Myliona

Problemer ved overtagelse af hund

7 indlæg i dette emne

For 2 måneder siden, overtog vi(min kæreste) en hund.

Hunden kan af udseende ligne en kamphund - men min kæreste har kendt den siden den var hvalp, og vi fik at vide at den var en blanding af blandt andet boxer og beagle.. Han er den dejligste hund! Vi fik at vide han var chippet, og at vi kunne få papirerne på ham så snart de var kommet på plads det nye sted.

Nu er der så gået to måneder. De holder stadigvæk på ham er chippet og papirerne er i orden. Jeg tror så ikke helt på den mere...!

Men hvad gør vi så lige?? Han er den dejligste hund, men han skal jo til dyrlæge osv.. Og med hans udseende, så risikerer vi jo at skulle bevise han ikke er kamphund.. Den del har jeg dog kastet en pil efter - for jeg tror simpelthen ikke på der findes nogen papir på ham!! Men hvis han er chippet, skal han jo over i min kærestes navn...men hvad gør man når "ejeren" ikke kan få fingeren ud???

Er dybt frustreret over det.. Det er første gang jeg har holdt af en hund!!!!

Del dette indlæg

Jeg hører lige min far. Han er ekspert på det område :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder godt.. Er bange for der ikke er så meget at gøre :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Proev at kontakte dansk hundergister, hvis I har ejerens navn vil de kunne se om hunden er chippet. Hvis den ikke er registreret hos dem er den ikke chippet, men saa kan I faa det gjort hos jeres lokale dyrlaege.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh ja, det var jo egentlig en god måde...

Kan vi på nogen måde selv skaffe nogen papir på ham? Altså.. Så vi kan bevise han ikke er kamphund..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ville også ringe og snakke med en dyrlæge, samt dansk hunderegister for at lave ejerskabet om. En dyrlæge kan måske være behjælpelig med at få fastslået hvilke racer, der kan være tale om i jeres hund?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER