Oprettet December 13, 2013 Vi er nu kommet frem til at vi nok bliver nødt til at skifte vores dejlige Nissan Qasqai ud med noget mindre.., og billigere! men hvad lever op til kravene? pris: Max. 75000kr brændstof: diesel km/l: min. 19-20 plads: to voksne, et barn og vores Brio barenevogn. (uden den skal skilles ad i atomer) + lidt oppakning. har i nogle gode bud? Hvad kører i selv i? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 13, 2013 Vi har en Peugeot 208, men det er kun en Odder på xdream der kan være bagi, hvis ikke stellet skal udenpå. Vi har til gengæld kig på en Nissan Qasqai :D tre børn i en 208'er er lidt optimistisk :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 13, 2013 Vi har en Peugeot 208, men det er kun en Odder på xdream der kan være bagi, hvis ikke stellet skal udenpå. Vi har til gengæld kig på en Nissan Qasqai :D tre børn i en 208'er er lidt optimistisk :D Det er en fantastisk bil... vi er superglade for den, men fordi vi fra 1. feb. 2014 står i en lidt økonomisk presset situation, så er vi desværre nødt til at skille os af med den! Min mand er ikke videre begejstret for Peugeot. men det er nok den størrelse bil vi er ude i. Så længe vi kun har et barn, så kan man jo sagtens have et sæde lagt ned, til når vi skal transportere barnevognen, hvilket er ret sjældent. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 13, 2013 Må jeg spørge hvad I vil have for jeres Qashqai? Har lidt kig på modellen og er dybt forelsket! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 13, 2013 Det skal jeg høre min mand til, når han kommer hjem! ;) men er i tvivl om det kan betale sig... Både for jer og for os, da man ofte får en bedre byttepris, end hvis man sælger privat. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2013 Vi har en Opel Corsa fra 07, diesel der kører ca 20 pr liter (dog ikke ved ren bykørsel, men det er nok heller ikke så aktuelt ;) ) Vil mene at brugtpriserne er ved at være dernede omkring. Odder zip'en kan ligge bagi, hvis den er skilt helt ad. Eller vi lægger det ene sæde ned (der er splitsæder) eller tager stellet på krogen. Kassen kan også være på passagersædet. Har prøvet mange forskellige løsninger :D Det bliver selvfølgelig aldrig det samme som en stor bil, men vi har nu levet med det i 16 måneder. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2013 Vi har en Opel Corsa fra 07, diesel der kører ca 20 pr liter (dog ikke ved ren bykørsel, men det er nok heller ikke så aktuelt ;) ) Vil mene at brugtpriserne er ved at være dernede omkring. Odder zip'en kan ligge bagi, hvis den er skilt helt ad. Eller vi lægger det ene sæde ned (der er splitsæder) eller tager stellet på krogen. Kassen kan også være på passagersædet. Har prøvet mange forskellige løsninger :D Det bliver selvfølgelig aldrig det samme som en stor bil, men vi har nu levet med det i 16 måneder. Egentlig underligt at corsa slet ikke har været oppe at vende i vores snakke... Men vil forlægge det for manden! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2013 Egentlig underligt at corsa slet ikke har været oppe at vende i vores snakke... Men vil forlægge det for manden! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2013 I kan sikkert få lov til at se hvor meget plads der i er i den hos Tina, mener bestemt hun har en som konebil :)Ha ha Louise Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2013 Ha ha Louise det er nemlig helt korrekt - vi har den samme model som jer - bort set fra at det faktisk er torbens "konebil" he he... Jeg snakkede også med Torben om han troede at det ku være en mulighed for jer, Sara - og det mente han nok godt at i kunne, for som også Louise er inde på, så er den faktisk ret rummelig. Og ikke mindst en dejlig bil at køre i. Men det ku være en go ide at komme og prøve af med barnevognen i. Ha ha, så Torbens konebil :D Kunne i hvert fald huske, at I også havde en større :P Vi har i hvert fald været rigtig glade for den, og bliver stadig overrasket over hvor meget der kan stoppes i den :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2013 Mads rynkede på næsen, da jeg nævnte det for ham, sorry to say! Han er vist bare ikke en "OPEL-mand" :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2013 Vi har en Ford Fiesta fra 06, dog benzin, men den kan vist også fås som diesel. Vi har stort set ikke haft udgifter til reparation på den, og er superglade for den! Hvis vi skiller vores Odder zip helt ad og klapper kalechen sammen, kan den være i bagagerummet. Er det ene sæde lagt ned, behøver vi kun at klappe stellet sammen og tage 2 hjul af. Vi prøvede også en Brio-vogn, og den kunne også være i bagagerummet når den var foldet helt sammen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2013 http://www.dba.dk/vw-passat-19-tdi-110/id-1002925984/ Jeg vil til en hver tid vælge Volkswagen.. Prøv lige at tjekke linket ud :) (det var lige en hurtig søgning på dba) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2013 http://www.dba.dk/vw-passat-19-tdi-110/id-1002925984/ Jeg vil til en hver tid vælge Volkswagen.. Prøv lige at tjekke linket ud :) (det var lige en hurtig søgning på dba) Vi har haft golf 2, En Passat (og der var plads til barnevogn) Nu har vi en golf 4 ( der er plads til klapvognen, emaljunga, uden at skille den ad Og vi har en VW Touran, der smider vi også bare vognen ind uden problemer. Men skal vi af med Touranen, så bliver det uden tvivl VW Passat igen. (Også diesel) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2013 Mads rynkede på næsen, da jeg nævnte det for ham, sorry to say! Han er vist bare ikke en "OPEL-mand" :D Hmm... Det kan også være svært i forhold til biler, for man har tit en forestilling om de forskellige mærker. Fx skal vi aldrig have en Peugeot igen, fordi vi ikke var glade for den vi har haft for nogle år siden. Men man får meget for pengene i en Corsa - men hvis ik Mads kan forliges med tanken om en, så skal det jo ik være det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2013 http://www.dba.dk/vw-passat-19-tdi-110/id-1002925984/ Jeg vil til en hver tid vælge Volkswagen.. Prøv lige at tjekke linket ud :) (det var lige en hurtig søgning på dba) Det var ikke galt for en Passat - og km er ik det værste... Men den er alligevel gammel! 15 år er meget for en bil, er det ik? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2013 Vi har haft golf 2, En Passat (og der var plads til barnevogn) Nu har vi en golf 4 ( der er plads til klapvognen, emaljunga, uden at skille den ad Og vi har en VW Touran, der smider vi også bare vognen ind uden problemer. Men skal vi af med Touranen, så bliver det uden tvivl VW Passat igen. (Også diesel) Åh det er nu også to ønskebiler, som du lige nævner der... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2013 Det var ikke galt for en Passat - og km er ik det værste... Men den er alligevel gammel! 15 år er meget for en bil, er det ik? Det kan umiddelbart lyde af meget, men med de erfaringer vi har, så er der ikke meget reparation, og gensalgsværdien forholdsvis høj. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2013 Åh det er nu også to ønskebiler, som du lige nævner der... Det er også lækre biler, og selvom vi har haft dem længe, føler jeg ligeså stor køreglæde som første dag vi købte dem. Og der har aldrig været problemer med dem. ( det er også værd at tage med i betragtningen) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2013 Det er også lækre biler, og selvom vi har haft dem længe, føler jeg ligeså stor køreglæde som første dag vi købte dem. Og der har aldrig været problemer med dem. ( det er også værd at tage med i betragtningen)Ja jeg ku forstå på min mand, som er mekaniker - at det er en go bil (også dyr) men at de også holder prisen som du siger... Vi får desværre ik råd til at købe en Passat, selvom det nu nok altid har været sådan en vi begge har villet have... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2013 Ja jeg ku forstå på min mand, som er mekaniker - at det er en go bil (også dyr) men at de også holder prisen som du siger... Vi får desværre ik råd til at købe en Passat, selvom det nu nok altid har været sådan en vi begge har villet have... Ja den er i den dyre ende, men jeg har fået forhandlet mig frem til en god pris på alle biler, så vores regnestykke er nu ganske fint hvis vi skal sælge :) Så find den benhårde forhandler frem, så kan du få meget bil for pengene.. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2013 Ja den er i den dyre ende, men jeg har fået forhandlet mig frem til en god pris på alle biler, så vores regnestykke er nu ganske fint hvis vi skal sælge :) Så find den benhårde forhandler frem, så kan du få meget bil for pengene.. :) Og jeg kan lige tilføje at hvis du får lavet service på et Volkswagen så har du automatisk vejhjælp.. Det er også værd at tage med. (Ikke fordi vi har haft brug for det) :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2013 Kan det passe at passaten er til salg hos en privat? For så er det nok ret udelukket at købe den. både min mand og jeg er enige om at vi vil købe hos forhandler, da vi så har et sted vi kan brokke os, hvis der er noget galt med bilen! og så har den simpelthen for mange år på bagen ;) sorry, det var ellers et godt bud! Og en fin bil. jeg tror vi er ude i Ford eller Skoda. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2013 Ja, det er privat. Der er jo en markant merpris ved køb hos forhandler. Har I ikke en der har forstand på biler som kan tage med go "godkende"? Ellers har vi købt ved ALD carmarket (tror jeg nok det hed) Der var bilen, som var brugt, gennemtjekket, ordnet og med 6 mdr. Fuld garanti. Og ikke at forglemme.. Super service.. Det er tidligere leaset biler, og de sælges ofte til en superfin pris. Og når de har været leaset, er alle service overholdt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites