LoveandHope

Hej (;

9 indlæg i dette emne

Hej Alle

Da jeg er ny herinde vil jeg lige præsentere mig selv, jeg er en ung kvinde på 23 år. er gift, og har pcos og er desværre også overvægtig. jeg søger ganske enkelt nogle at dele det hele med, og nogle som man evt kan dele erfaringer med. jeg er på methformin og dyrker motion 6 dage om ugen.

Er der nogle af jer som har nogle gode råd mht. vægttab når man har pcos og senere hen graviditet?

Del dette indlæg

Hej og hjertelig velkommen til :)

Jeg har selv PCO, venter dog på mine resultater for mine blodprøver, så jeg ved ikke hvor slemt det er.. Er dog også normalvægtig, men selv jeg skal jo også tænke over hvad jeg spiser..

Jeg bruger og spiser efter bøgerne spis dig gravid, spis dig i balance og spis dig rask.. Jeg synes de er rigtig gode og så fortæller de også meget om hvor vigtig kosten er for os med PCO og hvorfor det betyder så meget og så er der masser af lækre opskrifter :)

Jeg blev i hvert fald meget klogere omkring PCO og fandt også hurtigt ud af at der heldigvis er mange behandlings muligheder så der er heldigvis masser af muligheder for graviditet :) jeg er dog først lige startet på metformin så aner ikke virkningen af det endnu, men har kun hørt godt om det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til og held og lykke :balloons

Jeg har ingen erfaringer med hverken pcos eller overvægt som sådan, men jeg er sikker på, at du kan finde nogle gode råd herinde :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du kan finde Susanne herinde, så har hun gang i noget ret spændende med en LCHF-kur, der tilsyneladende hjælper på hendes cyklus :) (Hun er overhovedet ikke overvægtig, men har pco). Hun skriver lidt om det i "Vil gerne være gravid smalltalk :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til.

Jeg har pco som normal vægtig og er pt. ved at lave barn nr. 3 på methformin.

De andre gange har det lykkedes sammen med en diæt efter spis dig gravid. En diæt uden sukker, hvede og stivelse. Da jeg er normal vægtig fik jeg lavet min egen diæt også så jeg ikke tabte mig. Der er diættister der har ganske godt styr på det.

De to andre er "hjemmelavet", og denne gang har vi et hjemmeforsøg mere kun med methformin inden vi følger op med en inseminering.

Har man sværere PCO, så kan man også få ægløsning piller og eller hormoner inden en inseminering. Det har jeg ikke prøvet endnu og ved ikke om vi kommer dertil denne gang.

Mine erfaringer med methformin er derfor ganske gode. Bare de tages sammen med et måltid, jeg er på 3 stk. en til hvert hovedmåltid. Dog hvis jeg drikker alkohol, bare to glas vin eller spiser en ordentlig omgang sukker, (læs en stor mars eller ligende) får jeg dirre. Så mister man lidt lysten til det alligvel.

Du kan læse meget mere under forummet, "I behandling" herinde, der er flere tårde. Vi er mange der har det i mindre eller større grad. Eller på http://www.pcoinfo.dk/

Og du er rigtig godt stillet på alle måder, hvis du starter med at tage sukker og hvede ud af din kost. Og ja, det er bare så svært de første 2-3 uger. Ellers er der LCHF kuren, som jeg dog ikke kender.

Held og lykke med baby making når I skal det :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg spiser selv efter bogen Spis dig gravid, den dag jeg fik af vide at jeg havde pco løb jeg ned for at købe bogen (det var samme dag den kom i butikkerne) Har tabt mig 20 kg på kosten alene men mangler de sidste 30kg. men syntes til tider det er lidt svært at holde modet oppe, og især med kampen om vægten som går op og ned som en yoyo til tider, på trods af Kiss kosten, methformin og motion 6 gange om ugen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Wow hold da op du er kommet langt! Godt gået.

Aner ikke så meget om vægttab. Har kun en veninde som tabte 70 kg hos Vægtvogterne. Det var lige ti for meget. De er på igen og nu ligger hun helt stabilt uden diæt.

Der er en god kost klinik i Taastrup, sovi. De har Pco ofre som speciale :-D Men ved self ikke om det er langt fra dig.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Solvej80

Taastrup er ikke langt fra mig (:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Solvej80

Taastrup er ikke langt fra mig (:

Prøv da ad, det er helt normal mad de fokuser på.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER