Sija-baby

Smalltalk

586 indlæg i dette emne

Jeg synes godt nok også det rykker tæt på nu der er kun 17 dage til termin.

Her den anden nat begyndte tankerne at køre rundt i hovedet med alle de ting der kan gå galt, så endte med at måtte vække kæresten og tude nervøsiteten ud hos ham.

Elsker den mand, er der altid lige gyldigt hvor "umulig" man er ❤️

Hehe selvom de ikke er gravide, så skal de igennem meget, de stakkels mænd. Og det slutter ikke engang efter fødsler. Vi kommer til at være hormonforstyrret i lang tid hahaha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mave blev lidt større og faldt synligt ned i løbet af dagen lørdag! :o Ret vildt at opleve... havde taget mavebillede om morgenen og kunne så se i spejlet om aftenen at den sad anderledes end på billedet. De kommenterede også på at min mave var faldet, da jeg hentede Lise i vs'en idag.

Waaah hvor er det vildt! Hvordan har du det, kan du mærke andet anderledes? Har du mærket på din livmoderhals?

Min datter mente at min mave var blevet meget stor igår, men synes ikke den virker til at være faldet. Men kan godt nok mærke junior skruer sig heeelt ned i bækkenet, er du vimmer mand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver det sgu spændende piger!

Har været til jordemoder idag og hun kunne fortælle mig at han i DEN grad er sunket ned! Hans hoved ligger heeelt nede og presser på livmoder åbningen og så er jeg 5 cm åben + jeg har tegnblødning. Jeg er åbenbart VIRKELIG moden til at føde når som helst og hun tror ikke der går mere end max et par dage.

Siden weekenden her er jeg begyndt at få ret stærke smerter i bækkenet og skambenet, og det føles næsten som om han er ved at smutte med ud når jeg er på toilettet

Det tog jo kun 3 timer fra første ve med min datter før hun var ude, så jordemoderen siger at jeg nærmest bare skal nyse nu, så smutter han ud! Så ved den mindste forandring skal jeg bare tage direkte på hospitalet, ikke noget med at høre dem hvad de synes, ellers kommer jeg til at føde herhjemme.

Der var igen bakterier i urinen, blod og æggehvidestoffer, så nu er jeg blevet sendt ind til undersøgelse på hospitalet her i eftermiddag, så lægerne kan vurdere hvad vi skal gøre. Der er 3 muligheder, jeg bliver sat i behandling med selexid igen med det samme, vi venter til han er kommet ud af sig selv og derefter sætter mig i behandling igen, eller vi sætter fødselen i gang evt ved at prikke hul på vandet og så kan jeg komme i behandling når han er ude.

Så jeg er meget spændt på hvad dommen bliver her i eftermiddag!

Og selv om jeg jo i lang tid har forventet han ville komme lidt før, så rykkede det sgu alligevel meget tættere på og blev pludseligt lidt mere virkeligt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Waaah hvor er det vildt! Hvordan har du det, kan du mærke andet anderledes? Har du mærket på din livmoderhals?

Min datter mente at min mave var blevet meget stor igår, men synes ikke den virker til at være faldet. Men kan godt nok mærke junior skruer sig heeelt ned i bækkenet, er du vimmer mand.

Det føles meget anderledes, som i at jeg har en del smerter. Bækkenet gør ondt fordi han bare presser lige ned på og jeg har også svært ved at sidde lige op, fordi han fylder det hele ud forneden. Så har det bedst når jeg ligger halvt ned :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg lige skrev i gravid smalltalk hvor er det spændende Mette.

Man sidder jo næsten på kanten af sofaen på dine vegne ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, jeg har helt glemt at svare herinde. Går vidst rundt med en mindre ammehjerne for tiden. Det er heldigt jeg husker at få bukser på, inden jeg går med hunden for tiden.

:D :D :D

Og tak for dagens grin, kan lige se det for mig!!

Jeg er også ret distræt og glemsom for tiden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg lige skrev i gravid smalltalk hvor er det spændende Mette.

Man sidder jo næsten på kanten af sofaen på dine vegne ❤️

Haha hvem behøver serier, når livet er så spændende :D :p

Men det skal nok passe at han stædigt holder fast derinde, når jeg nu har fået gejlet jer allesammen op ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja for filan skal jeg følge med i det eller de unge mødre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver det sgu spændende piger!

Har været til jordemoder idag og hun kunne fortælle mig at han i DEN grad er sunket ned! Hans hoved ligger heeelt nede og presser på livmoder åbningen og så er jeg 5 cm åben + jeg har tegnblødning. Jeg er åbenbart VIRKELIG moden til at føde når som helst og hun tror ikke der går mere end max et par dage.

Siden weekenden her er jeg begyndt at få ret stærke smerter i bækkenet og skambenet, og det føles næsten som om han er ved at smutte med ud når jeg er på toilettet

Det tog jo kun 3 timer fra første ve med min datter før hun var ude, så jordemoderen siger at jeg nærmest bare skal nyse nu, så smutter han ud! Så ved den mindste forandring skal jeg bare tage direkte på hospitalet, ikke noget med at høre dem hvad de synes, ellers kommer jeg til at føde herhjemme.

Der var igen bakterier i urinen, blod og æggehvidestoffer, så nu er jeg blevet sendt ind til undersøgelse på hospitalet her i eftermiddag, så lægerne kan vurdere hvad vi skal gøre. Der er 3 muligheder, jeg bliver sat i behandling med selexid igen med det samme, vi venter til han er kommet ud af sig selv og derefter sætter mig i behandling igen, eller vi sætter fødselen i gang evt ved at prikke hul på vandet og så kan jeg komme i behandling når han er ude.

Så jeg er meget spændt på hvad dommen bliver her i eftermiddag!

Og selv om jeg jo i lang tid har forventet han ville komme lidt før, så rykkede det sgu alligevel meget tættere på og blev pludseligt lidt mere virkeligt!!

Orh hvor er det vildt og spændende og skræmmende tæt på! Tænk du lige om lidt har lille baby i armene.

Jeg kan slet ikke vente med at høre hvad de finder ud af idag...

Jeg fødte også på tre timer fra første ve, så jeg skal også bare hurtigst muligt ind på fødegangen ved første mistanke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver det sgu spændende piger!

Har været til jordemoder idag og hun kunne fortælle mig at han i DEN grad er sunket ned! Hans hoved ligger heeelt nede og presser på livmoder åbningen og så er jeg 5 cm åben + jeg har tegnblødning. Jeg er åbenbart VIRKELIG moden til at føde når som helst og hun tror ikke der går mere end max et par dage.

Siden weekenden her er jeg begyndt at få ret stærke smerter i bækkenet og skambenet, og det føles næsten som om han er ved at smutte med ud når jeg er på toilettet

Det tog jo kun 3 timer fra første ve med min datter før hun var ude, så jordemoderen siger at jeg nærmest bare skal nyse nu, så smutter han ud! Så ved den mindste forandring skal jeg bare tage direkte på hospitalet, ikke noget med at høre dem hvad de synes, ellers kommer jeg til at føde herhjemme.

Der var igen bakterier i urinen, blod og æggehvidestoffer, så nu er jeg blevet sendt ind til undersøgelse på hospitalet her i eftermiddag, så lægerne kan vurdere hvad vi skal gøre. Der er 3 muligheder, jeg bliver sat i behandling med selexid igen med det samme, vi venter til han er kommet ud af sig selv og derefter sætter mig i behandling igen, eller vi sætter fødselen i gang evt ved at prikke hul på vandet og så kan jeg komme i behandling når han er ude.

Så jeg er meget spændt på hvad dommen bliver her i eftermiddag!

Og selv om jeg jo i lang tid har forventet han ville komme lidt før, så rykkede det sgu alligevel meget tættere på og blev pludseligt lidt mere virkeligt!!

Orh hvor er det vildt og spændende og skræmmende tæt på! Tænk du lige om lidt har lille baby i armene.

Jeg kan slet ikke vente med at høre hvad de finder ud af idag...

Jeg fødte også på tre timer fra første ve, så jeg skal også bare hurtigst muligt ind på fødegangen ved første mistanke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha hvem behøver serier, når livet er så spændende :D :p

Men det skal nok passe at han stædigt holder fast derinde, når jeg nu har fået gejlet jer allesammen op ;)

Haha vi kommer jo allesammen til at sidde og trykke opdater, hele aftenen, i håb om at du har skrevet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver det sgu spændende piger!

Har været til jordemoder idag og hun kunne fortælle mig at han i DEN grad er sunket ned! Hans hoved ligger heeelt nede og presser på livmoder åbningen og så er jeg 5 cm åben + jeg har tegnblødning. Jeg er åbenbart VIRKELIG moden til at føde når som helst og hun tror ikke der går mere end max et par dage.

Siden weekenden her er jeg begyndt at få ret stærke smerter i bækkenet og skambenet, og det føles næsten som om han er ved at smutte med ud når jeg er på toilettet

Det tog jo kun 3 timer fra første ve med min datter før hun var ude, så jordemoderen siger at jeg nærmest bare skal nyse nu, så smutter han ud! Så ved den mindste forandring skal jeg bare tage direkte på hospitalet, ikke noget med at høre dem hvad de synes, ellers kommer jeg til at føde herhjemme.

Der var igen bakterier i urinen, blod og æggehvidestoffer, så nu er jeg blevet sendt ind til undersøgelse på hospitalet her i eftermiddag, så lægerne kan vurdere hvad vi skal gøre. Der er 3 muligheder, jeg bliver sat i behandling med selexid igen med det samme, vi venter til han er kommet ud af sig selv og derefter sætter mig i behandling igen, eller vi sætter fødselen i gang evt ved at prikke hul på vandet og så kan jeg komme i behandling når han er ude.

Så jeg er meget spændt på hvad dommen bliver her i eftermiddag!

Og selv om jeg jo i lang tid har forventet han ville komme lidt før, så rykkede det sgu alligevel meget tættere på og blev pludseligt lidt mere virkeligt!!

Uhh hvor spændende men han må lige holde sig "indendørs" til 1/9 så du stadig hører til vores gruppe ;-)

Hvad gør i med jeres datter når lillemand melder sin ankomst?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg pakket hospitalstasken til junior og mig selv (mangler lige det sidste i form af tandbørste mm i den dur) manden må klare sig selv ;-)

Jeg har næsten ikke sovet i nat grundet mens lign smerter (det her var bare 100 x værrer) hold nu op det gjorde ondt. Synes godt nok det er underligt at jeg bliver ved med at have ondt og så kun om natten i sådan en grad at jeg, ifølge manden, ligger og siger av i søvne mens jeg vrider mig rundt og vågner af smerterne x flere.

Skal til kontrol på torsdag og vil lige nævne det for lægen/JM for er faktisk lidt (meget )bekymret nu det har stået på SÅ længe

Lillemanden står helt sikkert med hovedet i bækkenet og kommer godt der ned (av for filan)

Tænk at vi snart står med vores guld i hænderne det er virkelig underligt at tænke på synes lige jeg er blevet gravid.

Glæder mig til snart at læse jeres fødselsberetninger :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg eeeendelig kommet hjem! :o Skulle jo bare ind og undersøges og lige snakke med en læge og vi var på hospitalet kl. 15... Og alligevel er jeg først hjemme nu! Hold nu op hvor var der meget ventetid! Og jeg gik helt glip af god mad og huset fuld af gæster derhjemme, de var alle taget hjem igen. Øv bøv :(

Nå men jeg føler pt at jeg har fået tæsk med et jernrør, har simpelthen så mange smerter. Det gør rigtig ondt i flanken på ryggen, så de tror at jeg er ved at få nyre-bækken betændelse. Så jeg blev sat i behandling med det samme og så håber vi det hjælper ellers skal jeg indlægges. De tilbød egentlig at indlægge mig med det samme, men ville helst hjem efter den pinefulde ventetid jeg havde derinde. Og jeg kan jo lige så godt afvente om smerterne aftager herhjemme som derinde, og så skal jeg jo bare tage derind hvis det ikke bliver bedre.

Man ville ikke gøre noget for at fremskynde fødslen, for som lægen sagde så tæller hver ekstra dag han er derinde positivt for ham, selvom han egentlig er færdig udviklet nu. Men de regner bestemt ikke med at jeg går længe endnu. Mine plukveer er rigtig stride og bider lidt, men jeg har ikke rigtige veer. Og i princippet kan jeg godt gå i flere dage sådan.

Så nu venter vi bare og ser om mine flankesmerter aftager og ellers bare på hvornår han beslutter sig for at komme ud.

Så blev jeg da også lige instrueret i af en fødselslæge hvad jeg skulle gøre hvis jeg endte med at føde derhjemme selv, det håber jeg da virkelig ikke bliver aktuelt! :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh hvor spændende men han må lige holde sig "indendørs" til 1/9 så du stadig hører til vores gruppe ;-)

Hvad gør i med jeres datter når lillemand melder sin ankomst?

Haha ja jeg må lige krydse benene ;)

Hvis Lise er i vs mens det sker, kan enten min mor eller Pers søster hente hende. Hvis det sker om aftenen eller natten kan Pers søster tage en taxa herud, hun bor 15 min herfra og har fri indtil på onsdag i næste uge. Og vi regner jo med at det sker inden da :) Så vi skulle være dækket ind!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg pakket hospitalstasken til junior og mig selv (mangler lige det sidste i form af tandbørste mm i den dur) manden må klare sig selv ;-)

Jeg har næsten ikke sovet i nat grundet mens lign smerter (det her var bare 100 x værrer) hold nu op det gjorde ondt. Synes godt nok det er underligt at jeg bliver ved med at have ondt og så kun om natten i sådan en grad at jeg, ifølge manden, ligger og siger av i søvne mens jeg vrider mig rundt og vågner af smerterne x flere.

Skal til kontrol på torsdag og vil lige nævne det for lægen/JM for er faktisk lidt (meget )bekymret nu det har stået på SÅ længe

Lillemanden står helt sikkert med hovedet i bækkenet og kommer godt der ned (av for filan)

Tænk at vi snart står med vores guld i hænderne det er virkelig underligt at tænke på synes lige jeg er blevet gravid.

Glæder mig til snart at læse jeres fødselsberetninger :-)

Det lyder ikke godt med de smerter :( :kram2 kan godt forstå du er bekymret! Jeg ville nok også insistere på at blive grundigt tjekket!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg pakket hospitalstasken til junior og mig selv (mangler lige det sidste i form af tandbørste mm i den dur) manden må klare sig selv ;-)

Jeg har næsten ikke sovet i nat grundet mens lign smerter (det her var bare 100 x værrer) hold nu op det gjorde ondt. Synes godt nok det er underligt at jeg bliver ved med at have ondt og så kun om natten i sådan en grad at jeg, ifølge manden, ligger og siger av i søvne mens jeg vrider mig rundt og vågner af smerterne x flere.

Skal til kontrol på torsdag og vil lige nævne det for lægen/JM for er faktisk lidt (meget )bekymret nu det har stået på SÅ længe

Lillemanden står helt sikkert med hovedet i bækkenet og kommer godt der ned (av for filan)

Tænk at vi snart står med vores guld i hænderne det er virkelig underligt at tænke på synes lige jeg er blevet gravid.

Glæder mig til snart at læse jeres fødselsberetninger :-)

Ej, øv. Håber lægen/JM kan fortælle dig hvad det er, og at det slet ikke er farligt.

 

Så er jeg eeeendelig kommet hjem! :o Skulle jo bare ind og undersøges og lige snakke med en læge og vi var på hospitalet kl. 15... Og alligevel er jeg først hjemme nu! Hold nu op hvor var der meget ventetid! Og jeg gik helt glip af god mad og huset fuld af gæster derhjemme, de var alle taget hjem igen. Øv bøv :(

Nå men jeg føler pt at jeg har fået tæsk med et jernrør, har simpelthen så mange smerter. Det gør rigtig ondt i flanken på ryggen, så de tror at jeg er ved at få nyre-bækken betændelse. Så jeg blev sat i behandling med det samme og så håber vi det hjælper ellers skal jeg indlægges. De tilbød egentlig at indlægge mig med det samme, men ville helst hjem efter den pinefulde ventetid jeg havde derinde. Og jeg kan jo lige så godt afvente om smerterne aftager herhjemme som derinde, og så skal jeg jo bare tage derind hvis det ikke bliver bedre.

Man ville ikke gøre noget for at fremskynde fødslen, for som lægen sagde så tæller hver ekstra dag han er derinde positivt for ham, selvom han egentlig er færdig udviklet nu. Men de regner bestemt ikke med at jeg går længe endnu. Mine plukveer er rigtig stride og bider lidt, men jeg har ikke rigtige veer. Og i princippet kan jeg godt gå i flere dage sådan.

Så nu venter vi bare og ser om mine flankesmerter aftager og ellers bare på hvornår han beslutter sig for at komme ud.

Så blev jeg da også lige instrueret i af en fødselslæge hvad jeg skulle gøre hvis jeg endte med at føde derhjemme selv, det håber jeg da virkelig ikke bliver aktuelt! :unsure

Orh Mette, det var læge I var afsted. Træls at du gik glip af gæster. MEN NU HAR DU FØDT!!! Hvor vildt er det lige! Og på lidt over en time... Tror slet ikke jeg havde kunne følge med! TILLYKKE!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først : TILLYKKE MetteA <3 håber i alle har det godt og at lillebror er blevet taget godt imod.

Troede dog vi havde en aftale om at du skulle vente til 1/9 ;-)

Dernæst: jeg var til læge/JM i dag og fik af vide at lillemanden bevæger sig/ skruer sig ned i bækkenet men at han smutter tilbage igen så og at det er hvad der udløser smerterne.

nu skal jeg til endnu en kontrol hos JM for at se hvordan det står til Down under ;-) om en lille uges tid, da begge parter har en idé om at mit bækken kan/vil drille under fødslen så nu må jeg bare vente (igen)

Lillemanden har det fint, vejer hvad han skal og skal bare "bages" færdig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først : TILLYKKE MetteA <3 håber i alle har det godt og at lillebror er blevet taget godt imod.

Troede dog vi havde en aftale om at du skulle vente til 1/9 ;-)

Dernæst: jeg var til læge/JM i dag og fik af vide at lillemanden bevæger sig/ skruer sig ned i bækkenet men at han smutter tilbage igen så og at det er hvad der udløser smerterne.

nu skal jeg til endnu en kontrol hos JM for at se hvordan det står til Down under ;-) om en lille uges tid, da begge parter har en idé om at mit bækken kan/vil drille under fødslen så nu må jeg bare vente (igen)

Lillemanden har det fint, vejer hvad han skal og skal bare "bages" færdig.

Jeg mistænker, at det er det samme baby udsætter mig for, heeeelt ned i bækkenet, og op igen... Det gør altså bare naller.

Hvorfor tror I dit bækken vil drille?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mistænker, at det er det samme baby udsætter mig for, heeeelt ned i bækkenet, og op igen... Det gør altså bare naller.

Hvorfor tror I dit bækken vil drille?

De tror det driller fordi han smutter op hele tiden og slet ikke står fast i bækkenet så nu taler de om at han måske slet ikke kan komme ud på naturligvis. Tager det nu ret køligt for "hvis hvis min r*v er spids

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De tror det driller fordi han smutter op hele tiden og slet ikke står fast i bækkenet så nu taler de om at han måske slet ikke kan komme ud på naturligvis. Tager det nu ret køligt for "hvis hvis min r*v er spids "

Hahaha heller ingen grund til unødig bekymring. Jeg kan altså ikke huske fra hvornår de skal stå fast, måske baby her allerede gør det men bare gerne vil ENDNU længere ned.

Jeg skal til jordemoder imorgen, er mega spændt på hvad hun siger, for ved sidste jm besøg, lægetjek og det ekstra tjek på fg, sad baby med hovedet nedad, så jeg ved ikke om det er fordi den er "kørt i stilling". I så fald synes jeg det er helt unødvendigt, at den piner mig ved at rotere rundt dernede... Det er jo ikke sjovt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :loveshower :kram Ja det gik dælme stærkt, men jeg har fået det godt igen nu :) er selvfølgelig mega øm og har grumme efter veer, men det er jo hvad man kan forvente.

Det er da ikke særlig pænt af jeres bebser at torturere jer sådan i bækkenet ;) Håber snart de giver jer lidt fred!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da ikke særlig pænt af jeres bebser at torturere jer sådan i bækkenet ;) Håber snart de giver jer lidt fred!

Hahaha der er da ingen af os der får fred for de baryler før de er 14 år og har smækket døren ind til deres værelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi i september tøser :-)

Jeg har 6 dage til termin, for Søren hvor må hun gerne snart komme :-)

Håber i allesammen har det godt❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay... Det er vildt! Så er vi den øverste terminsgruppe. Jeg satser dog stærkt på, at vente mindst en uge før jeg føder, min mand er ude og sejle denne uge, så det ville være smartest at vente til han er hjemme :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER