Krone

Hvordan med ÆL og temperatur??

5 indlæg i dette emne

Hej alle.

Jeg har set at der er flere som snakker om temperatur under ÆL, er der en der kan fortælle mig hvad det går ud på? :)

Del dette indlæg

Tror vi skal have Eks. Susanne på banen, hun har rigtig godt styr på det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror vi skal have Eks. Susanne på banen, hun har rigtig godt styr på det :)

:D

Skriver i aften, hvis ingen kommer mig i forkøbet ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, der var ingen der kom mig forkøbet, så jeg kan da godt lige skrive et par ord. 

Fidusen er, at kropstemperaturen stiger efter ÆL og forbliver høj indtil næste menstruation (med mindre man er gravid - så falder den ikke igen ;))

Man skal bruge noget tid på at lære sin temperatur at kende, for den kan svinge meget fra kvinde til kvinde. Man skal helst tage den på samme tidspunkt hver dag og helst om morgenen inden man står ud af sengen. Hvis man gør det, vil man opdage, at temperaturen stiger alt mellem 0,2 og 0,5 grader efter ÆL. 

Man skal dog huske, at man ikke kan bruge metoden til at sikre sex på det rigtige tidspunkt, da temperaturen først stiger 1-2 dage EFTER ÆL og der er det jo for sent ;) Men man kan bruge den til at afgøre om man HAR ÆL. Jeg var rigtig glad for det, da jeg har PCO og derfor ikke anede hvornår jeg lavede en ÆL - der kunne jo gå mange uger imellem, men så længe min temperatur ikke sted, så vidste jeg, at jeg ikke havde haft ÆL og jeg behøvede derfor heller ikke bekymre mig om, hvornår jeg ville begynde at bløde.

Læs evt. HER eller HER

Og se eks. på temperaturkurver HER

120083.jpg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay. Så forstår jeg det noget bedre:) Tusind tak for svar ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER