle hun selv have noget ud af det.

Håber det gav mening?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil nok gøre som min mor gjorde med mig. Jeg blev i en alder af 5 spurgt om jeg ville være børnemodel for føtex og bilka... beslutningen var helt min egen, og da jeg som 7 årig ikke gad mere og havde fundet andre interesser som jeg hellere ville være en del af, så meldte min mor mig fra hos tøjkæderne. Det var helt min egen beslutning og noget som jeg kun skulle gøre fordi jeg syntes det var sjovt. Den gang skrev man heller ikke kontrakter med børn, men de var nærmest lidt freelance som blev ringet til fra gang til gang.

 

Har selv en datter på 21 måneder og ville aldrig sige ja til at lade hende være en del af den slags nu fordi hun endnu ikke selv kan sige til og fra om det er noget hun er lyst til. Hvis der byder sig en chance for det når hun bliver ældre og hun selv siger at hun gerne vil, så kan vi godt snakke om det. Men det skal være sådan at hun altid kan sige fra igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER