Vinnus

Marsvin

18 indlæg i dette emne

Hvordan er det med marsvin? Har de bedst af at gå alene eller sammen med en anden? Og kan man evt sætte to sammen, som ikke er opvokset sammen?

Vores på 2 år virker af og til lidt ensom, men det kan være lidt svært at finde info, da det er lidt modsigende råd de skriver på nettet

Del dette indlæg

Jeg har kun hørt og har kun selv erfaret at marsvin har bedst af at gå sammen to og to eller flere :)

Jeg har nogle gange oplevet at man godt kunne sætte nogen sammen, og andre gange har det ikke været så godt. Hvis du har mulighed for at lade dem se hinanden an og snuse til hinanden inden de decideret deler bur, og hvis de evt har hvert deres hus, så synes jeg, det hjælper :)

Årh savner lidt at have marsvin nu :7himmel

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg spurgte lige min mor - hun er ekspert når det gælder marsvin :p

Hun siger de har godt af selskab. Hun har desuden aldrig rigtig oplevet problemer med at sætte marsvin sammen. Kun hvor der har gået flere hanner sammen mens der også er hunner. Men hanner sammen uden hunner skulle ikke være et problem.

Men det er vel også kun et marsvin mere I vil have?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg spurgte lige min mor - hun er ekspert når det gælder marsvin :p

Hun siger de har godt af selskab. Hun har desuden aldrig rigtig oplevet problemer med at sætte marsvin sammen. Kun hvor der har gået flere hanner sammen mens der også er hunner. Men hanner sammen uden hunner skulle ikke være et problem.

Men det er vel også kun et marsvin mere I vil have?

Jo kun et :D ellers får vi jo en hel zoo ;)

Han snakker pt meget med køleskabet og fryseren. Ih hvor han snakker :) han har altid gået selv. Han står i køkken alrummet, så der er ofte folk omkring.

Han er så hyggelig :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har kun hørt og har kun selv erfaret at marsvin har bedst af at gå sammen to og to eller flere :)

Jeg har nogle gange oplevet at man godt kunne sætte nogen sammen, og andre gange har det ikke været så godt. Hvis du har mulighed for at lade dem se hinanden an og snuse til hinanden inden de decideret deler bur, og hvis de evt har hvert deres hus, så synes jeg, det hjælper :)

Årh savner lidt at have marsvin nu :7himmel

De vil så også få et større bur, så der var plads til begge.

Ville det så gå med en ung han til vores han? Tænker om det er lidt som med katte, hvor de lige skal skabe et hierarki?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Marsvin er flokdyr, så han vil sikkert blive glad for selskab.

Jeg har flere gange sat marsvin sammen, det har dog været hunner begge to. Men ingen problemer :) de har dog snuset til hinanden på neutral grund først.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Marsvin er flokdyr, så han vil sikkert blive glad for selskab.

Jeg har flere gange sat marsvin sammen, det har dog været hunner begge to. Men ingen problemer :) de har dog snuset til hinanden på neutral grund først.

Hvordan på neutral grund? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

På gulvet eksempelvis. Så den gamle ikke føler at den nye truer dens "hjem", men at de lige kan se hinanden an et sted der er lidt fremmed for dem begge, så ingen er på hjemmebane. Giver det mening?

Om det er nødvendigt ved jeg ikke, men det har givet god mening for mig :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

På gulvet eksempelvis. Så den gamle ikke føler at den nye truer dens "hjem", men at de lige kan se hinanden an et sted der er lidt fremmed for dem begge, så ingen er på hjemmebane. Giver det mening?

Om det er nødvendigt ved jeg ikke, men det har givet god mening for mig :)

Smart ;) ja det gav meget mening

Del dette indlæg

Annonce ♥

Køb en kanin, de kan engang i mellem enes bedre end marsvin og marsvin :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Køb en kanin, de kan engang i mellem enes bedre end marsvin og marsvin :)

Altså marsvin og kanin??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså marsvin og kanin??

Ja vi har 3 han marsvin til at gå sammen med en han kanin - og det går super godt! Det er i fritteren vi har det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er ikke altid det fungerer med marsvin og kanin sammen (sagde hende, der engang måtte skille sig af med Sviner, fordi Niner ikke ville lade ham være...). Men nogle gange bestemt ja :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er ikke altid det fungerer med marsvin og kanin sammen (sagde hende, der engang måtte skille sig af med Sviner, fordi Niner ikke ville lade ham være...). Men nogle gange bestemt ja :)

Er det ikke sådan med mange ting ?

Jeg fik også det råd at få en helt ung han og sætte sammen med ham.

Vi har endnu ikke fået en mere, så alle råd er velkomment :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså jeg har haft mere held ved at sætte en kanin sammen med et marsvin, end hvis jeg starte et marsvin ned til et marsvin :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det ikke sådan med mange ting ?

Jeg fik også det råd at få en helt ung han og sætte sammen med ham.

Vi har endnu ikke fået en mere, så alle råd er velkomment :)

Jo jo det er det da nok, det var bare hvis nogen tænkte at det altid fungerede :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Dengang jeg fik mit marsvin som teenager, var den blevet overfaldet af en kanin, så den kunne knapt nok gå... så det er det dummeste man kan gøre at sætte forskellige arter sammen... De reagerer på forskellige måder, og kaninernes bagben gør, at hvis et marsvin bliver sparket, kan de komme slemt til skade

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER