MJA 77

Første jordemoderbesøg

13 indlæg i dette emne

Hejsa.

Jeg har lige været til jordemoder for første gang her i min 2 graviditet. ( Termin 18/7-14)

Hun ville slet ikke lytte efter hjertelyd, min datter er 7 og dengang blev der lyttet hver gang.

Men i dag fik jeg besked at det gør man først ved andet besøg.

Hvordan er det gået jer hos jordemoder?.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg hørte hjertelyd første gang :) mærkeligt, at du ikke fik lov :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ikke lyttet hjertelyd første gang, her var det udelukkende en kort samtale og så fik jeg en masse papirer mv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ikke målt hjertelyd v første besøg. Tror også det er for tidligt at måle den. Hvor langt er du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hørte hjertelyd første gang, men var også sent afsted (19+3).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg troede bare man stadig lyttede til det hver gang, er 7 år siden sidst.

Jeg er 14+4 så det burde kunne høres, men hva ved jeg. Nye tider...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lyttet hjertelyd da jeg var afsted i december. Der var jeg 15+1. Hun lyttede ret tidligt i samtalen, men det var kun fordi vi snakkede om at jeg havde mistet sidste gang, så var hun bare sød og berolige mig. :)

Er helt sikker på at hun havde lyttet uanset.

Det var i Herning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik heller ikke hørt hjertelyd, hun sagde også selv at første besøg bare var en snak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var afsted i Aalborg og hørte som sagt hjertelyd :) var der ca 1 time :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste gang hørte jeg heller ikke hjertelyd første gang. Det var bare snak og Info.

Håber at høre det denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ikke lyttet hjertelyd ved første JM besøg omkring 16+.... det var bare en snak! :)

Jeg spurgte efter det, men hun sagde at det kunne gøre mere skade end gavn, da det nogen gange kunne være svært at finde hjertelyden så tidligt, da det er svært at sige hvor barnet ligger, hvis moderkagen ligger ud mod maveskindet eller andet... og hun ville ikke gøre os nervøse hvis hun havde svært ved at finde den...

Tror nu gerne de vil gøre det hvis man insitere eller er meget nervøs.. :) jeg spurgte bare af nysgerrighed da vi var af sted...

De efterfølgende gange har hun lyttet hjertelyd, målt SF mål og mærket på maven!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg troede bare man stadig lyttede til det hver gang, er 7 år siden sidst.

Jeg er 14+4 så det burde kunne høres, men hva ved jeg. Nye tider...

 

Normalt lytter man først efter hjertelyd efter uge 17, sagde min JM. Fordi det kunne være svært at finde den inden og dermed kunne man gøre mor nervøs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik heller ikke lyttet hjertelyd før 2 gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER