Klitgaard1990

Står op om natten! Hjælp!

5 indlæg i dette emne

Vores store datter bliver 3 i april.

Den sidste måneds tid er hun begyndt at stå op imellem kl 3-6 og tænder ALT lyset i hele lejligheden og går ind og vækker sin lillesøster på 13 mdr.. Hun LISTER igennem vores soveværelse for at komme ind på sin lillesøsters værelse. Nogle gange tager hun også en skammel og placerer den ved siden af mig og sidder og spiser boller hun har taget fra køkkenbordet eller skabet og ellers sidder hun og leger ved siden af mig eller på sit eget værelse.

Hvad kan vi gøre for at hun ikke vågner midt om natten?

Hendes middagslur i dagplejen er fjernet den sidste uge fordi når hun blev lagt i seng om aftenen kunne hun snildt finde på at stå ud af sengen og rende og lege til mellem kl 22-23.. Og altså STADIG stå op midt om natten.. Og man kan jo se på hende at hun er mega træt og pylret konstant.

Det er godt nok ikke fedt at vågne op til en lejlighed med alt lys tændt når man prøver at spare.. Og jeg er snart så træt i mit hoved af skrig og skrål så snart tingene ikke går efter hendes hoved.. HJÆLP!

Del dette indlæg

Det jeg lige først tænkte på er om hun er renlig? Tænkte at hvis hun stadig bruger ble om natten så kunne det måske være, at hun vågner fordi hun skal tisse/har tisset - altså hun er ved at blive bevidst om det og derfor vågner? Eller er det mon sult når du siger, hun sidder og spiser boller? Årg har ingen rigtigt gode råd men det lyder mega træls :wacko

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun er ikke renlig endnu. Når vi prøver at tage bleen af hende, tisser hun på gulvet uden at registrere det før det er for sent.

Hun er vant til at få mad kort tid efter hun er vågnet, så jeg tænker at hun selv tager bollerne fra bordet fordi hun forbinder det med at det får man når man står op.

Hun kan også sagtens bare tænde lyset og lege. Men det kan da godt være at hun er blevet mere bevidst om bleen. Det har jeg godt nok ikk tænkt over selv

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan I sætte hende på toilettet og tisse inden hun skal sove? Så er I sikre på hun får tisset af i hvert fald og samtidigt trænet lidt på at blive renlig.

Jeg håber det snart vender for det er da godt nok ikke til at holde ud.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun vil slet ikke sove middagslur. I dagplejen ligger hun i barnevognen i omkring 2 timer og snakker med sig selv.. Og herhjemme står hun bare op af sengen og leger indtil vi opdager hende og lægger hende i seng igen. Og efter 1-2 timer på den måde, dropper vi at prøve mere fordi klokken så er så mange at det vil ødelægge nattesøvnen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER