Guest

Autostole - baby ??

19 indlæg i dette emne

Jeg har forsøgt at søge lidt på nettet, men det er jo en jungel at finde ud af, kiggede lidt på nogen test, men så har de kun nogen mærker med, og kun nogen modeller?

Jeg er virkelig lost når det kommer til autostole?

Først havde jeg tænkt recerdo eller emmaljunga, men nu kiggede vi lidt ved babysam i dag, og er ret lost!

Hvad har I og hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Cybex Aton 2 med isofix base. Den var bedst i test da vi købte.

Der er vist kommet en 3'er.

Generelt er vi rigtig glade for Cybex, og Theodor på 10 mdr er nu i en Cybex Sirona.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg var godt inde på fdm og kigge, men hvis jeg kigger under dem til babyer, så synes jeg jo der mangler en del, blandt andet rømer, recardo og emmaljunga.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cybex Aton 2 med isofix base. Den var bedst i test da vi købte.

Der er vist kommet en 3'er.

Generelt er vi rigtig glade for Cybex, og Theodor på 10 mdr er nu i en Cybex Sirona.

Ditto, bortset fra at vi lige skal købe Sironaen, hi hi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan jo desværre ikke teste alle stole på markedet. Prøv evt. at se om du kan finde ADACs tests, og se om de har testet nogen af dem du synes du mangler informationer om? Ellers kan det være der er andre herinde der har erfaringer med de mærker du nævner :)

Jeg ville ikke købe en autostol der ikke var testet (og godkendt!) hos enten Tænk eller ADAC, og meget gerne begge :)

Men kan jo se rømer er testet i de andre vægtklasser, så derfor synes jeg sådanne test er lidt misvisende når man kun udvælger nogen mærker :)

Der jo forskel på en tænk test, hvor tænk går ind og sammenligner modeller, og om autostolen er sikkerheds godkendt og med hvilke anmærkninger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte Römer, fordi de stort set altid ligger i toppen i tests. Men Cybex, Recaro eller Maxi Cosi er også gode bud :)

Jeg ville holde mig fra Emmaljungas. De er et barnevogns/klapvognsfirma, der nu også laver autostole, og det kan godt være, at deres autostol er fin nok, men det er ikke der, deres fokus ligger, og det giver ikke en god mavefornemmelse for mig. Synes generelt at der er en tendens til at firmaer, der ikke primært laver autostole, har ret ringe autostole.

Der er stor forskel på om en autostol er god eller godkendt. EU-godkendelsen er IMO alt for lempelig, og tager fx ikke højde for sidekollisioner.

Jeg ville samle så mange test fra tænk og fdm som jeg kunne - nogle gange har de dem liggende i butikkerne - og så kigge på dem, også dem fra et par år tilbage. Nogle gange kan den samme autostol springe en del pladser, og det er ikke de samme de har med fra år til år. Så et års testvinder kan godt være sidste års nr. 5.

Ellers vil jeg snakke med butikken og bede om at snakke med den, der har autostole om ansvarsområde. Hvis det er en større butik (sådan var det i hvert fald i babysam) så har de gerne en, der har ansvaret for at bestille varer hjem til afdelingen, og den person har kontakt med sælgerne og holder sig gerne opdateret på, hvad der er godt og skidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ditto, bortset fra at vi lige skal købe Sironaen, hi hi

Den er fantastisk!! :glad Jeg ELSKER den stol :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også en Rømer Baby Safe med izofix base. Silke Elia har siddet i den til i dag, hvor hun er 17 mdr. Den går til 13 kg.

Nu har vi købt en ren bagudvendt Besafe izi plus.

Men ja det er lidt en jungle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Men kan jo se rømer er testet i de andre vægtklasser, så derfor synes jeg sådanne test er lidt misvisende når man kun udvælger nogen mærker :)

Der jo forskel på en tænk test, hvor tænk går ind og sammenligner modeller, og om autostolen er sikkerheds godkendt og med hvilke anmærkninger :)

Man må ikke sælge autostole i DK, der ikke er godkendt. Godkendelsen er standart for hele EU, men er ret lempelig. Der bliver fx. Kun testet for en frontal kollision (altså hvor bilen kører direkte ind i en mur, træ etc), men ikke den type kollision, hvor en bil kører ind i siden, eller bilen skrider og rammer noget med siden. Og der er der altså kortere afstand til barnet ;)

Artiklen herunder er godt nok fra 2009, men det er den samme godkendelse, der gælder i dag: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/05/26/054157.htm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For os har en af de vigtigste ting været at der var isofix.

Vi købte maxi cosi og var rigtig glade for den.

Nu har vi en besafe isofix.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde rømer baby safe med selebase!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde Maxi Cosi pebble med isofix - og har nu Maxi Cosi Pearl, stadig med isofix :) Vi er glade for dem :) Det var dem vi fik anbefalet da vi skulle købe til M. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde lånt en Akta Graco med selebase. Og var rigtig glade for den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan for alle links og besvarelserne, der er lidt at kigge på kan jeg se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Rømer baby safe ll shr med isofix. Den vandt bedst i test hos Tænk både 2011 og 2013. Når du skal købe så kig evt på den engelske Amazon. Der kan være temmelig mange penge at spare. Vi sparede 500 kr på stol og base i forhold til det billigste tilbud, jeg kunne finde herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Brio Primo med isofix base til Wilma. Den er vi vildt glade for, og den score godt i både svenske og tyske test. Vi havde en rømer til begge drenge og den var også god, med siddestillingen er bedre i brioen synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var dem det stod mellem og så Römer da vi skulle have til Aron da han var de der 4 mdr. Synes Maxi Cosi løsningen er super god! Men vi gik fra den til dels fordi isofix-basen er den samme til begge stole, så hvis vi fik nr 3 inden Aron var ude af Pearl, så skulle vi alligevel købe en base mere, og til dels fordi Römer er større, og ekspedienten anbefalede at når han på det tidspunkt var så stor, så var både hun og jeg bange for at han ville vokse ud af Pearl før tid.

Men SÅ fin autostol og rigtig god løsning, synes jeg!

Kan godt følge skepsisen med Pearl i størrelsen, Aron er en stor dreng :) Og vi har også talt om, at vi ikke tror M. Kan sidde i den så længe som den angiver ;) Vi troede jo ikke vi skulle have flere :blush men nu vil vi så gerne have 1 mere :wub Så vi ender med at skal have skaffet en isofix mere :rolleyes Hvis vi havde været afklaret på forhånd, så havde vi sgi nok gjort som jer ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER