Ema

efter fødslen?

12 indlæg i dette emne

Altså man læser og får hele tiden at vide at diverse problemer i forbindelse med graviditeten forsvinder efter fødslen

Men hvor hurtigt efter fødslen snakker vi egentligt? Går ikke ud fra at al hormon påvirkning forsvinder som dug for solen i samme øjeblik baby ser dagens lys?

Så hvornår forsvandt jeres gener?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså man læser og får hele tiden at vide at diverse problemer i forbindelse med graviditeten forsvinder efter fødslen

Men hvor hurtigt efter fødslen snakker vi egentligt? Går ikke ud fra at al hormon påvirkning forsvinder som dug for solen i samme øjeblik baby ser dagens lys?

Så hvornår forsvandt jeres gener?

Uh, her skal jeg vidst følge med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er ret forskelligt hvilke gener man tænker på. Mine bækkensmerter var faktisk ret hurtigt væk. Det samme var tissetrangen!

Til gengæld gik der nogle uger før min hæmoride var væk.. (sorry, men jeg vidste ikke at hæmorider er ret normalt under graviditet, så nu snakker jeg altså højt om det!) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla er født 2 min i midnat og 10-12 timer efter lagde jeg mærke tkl, at mit bækken ikke brokkede sig længere, hvilket var den helt store gene for mig. Halsbrand tror jeg også forsvandt med det samme.

Til det med hormoner er det ret svært at sige, fordi der også bliver sat en masse hormonelt igen ved fødslen og lige efter. Forvent at hormoner kommer til at fylde en del - nok også mere end du regnede med ;) Det er helt normalt at have tudedage lige efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man er revnet meget, kan der ihvertfald godt gå en måneds tid før det ikke gør ondt mere. Men det er self. ikke graviditets-, men fødselsbetinget! Jeg forstuvede også halebenet under fødslen. Nu, 1 måned efter, kan jeg godt gå uden smerter igen, men det gør stadig ondt at sidde.

Så der kan altså også opstå nye gener under fødslen, alt i mens du måske bliver fri for størstedelen af graviditetsgenerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer jo nok helt an på hvilke gener man har, hvor hurtigt de forsvinder, måske også om det er 1,2,3 eller 7 barn ;)

 

Jeg havde arytmi (i anden graviditet) hvor mit hjerte slog uregelmæssigt, dette kunne de aflæse da jeg lå på operationsstuen da jeg skulle have pks. På opvågningen 1 time efter pks'et skulle de tjekke hvordan det så ud med hjertet og der var arytmien helt væk.

Jeg havde derudover tarkyardi hvor jeg får anfald af meget høj hvilepuls. Det havde jeg i begge graviditeter og det væk ligeså snart børnene var ude.

 

Derudover havde jeg bækken smerter. De varede ved ihvertfald 1 års tid, ved nr. 2 lidt længere, men forsvandt efterhånden.

Jeg havde i gravditet nr 2 mange rygproblemer og meget smertefuldt ondt i ryggen. Det er her snart 2 år efter, blevet bedre, men væk er det ikke og jeg tvivler på det kommer til at gå væk.

 

Hormon påvirkning synes jeg ikke jeg følte overvældende, mest at jeg svedte som et svin de første par uger efter graviditet nr 1, det gjorde jeg ikke efter nr. 2.

 

Så jeg vil mene, det er meget individuelt og kommer også an på hvad man har haft af skavanker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, Tak for svar alle sammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kvalme (jeg havde kvalme hele vejen igennem min graviditet) forsvandt med det samme :)

Min bækkensmerter forsvandt også med det samme men jeg blev lidt stiv i starten i lænden efter en gå tur men meget bedre end i graviditeten.

Min streptokokker der gav utallige blærebetændelser mærkede jeg heller ikke mere til efter fødslen. Gudskelov da. Fik rigelig med pencilin en overgang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde svangersskabs forgiftning hvor jeg fik meget vand i kroppen. Og bækkenløsning.

Bæknet gik i sig selv lige efter fødslen (eller blev i hvert fald overdøvet af kejsersnit smerterne)

Vandet forsvandt i løbet af 2 -4 dage. (Bedste slankekur nogen sinde, tabte 10-12 kg på under en uge)

Homonerne vil jeg ikke gætte på hvornår gik i sig selv, da jeg fik et chok under fødslen, og det derfor drillede i næsten et år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hormoner er jeg aldrig rigtig sluppet af med igen. Det er blevet en smule bedre med tiden, men jeg er stadig ekstremt følsom og græder vitterligt over INGENTING! :boo (og jeg mener virkelig ingenting - det er så latterligt).

 

Graviditetsgener som sådan slap jeg faktisk af med stort set med det samme, men fik dog nye gener pga fødslen, bl.a. et forstuvet haleben, som gjorde jeg ikke kunne sidde ned rigtigt i 6 uger efter fødslen. Og så var mine mavemuskler revet over og gledet ud til siderne, i stedet for at ligge lige hen over maven, hvilket gjorde at jeg ikke måtte bruge dem i 8 uger efter fødslen (så jeg måtte ikke sætte mig lige op men skulle trille sidelæns, når jeg rejste mig) og herefter langsomt genoptræne dem.

Generel ømhed og slaphed i underlivet, som gjorde jeg fik store smerter, hvis jeg skulle gå meget. Det tog et par uger efter fødslen, før end jeg følte jeg gik normalt uden at vralte og få ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde mange smerter i bækken og haleben, samt forfærdelig halsbrænd. Halebenet har jeg bøvlet med i mange år, men det var meget slemt under graviditeten. Det heler forsvandt/normaliserede sig efter lige efter hun var ude. Men som mange af de andre skriver erstattes de af andre gener fx. fra ks eller bristning. Og her næsten 7 mdr. efter fødselen har jeg stadig mange hormoner i kroppen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde hyperemesis gravidarum i begge graviditeter (dog kraftigst i 1. graviditet), som jeg fik daglig medicin for hele graviditeten begge gange.. Min kvalme/opkast forsvandt i løbet af den første uges tid efter fødslerne (min krop producere "for meget" hcg - 2½ mere end den behøver). Jeg havde også bækkenløsning begge gange og har stadig lidt smerter her 7 måneder efter sidste fødsel. Al ømhed fra underlivet, som man får i forbindelse med fødsel, forsvandt i løbet af 2-3 dage, da jeg ikke er bristet eller noget begge gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER