Linomus

HJÆLP!! Til og forstå skanning

8 indlæg i dette emne

Hej i kloge damer :)

Tænkte nogle måske kunne hjælpe mig med og forstå en skanning jeg fik fortaget :)

Jeg blev i går indlagt med mavesmerter, synes ikke selv det kom fra underlivet, men det mente lægen dette kunne..

Skal lige siges at de aldrig fandt ud af hvad det skyldtes..

Jeg blev dog sendt op på gyn til skanning..

Hun kunne så se at jeg havde en meget lille cyste på h. æggestok..

Hun siger så at dette er helt normalt at have efter en ÆL som jeg havde i starten af ugen..

Mit spørgsmål er så: er dette normalt? Og hvorfor er dette normalt? Og er det så fordi den ikke bristede da ægget blev frigivet som den skulle?

En god nyhed var så at nogle af de æggeblærer som jeg normalt har er forsvundet, nok fordi jeg har ændret min kost til PCO venligt :)

Kan I hjælpe mig??

Del dette indlæg

Det er helt normalt med en cyste på æggestokken efter ÆL, nogle gange brister de først efter lidt tid :) Jeg havde en cyste på æggestokken, da jeg ventede vores datter og de advarede mod, at der kunne være smerter når den sprang :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay, var det så inden du vidste du var gravid? Altså så ægget kan stadigvæk godt være kommet ud eller frigivet selvom cysten stadigvæk sidder der?

Men dejligt og hører det er normalt :) ja ved udmærket at det kan gøre nas når den brister, heldigvis er den ikke så stor så håbet ikk jeg mærker til det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved ikke lige om der er frit løb for ægget, men jeg har da haft cyster både før og under min graviditet. Var indlagt i uge 20 med en cyste på æggestokken. Hvis den ikke har været særlig stor, vil jeg mene at alt skulle fungere som normalt. Den jeg havde i uge 20 var lille men havde drejet æggestokken, hvilket gjorde nas, heldigvis fik min pige sparket den på plads igen :D 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Cyster er som regel bare vand. Ikke æg. Og det er ganske normalt. Især for PCO piger. De skader ik noget og forsvinder som regel af sig selv :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay :) det lyder bare godt :) det var også mere for at hører om denne ÆL kan have givet noget og om ægget var kommet ud så det kunne blive befrugtet :) men lyder til at det er en mulighed :) hun sagde også at det var helt normalt men fik jo ikke spurgt hende.. Hehe

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay, var det så inden du vidste du var gravid? Altså så ægget kan stadigvæk godt være kommet ud eller frigivet selvom cysten stadigvæk sidder der?

Men dejligt og hører det er normalt :) ja ved udmærket at det kan gøre nas når den brister, heldigvis er den ikke så stor så håbet ikk jeg mærker til det :)

Jeg var gravid på det tidspunkt, jeg var 8+2 på det tidspunkt :) De sagde, at det passede med, at det var den æggestok hvor ægget var sendt fra :) Jeg begyndte at bløde en uge derefter og blev derfor igen skannet, hvor den stadig var der, først ved NF var den væk :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay :) ja så er det jo ikke rigtig til og vide om ægget kunne komme afsted eller om cysten er blevet dannet lige efter ÆL :/

Det er så forvirrende.. Jeg skal heldigvis op til undersøgelse på mandag så må jeg jo spørge dem om de mener ægget kan være blevet frigivet og cysten måske så er kommet derefter.. Jeg havde i hvert fald en meget positiv ÆL test men det kan den jo godt være selvom ægget ikke er kommet videre i systemet..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER