Mistel

Mistel - Mindre - Mindst!

245 indlæg i dette emne

Aaaaaaaaarmen, hvor er det blæret :glad :glad :glad

Du er bare den bedste juhu-pige!:D

Del dette indlæg

Status! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha, ok.

Jamen status er uofficiel fordi det jo var helligdag i fredags. Men min egen vægt sagde lige præcis minus 10 kg lige ud!!  :o

Nu går vi en lidt "dum" uge i møde, hvor vi skal nogle ting, som jeg ikke vil melde fra. (Vi skal f.eks. fejre min mands sidste arbejdsdag i det gamle firma på onsdag - det er lidt vigtigt) Og sådan... Så jeg forventer ikke at det rasler af mig i denne uge, men jeg skal da klart til zumba i aften, på torsdag og en ekstra omgang på lørdag. Så I'm all in! ;)

Jeg er PISSESTOLT over at have tabt 10 kg. Og så skal jeg til at passe på, at jeg ikke bruger det som en sovepude, for det er fristende og klassisk mig at snuble på mållinjen....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er også PISSE sejt! :toot hang in there...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er også PISSE sejt! :toot hang in there...

Taaak!  :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mega sejt med -10kg :toot

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mega sejt med -10kg :toot

1000 tak! :)

Aftenens zumba og FF er i øvrigt overstået. Det var skisme hårdt i dag. Og jeg blev lidt ufrivilligt nødt til at opgradere til en 5 kg bodybar til fræk fitness. Av min arm! Sådan helt bogstaveligt! ;)

Helt off topic er det bare sådan en underlig tid. Jeg synes, jeg befinder mig i orkanens øje,og der sker en helt masse dramatiske ting omkring mig. Jeg har en rigtig god kollega, som har været i fertilitetsbehandling, bliver endelig gravid, får en ELENDIG NF på alle 3 trisomier (1:9, 1:66, 1:88) klarer det igennem med moderkagebiopsi, men har stadig dårlige papp-a tal, så nu skal hun følges tæt. En anden kollega skal skilles, har hun betroet mig, og de har et barn på 3 - så superlækkert. Og så er der så også lige en anden veninde, der er blevet "truet" med skilsmisse af sin mand. Hvad sker der altså?!?! Den sidste her tror jeg nu på, de kan løse, men det er da voldsomt at melde sådan ud. Pyh. Ganske vist kan min egen mand indimellem være UFATTELIG dum, men måske er jeg nu nok bare meget godt gift alligevel...

:(

Del dette indlæg

Annonce ♥

1000 tak! :)

Aftenens zumba og FF er i øvrigt overstået. Det var skisme hårdt i dag. Og jeg blev lidt ufrivilligt nødt til at opgradere til en 5 kg bodybar til fræk fitness. Av min arm! Sådan helt bogstaveligt! ;)

Helt off topic er det bare sådan en underlig tid. Jeg synes, jeg befinder mig i orkanens øje,og der sker en helt masse dramatiske ting omkring mig. Jeg har en rigtig god kollega, som har været i fertilitetsbehandling, bliver endelig gravid, får en ELENDIG NF på alle 3 trisomier (1:9, 1:66, 1:88) klarer det igennem med moderkagebiopsi, men har stadig dårlige papp-a tal, så nu skal hun følges tæt. En anden kollega skal skilles, har hun betroet mig, og de har et barn på 3 - så superlækkert. Og så er der så også lige en anden veninde, der er blevet "truet" med skilsmisse af sin mand. Hvad sker der altså?!?! Den sidste her tror jeg nu på, de kan løse, men det er da voldsomt at melde sådan ud. Pyh. Ganske vist kan min egen mand indimellem være UFATTELIG dum, men måske er jeg nu nok bare meget godt gift alligevel...

:(

Uf, det var da nogle grimme ting, der pludselig kommer lidt for tæt på :(

Hurra for de 10 kg! Det er HERREsejt! :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Yay for 10 kg og veludført træning :glad Sejt! Og tak for de gode kommentarer i min tråd, du er en perle!

10kg er en flot milepæl, det lyder af noget når man siger det, ikke? Bare husk at 12 eller 14 kg  osv lyder ENDNU mere fabelagtigt sejt at blære sig med  :D

Håber orkanen stilner lidt af for det er da voldsomt, selv om det er omkring dig og ikke inde i dig (og måske man sætter endnu mere pris på det man selv har, i din situation).

:kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så UFATTELIG demotiveret!!!!

Ok, så - sidste fredag var jo helligdag, så derfor så foregik vejningen hjemme - og den sagde jo minus 10 kg lige ud, hvilket fanme er lidt af en bedrift, hvis du spø'r mig. Men ok - eftersom det var på en anden vægt, så var det også behæftet med lidt statistisk usikkerhed. Men alligevel - det var bare sådan en rar tanke.

Jeg ved så godt, at denne uge, som netop er gået ikke har været sådan heeeelt optimal. Vi har skullet en masse ting og ja... sådan er det bare engang i mellem. Så jeg havde ikke forventet kæmpe fremskridt, men alligevel. Alligevel håber man jo.... ;)

Anyway, dagens vejning skal minus 400 gram siden sidste lægevejning for 14 dage siden, hvilket i sig selv jo ikke er overdrevet imponerende, og PLUS 300 gram siden egen hjemmevejning for en uge siden! ØV, altså! Det er første gang det er gået den forkerte vej. Jeg er SÅ sur!! Nu har jeg alligevel ikke tabt 10 kg, men kun 9,7. Buh....

Ja jo, så må det jo komme på et senere tidspunkt og alt det der. Men det er hårdt lige nu. Det har i den grad tabt nyhedens interesse. Jeg gider ikke opfinde flere latterlige slankemåltider, som jeg dybest set ikke gider spise. Jeg er sur over, jeg ikke længere er halvvejs. Ih!! Jeg håber lidt, der er tale om væske i forbindelse med ÆL, men jeg synes nu det er lidt tidligt. Nå, jeg har ikke styr på den cyklus alligevel. 

Møgkur! :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram2 herreirriterende!

Men det ændrer jo ikke på, at du gør det og har gjort det rigtig flot, og at det overordnede mål er lige så vigtigt, som det hele tiden har været - ligesom at følelsen af at være i bedre form ikke er at kimse af :kiss

Tillad du dig mare at mule lidt over det i weekenden, men på mandag er det op på hesten igen, og så skal det nok se fint ud fredag!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor en tarvelig vægt altså - hvis du har det lidt lissom mig (og det ku noget tyde på) skal der lige surmules lidt. Men hepper på du snart føler dig klar til at banke den vægt igen! :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordan går det du? :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Lise! :) Det går fint, og jeg har netop lige sat mig til computeren for at lave ugens up-date! :)

I går var vi allesammen til frokost hos min mor. Sådan gammeldags frokost med sild og snaps. Jeg besluttede mig for at droppe alkoholen og aftensmaden og så tænke - det går sgu nok med resten! ;) Min bror var der også. Vi ses ikke så tit - mest fordi han arbejder sindssygt meget, så det er et par måneder siden, vi sidst var sammen. Søster spankulerer naturligvis sit nye tynde(re) jeg rundt foran ham. Ingen reaktion...

Til sidst!

Mig: Kan du se, jeg er blevet tynd?

Min bror: Øh nej, ikke rigtig...

Mig: Nå, jeg har ellers tabt 10 kg!

Min bror: Hold da op, det er da flot... Nej, jeg kan nok ikke rigtig se det. Jo, måske virker du lidt smallere i ansigtet.

Mig:  <_<

Nå, men altså, sidst var rigtig irriterende. Jeg havde ikke tabt mig ret meget/overhovedet. I følge den officielle vejning 200 gram på 14 dage, på min egen vægt, som er lidt ustabil, havde jeg taget på. Jeg følte mig så alligevel ret overbevist om, at det (også) hang sammen med cyklus, men alligevel - SUR RØV! Hmfr!

Ugen har så budt på sygdom, så jeg ikke har fået trænet ret meget. Jeg skulle af sted 2 timer i mandags, men efter den første time, som var udsøgt ubehagelig, opgav jeg simpelthen og gik hjem. I går var helligdag, så derfor ingen træning. Derudover har det været svært at holde kuren 100% pga. min nederdrægtige hoste. Jeg er ikke gået amok i kage eller noget, men der er flere dage, hvor jeg simpelthen ikke har kunnet holde kuren og er gået over med måske 100-200 kalorier. Det er jo ikke sådan helt vildt uoverskueligt meget, men det gør, at jeg har skullet bruge tid og energi på SÅKANDETFANDMEOGSÅVÆRELIGEMEGETSTIKMIGNOGLECHIPS-dæmonen. Jeg har i det store hele vundet, men ugen har været lang og hård og ikke sport sjov.

Men kære venner, alt godt kommer til den som venter! Den forgange uge, har jeg simpelthen tabt mig (trommehvirvel)....... 1,8 kg!!!!!! Det er det næst højeste jeg har tabt mig på en uge nogensinde! Og det giver et samlet vægttab på 11,5 kg. Det er SÅ vidt! YAY! :glad

Det giver mig håb om at nå nogle flere af mine delmål inden længe. Pr. 6/6 ville jeg gerne have tabt 12 kg - det føler jeg mig ret sikker på, jeg når :) Og til den 14/6, når vi skal til barnedåb, vil jeg gerne være under 90 kg, og det tror jeg også godt jeg kan nå. Næste helt officielle delmål hedder 87, og der er lidt vej endnu, men omvendt er der heller ikke dato på, så måske kan det nås inden sommerferien, som heldigvis ligger lidt sent i år :D Ahr, det kommer nok til at knibe, men nu ser vi.

Så det var ugens gode historie herfra!

Nå ja, og så vil jeg lige tilføje, bare så jeg kan holde mig selv op på det ;) , at jeg har besluttet, at dyrke en eller anden form for motion hver dag i denne uge indtil næste vejning. Mandag og torsdag giver sig selv - det er faste træningsdage. I dag har jeg gået 5 km, så det er klaret. Det kunne også være en tur på motioncyklen, eller noget i den stil. Men hver dag! Det er målet!  :8:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ah men mænd altså, de er bare ikke gode til at se den slags. Eller til at sige det rigtige, for den sags skyld ;)  :klap

Jeg har også haft en eller flere uger hvor jeg kun har tabt mig 200 gram, sågar en enkelt uge hvor jeg kun tabte 100 gram, hvis jeg husker korrekt. Men det vigtige er jo at huske på, at alle de 100 og 200 gram her og der, de bliver til mange kilo i længden. Det er bare om at holde ved :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ah men mænd altså, de er bare ikke gode til at se den slags. Eller til at sige det rigtige, for den sags skyld ;)  :klap

Jeg har også haft en eller flere uger hvor jeg kun har tabt mig 200 gram, sågar en enkelt uge hvor jeg kun tabte 100 gram, hvis jeg husker korrekt. Men det vigtige er jo at huske på, at alle de 100 og 200 gram her og der, de bliver til mange kilo i længden. Det er bare om at holde ved :kram2

Mænd altså! Man spørger sig selv - hvor svært kan det egentlig være?! Suk.... ;)

Og ja, du har ret hver 100 gram tæller. Og man bliver nødt til at hænge i også når det ikke går som man håber. Jeg har været så heldig, at det er gået støt nedad siden jeg startede, og jeg magtede bare ikke at miste min lucky streak! Men jeg tror, jeg er tilbage på sporet nu. Jeg kan mærke at jeg "frygter" næste uge lidt.. Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg tror, jeg kommer til at arbejde for sagen, men det må jeg jo så...

Jeg har i øvrigt også fulgt med i din slanketråd fra sidelinjen. Du klarer det simpelthen så flot! Du er virkelig sej - og jeg kan sagtens se forskel på dine billeder :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså... Spænd hjelmen, brormand! <_<

Men :yay :yay :yay :yay :yay :yay :yay :yay for herresejt vægttab!!!!! Hvor er det fantastisk :glad :glad :glad

Der er noget ved at have ramt et to-cifret vægttab - det er jo helt vildt!

og hep hep for daglig motion - det er så sundt :D

Jeg skal til "bodypump" for første gang i aften - det er jeg lidt spændt på.. Jeg har lidt en udfordring med instruktører, der ser helt forskrækkede ud og ikke rigtig synes, at jeg skal træne andet end yoga, når nu jeg er "graVID" :o Grr... <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du er sq da herre sej :loveshower :yay :yay :yay :glad :glad

Du skal sq nok nå dit mål på 87kg inden sommer!

Og helt ærligt! - de brødre der fatter aldrig en dyt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih tak, hvor er I søde, I to! 

Altså... Spænd hjelmen, brormand!

Men  for herresejt vægttab!!!!! Hvor er det fantastisk 

Der er noget ved at have ramt et to-cifret vægttab - det er jo helt vildt!

og hep hep for daglig motion - det er så sundt :D

Jeg skal til "bodypump" for første gang i aften - det er jeg lidt spændt på.. Jeg har lidt en udfordring med instruktører, der ser helt forskrækkede ud og ikke rigtig synes, at jeg skal træne andet end yoga, når nu jeg er "graVID" Grr... 

Dumme instruktørtype altså! Nu kommer du jo heller ikke ligefrem som fuldstændig utrænet, vel?! Men altså, når det så er sagt, så kan man jo ofte lidt mindre, når man er gravid, så husk og mærk efter og stoppe, hvis det gør ondt. Ikke noget med at arbejde igennem det. Det var så dagens løftede pegefinger. ;) Men bortset fra det, vil jeg da godt lige høre, hvordan det var og hvad det i det hele taget går ud på - hvis du har tid 

Du er sq da herre sej

Du skal sq nok nå dit mål på 87kg inden sommer!

Og helt ærligt! - de brødre der fatter aldrig en dyt!

Ja, jeg håber lidt det lykkes. Det kunne være lidt dejligt. Som minimum at starte med 8 fremfor 9 ;)

Og mænd altså, det er mig en evig gåde at det kan være SÅ svært for dem, uanset relationen....

Ellers så går det foreløbig fint med ugens motion hver dag-udfordring. Fredag gik jeg som sagt 5 km, lørdag 3,5-4 km og søndag blev det til 10,9 km på cykel på ½ time. Hvis der er nogen, der vil gætte på, hvem der blev stiktosset over hun ikke lige nåede de 11 km rent, så er de velkomne...  :gal(Det er så i øvrigt 100 år siden, jeg har siddet på en cykel. Det var sgu da hårdt!) I dag er Zumba og FF dag, så den giver sig selv. I morgen bliver lidt en udfordring, fordi jeg er kommet til at melde mig ind i vuggestuens forældreråd, og der er møde i morgen aften.. Jeg ved faktisk ikke helt hvorfor jeg gjorde det.. Måske som en del af min hemmelige drøm om at overtage verdensherredømmet... Nå, men nu har jeg sagt jeg kommer. Onsdag bliver i hvert fald en cykeldag mere, zumba torsdag og fredag er vejedag igen. Tænk at man kan glæde sig til at blive vejet? Den havde jeg dæleme ikke set komme.....! ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih tak, hvor er I søde, I to! 

Dumme instruktørtype altså! Nu kommer du jo heller ikke ligefrem som fuldstændig utrænet, vel?! Men altså, når det så er sagt, så kan man jo ofte lidt mindre, når man er gravid, så husk og mærk efter og stoppe, hvis det gør ondt. Ikke noget med at arbejde igennem det. Det var så dagens løftede pegefinger. ;) Men bortset fra det, vil jeg da godt lige høre, hvordan det var og hvad det i det hele taget går ud på - hvis du har tid 

Um, jeg synes også, at det er noget mærkeligt noget.. Men fair' fair, nogen af dem er helt cool, og har jo selv trænet igennem graviditeter.

Jeg er egentlig ikke overdrevet kæk. Jeg følger godt nok fitness.dk's almindelige hold (stram-op, bodyflow (en pilates/yoga/tai-chi-hybrid - liiiiidt tamt men skånsomt og godt til at få strakt systemet og ryggen ud), bodystep (stepaerobic), CX-works (core-træning, men med en af dem, der er bange for gravide, så det dropper jeg vist <_< ) og så var jeg så i dag på bodypump ( http://www.fitnessdk.dk/content/bodypump hold-styrketræning med vægtstænger). Men jeg modificerer efter forgodtbefindende og dagsform - primært begrænser jeg hop og lige maveøvelser, og til bodypump havde mormor her taget to almindelige bodybarer i forskellig tyngde at skifte imellem istedet for vægtstænger. Føles det ikke rart, så laver jeg det ikke :) Bodypump var i øvrigt fint - en no-bullshit instruktør og god gammeldags styrketræning, som jeg kan forstå ;) Jeg tror faktisk endda, at jeg får nogle ømme muskler i morgen :D

Jeg er ret sikker på, at mit ret aktive træningsprogram i sidste graviditet var stærkt medvirkende til, at jeg slap igennem graviditeten uden nævneværdige gener, så jeg prioriterer det igen (selvom det trods alt bliver NOGET sværere af, at der jo nu er en lille fidus derhjemme, der gerne vil puttes af sin mor ind imellem). Den gang har jeg på forhånd accepteret, at jeg ikke kan opretholde det under barslen, men indtil fødslen er der sat både tid, kræfter og penge (kors hvor er det center dyrt <_< ) af til at holde mor ved lige.

Jeg skal til forældremøde i vuggeren i morgen - men her er der kampvalg om pladserne i bestyrelsen, så det tror jeg lige, at nogen andre kan få fornøjelsen af :p

Aaaaaarmen, det bliver så stort, når du kommer ned i 8'erne :glad :glad :glad og så er det med at være i bedre form altså stadig et plus, man skal huske at regne med - man kan simpelthen få så ondt i kadaveret af at være ude af form :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Piv, piv, piiiiiiiiiv altså! Stop med at læse nu, hvis du ikke orker klynk!

Jeg synes godt nok det er hårdt! Jeg er TRÆT! Fysisk og psykisk brugt op! Jeg har en hoste jeg bare ikke kan slippe af med selvom det er blevet bedre, dog. Mens er liiige på trapperne, hvilket gør mig sulten og mat. Jeg har gennemført mit motion-hver-dag indtil videre men blev decideret svimmel på kondicyklen her til aften, selvom jeg kun sad det i 30 min. Havde også problemer til zumba I mandags. Jeg har for første gang spist mine ekstra motionskalorier op, fordi jeg ikke kunne andet. Min mand er uopmærksom, og det er igen mig der har arrangeret pasning, så vi kan få en lille frokostdate på mandag. Jeg prøver at lære en fuldstændig umulig kollega op på arbejdet... jeg er så træt.... og så stiger vægten. Sikkert mens-relateret for kalorieregnskabet burde passe. Men det er eddermaneme upædagogisk lige nu!!!! Klynk. Lorteuge!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Piv, piv, piiiiiiiiiv altså! Stop med at læse nu, hvis du ikke orker klynk!

Jeg synes godt nok det er hårdt! Jeg er TRÆT! Fysisk og psykisk brugt op! Jeg har en hoste jeg bare ikke kan slippe af med selvom det er blevet bedre, dog. Mens er liiige på trapperne, hvilket gør mig sulten og mat. Jeg har gennemført mit motion-hver-dag indtil videre men blev decideret svimmel på kondicyklen her til aften, selvom jeg kun sad det i 30 min. Havde også problemer til zumba I mandags. Jeg har for første gang spist mine ekstra motionskalorier op, fordi jeg ikke kunne andet. Min mand er uopmærksom, og det er igen mig der har arrangeret pasning, så vi kan få en lille frokostdate på mandag. Jeg prøver at lære en fuldstændig umulig kollega op på arbejdet... jeg er så træt.... og så stiger vægten. Sikkert mens-relateret for kalorieregnskabet burde passe. Men det er eddermaneme upædagogisk lige nu!!!! Klynk. Lorteuge!

På vej i seng og kamptræt, men knus skal du lige have.

:kram2 :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

:Kram

En ny og forhåbentlig bedre dag i morgen! :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Alting virker bare surt og uoverskueligt, når man er træt... Kroppen arbejder imod en, og man ser mørkt på sine omgivelser...

Jeg synes, at det lyder til, at du klarer den rigtig godt mod dumme odds lige nu, og det skal nok betale sig.. :)

Umulige kolleger er i øvrigt en dræber af en anden verden - øv. Der er få ting, jeg tolererer så dårligt dom inkompetence <_<

Jeg håber, at I får en dejlig frokostdate på mandag :) Her er det også aaaaaaltid mig, der skal arrangere - men han bliver på den anden side så glad, når jeg gør det, at jeg så fortryder lidt, at jeg ikke gør det endnu mere... :)

Jeg håber, at humøret er steget lidt :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mænd altså! Man spørger sig selv - hvor svært kan det egentlig være?! Suk.... ;)

Og ja, du har ret hver 100 gram tæller. Og man bliver nødt til at hænge i også når det ikke går som man håber. Jeg har været så heldig, at det er gået støt nedad siden jeg startede, og jeg magtede bare ikke at miste min lucky streak! Men jeg tror, jeg er tilbage på sporet nu. Jeg kan mærke at jeg "frygter" næste uge lidt.. Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg tror, jeg kommer til at arbejde for sagen, men det må jeg jo så...

Jeg har i øvrigt også fulgt med i din slanketråd fra sidelinjen. Du klarer det simpelthen så flot! Du er virkelig sej - og jeg kan sagtens se forskel på dine billeder :)

Tak for de søde ord :kiss Det med frygten for at miste sin lucky streak, det kan jeg nu godt forstå. Jeg har også tabt mig støt i både vægt og centimeter hver eneste uge siden nytår nu og jeg glæder mig absolut heller ikke til den uge, hvor det pludselig står stille eller går den forkerte vej <_< Men jeg ved jo at det kommer, det er jo uundgåeligt. Man kan jo ikke blive ved med at tabe sig hele livet. Og hvis man gør, så bliver det i hvert fald ikke med en heldig udgang :D Men kan sagtens forstå at det er demotiverende.

Omvendt så havde jeg en del af sådanne uger, da jeg tabte mig sidste år, men alligevel tabte jeg mig overordnet set mere på kortere tid sidste år, end jeg har gjort i år :chin: Var vist også lidt mere striks og spiste lidt mindre slik dengang :rolleyes 

Håber at du er ved at føle dig lidt ovenpå igen :kram2 Det er skide hårdt og derfor er det også flot at du hænger i, selv når du er træt og det hele umiddelbart lige går imod en. "If it was easy, everybody would do it!" ;) Men det gør alle ikke og derfor er du allerede langt foran, blot ved at have besluttet dig for at gøre en indsats. Du er sej! :glad

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER