Oprettet January 6, 2014 Hej Jeg er lærer og har fået at vide at der er elever med kyssesyge på skolen. Jeg er i uge 26. Er det noget jeg skal være opmærksom på? Eller?? Jeg håber der er nogen der kan hjælpe. Jeg skal til lægen snart og vil så forhøre mig der alligevel. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2014 Lidt læsning giver det resultat, at der ikke er noget at frygte. Chancen for at du selv har haft kyssesyge som barn og derfor er immun er 50%. Og kyssesyge er ikke farligt for gravide. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2014 Arbejdede selv med en elev, der havde kyssesyge, dog har jeg selv haft det, og lægen sagde til mig, at der var ingen bekymring. Det er vist kun lussingesyge, man skal være obs på :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2014 Tak for svar. Det var også min første fornemmelse, at det ikke var noget jeg skulle bekymre mig om. Men blev alligevel en smule urolig, da en kollega mente det måske kunne være alvorligt. Men nu er jeg helt rolig :-) Tak Del dette indlæg Link to post Share on other sites