Oprettet January 25, 2011 Som lovet er her opskriften på bollerne: 100g Gær 65g Sukker 2 æg 75g Margarine + 75g Smør 2dl mælk + 2dl Kærnemælk Ca. 1 kg Mel 1 tsk salt ......................................................... Drys sukkeret over gæren - og lad det stå indtil sukkeret har "smeltet" gæren... Æggene tilsættes et af gangen.. Margarine og smør smeltes - og afkøles en smule. Mælk og kærnemælk hældes i smørblandingen - denne skal være lunken - inden den hældes i den anden blanding. Tilsæt salt og derefter melet lidt af gangen. Æltes MEGET grundigt. Hæves (ca. 20 min) Formes til boller. Hæves igen (ca. 20 min) Pensles med mælk eller æg (lige inden de sættes i ovnen). Bages i almindelig ovn ved ca. 175 grader. Ovnen skal have den rette temperatur fra starten af. :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 25, 2011 :loveshower :loveshower De MÅ bare afprøves i weekenden :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 25, 2011 Jaaa... glæder mig også allerede til at lave dem :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2011 Såååå lidt :) Håber de bringer glæde i jeres skønne familier :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2011 De lyder gode, dem må jeg prøve en dag :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites