Oprettet January 12, 2014 Jeg vågnede i nat ved et kraftigt smæld i maven. Det var i hvert fald ikke baby, der sparkede. Har stadig rigtig ondt, som i, at jeg næsten ikke kan vende mig i sengen. Havde blødt mikroskopisk lidt, da jeg kom på toilet efter meget kamp, men der har ikke været mere siden. Er kun 21+0 efter deres beregning i dag. Er 22+3 efter egen., hvad skal jeg gøre og skal jeg gøre noget? Synes der er lang tid til jordmor på tirsdag :/ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 12, 2014 Jeg tænker du skal ringe til fødegangen eller vagtlægen hvis du er bekymret. Hvordan/hvor har du ondt? Er der noget mønster eller er det konstant? Er din livmor hård? Mærker du liv? Det er forhåbentlig ikke noget alvorligt, men når du skriver smæld tænker jeg jo automatisk på om vandet kan være gået - det er ekstremt sjældent at det sker spontant så tidligt, men har hørt om det, og det skal jo undersøges så. Håber du kan blive beroliget og syns i hvert fald ikke du skal vente til tirsdag, hvis du er bekymret. :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 12, 2014 Hvordan/hvor har du ondt? Jeg har mest ondt i venstre side, ikke konstant, men så snart jeg bevæger mig meget lidt :/ det føles som sidestik og man så laver en forkert bevægelse mens man har det. Er din livmor hård? Ja, men ikke konstant. Mærker du liv? Lidt spark, men ikke så kraftige som de plejer, man plejer at kunne se det uden på maven. Puha, hvor er jeg bange :/ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 12, 2014 Undskyld hvis jeg bare gjorde dig mere bange - men søde ring til fg eller læge, det er helt berettiget hvis du er bekymret Umiddelbart syns jeg bare det lyder mest som ligamentsmerter, de kan altså godt nive noget, og gerne i siderne, de "peger" gerne ned mod lysken og føles lidt som sidestik, som godt kan føles mest ifb med bevægelser. Ligamentsmerter er helt harmløse for baby, det er de "bånd" som holder livmoderen på plads i din krop som giver sig når livmoderen vokser, og det går jo stærkt i de uger du går ind i. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 12, 2014 jeg ville ringe til vagtlægen og blive tjekket. krydser fingre for at der ikke er noget alvorligt galt Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 12, 2014 Undskyld hvis jeg bare gjorde dig mere bange - men søde ring til fg eller læge, det er helt berettiget hvis du er bekymret Umiddelbart syns jeg bare det lyder mest som ligamentsmerter, de kan altså godt nive noget, og gerne i siderne, de "peger" gerne ned mod lysken og føles lidt som sidestik, som godt kan føles mest ifb med bevægelser. Ligamentsmerter er helt harmløse for baby, det er de "bånd" som holder livmoderen på plads i din krop som giver sig når livmoderen vokser, og det går jo stærkt i de uger du går ind i. Det gjorde du ikke :) Google er en meget værre en! Har jo haft en hel nat til at spekulere :( Ja, dem har jeg haft sindssygt mange af, da min livmoder var bagudvendt, det føles bare ikke som det samme :/ men er det vagtlægen eller fødegangen jeg skal ringe til når jeg ikke er længere henne? Hvorfor skal man være så bekymret som kvinde? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 12, 2014 Jeg ville ringe til fg først og høre om de evt. vil kigge på dig :) Det er vist lidt forskelligt hvornår man kan/må/skal henvende sig der.. men som regel er de søde til at lytte, og de ved altså noget mere om det end vagtlægen... :) Hvis de ikke har tid til at hjælpe, kan du ringe til vagtlægen efterfølgende... :) Tænker at det er vigtigt at du får ro i sindet som det første! Vi kan jo kun gætte på hvad det evt. kunne være.. men jeg hælder også mest til at det er ligamenterne der driller.. måske en af dem er revnet lidt!?... tænker at det jo er ledbånd/sener som andre steder i kroppen og de kan jo revne eller trævle uden nødvendigvis at gå i stykker... der sker så meget med maven lige nu der hvor du er i graviditeten, så hvis det ene ligament har været lidt på overarbejde, kan en uskyldig "hurtig" bevægelse måske få den til at overstrække? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 12, 2014 Hvordan er det gået? Hvad sagde fg/vagtlægen? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 12, 2014 Kan det ikke være ligementerne der springer? :unsure Håber du har fået fat i fødegangen eller Vagtlægen, så du kan få ro :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 12, 2014 Tusind tak for alle jeres besvarelser :) er ikke langt nok henne til fødegangen og vagtlægen siger, at så længe, at der er liv i baby, skal jeg ikke komme. Men tænker, at jeg tager til lægen i morgen, om end ikke andet så for at høre hjerte lyd, der kan de vel også høre, hvis noget er galt ? Del dette indlæg Link to post Share on other sites