Girl Next Door

Stormen Bodil

56 indlæg i dette emne

Så er det i dag Bodil rammer hele landet, og allerede nu, er vi rusket godt igennem. Dog er der stilhed før stormen udenfor nu, men jeg begynder at frygte det værste. Vi har allerede mister 3-4 tag ryg plader, og jeg sidder nu og venter på skadeservice :(

Selvfølgelig er de blæst af lige over hvor alle vores ting står, så har været oppe og dække af med plastik så godt jeg nu kunne.

Håber i slipper igennem stormen uden de store skader

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er det stilnet af og blå himmel og sol dukker op... Men de lover jo en omgang mere her sidst på eftermiddagen...

 

Øv, hvor er det træls med taget :kram  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er smadder øv. Håber snart der kommer nogen og dækker af, så jeg ikke skal bekymre mig om de ting på loftet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været græsenke siden søndag nat, og det er begrænset hvad jeg selv har kunne stormsikre udenfor :unsure

Indtil videre har vi kun haft besøg af naboens plastik havestol. Stod ved køkkenvinduet og var ved at hælde et glas vand op, da jeg kiggede ud af vinduet.. Og der svævede sgu lige en stol rundt 2 meter oppe i luften :blink

 

Jeg er godt nok spændt på om manden kommer hjem i dag :unsure Han kan ikke tage hjem før tidligst ved 17 tiden... Og han skal køre igennem et langt skovområde for at komme hjem :unsure

Men idet mindste er det ikke i dag han er på Sjælland, når nu storebæltsbroen allerede lukkede klokken 11

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var der en kort stund med ro... Og nu blæser det ret kraftigt igen! Håber manden kan komme helskindet hjem når han har fri kl. 16.30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det blæser ret kraftigt her nu, og regner helt vildt. Sådan har det været siden klokken 12 og det ser bestemt ikke ud til at lysne. Jeg er glad for at vi blev hjemme fra MG i dag og bare holder hjemmedag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden er kørt fra arbejde nu for, at hente Johan, som jeg er forhindret i :( Det blæser kraftigt og regner en hel del, så det er ikke lige et vejr, at tage Bella Gry ud i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kommet hjem fra Silkeborg og min mand fra Odense. Han nåede både over Lillebæltsbroen og Vejle fjordbro inden de blev lukket.

Det blæser godt men det var ikke slemt for mig men jeg havde læ i stor del af vejen gennem et skovområde.

Nu nyder vitale at være inde i varmen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flot flot. I morges da jeg skulle sætte terrassedøren i hak i soveværelset har jeg ikke ramt hakket men fået åbnet døren helt. Så vores kære nabo har lige ringet og sagt døren stod åben, så det har regnet ind hele dagen for vindretning har været rigtig for Bodil :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flot flot. I morges da jeg skulle sætte terrassedøren i hak i soveværelset har jeg ikke ramt hakket men fået åbnet døren helt. Så vores kære nabo har lige ringet og sagt døren stod åben, så det har regnet ind hele dagen for vindretning har været rigtig for Bodil :(

Ej, øv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flot flot. I morges da jeg skulle sætte terrassedøren i hak i soveværelset har jeg ikke ramt hakket men fået åbnet døren helt. Så vores kære nabo har lige ringet og sagt døren stod åben, så det har regnet ind hele dagen for vindretning har været rigtig for Bodil :(

Ej sikke noget! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det blæser ret godt til hos os. Sidst røg taget af genboens havestue. Håber ikke det sker igen. 

 

Vi er lidt nervøse for vores birketræ, da det virker noget vakkelvåren, når det sådan blæser. Vælter det, så er der stor risiko for, at det enten havner i vores hus, i naboens hus eller genboens hus... Håber det bliver stående til vi kan fælde det om 14 dages tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det blæser helt råddent nu! Heldigvis er Mads kommet hjem nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

poster lige Tildes mors status opdatering fra FB:

 

STORMEN BODIL NÆRMER SIG!
Jeg har samlet de vigtigste huskeregler:
- Bind børnene fast til trampolinen, så finder du begge dele samlet
- Skriv navn, adresse osv på de ting som du regner med flyver væk, skriv det også gerne på russisk, polsk, lettisk, litauisk og Estisk, da tingene sandsynligvis ender derovre.
- Fjern samtlige tagsten, på den måde undgår du at diskutere med forsikringen hvorfor fanden de blæste af.
- Læg bunken med visne blade strategisk rigtig så de blæser over til naboen.
- Fæld samtlige træer i haven, på den måde styrer du selv hvor de vælter hen ad.
- Introducer svigermor for 'kite-surfing', hun ender dermed også i Østeuropa. Hende skal du dog ikke skrive navn på
- er du single uden børn, hæv så 10000 kr kontant, og kast dem ud i stormen og se dem forsvinde i den blå luft, uden at få noget for dem, så ved du hvordan det føles at være gift og have børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu fraråder de alt unødvendig udkørsel i Østjylland, og min mand er på vej hjem... Hmmm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har skadeservice været her og dække af. Så håber vi resten holder stormen ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol :lol :lol

 

Jeg glæder mig næsten til at læse nyheder fra folk som er sure over at havebordet er endt hos naboen, for et plastikbord på en terasse burde da stå fast :lol Eller dem som synes det er så uretfærdigt at de skal betale naboen for et nyt drivhus fordi deres trampolin er fløjet derover. Sådan en er jo tung... :lol

 

Kan ikke lade være med at more mig over de nyhedshistorier som altid dukker op, hvor folks egen dumhed er skyld i tingenes gang. Det er storm... Plastikmøbler skal indenfor... Træborde kan i en snæver vending vendes på hovedet - så BURDE det ikke flyve nogen steder. Trampoliner skal skilles ad eller graves ned osv... nedfaldne tagsten kan ske og det kan man ikke gøre noget ved. Men man kunne lade være med at sætte sig ud i haven i en havestol med en kold øl for at se på stormen :lol

 

Folk er sgi dumme!

har allerede en veninde på FB, som har fået en tidlig julegave. Naboens trampolin er blæst over i deres have, og total smadret. Heldigvis fik de den sømmet fast i deres have, så den ikke ender med at smadre noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige i dag er et "i told you so" nærmest på sin plads, men den er bitter sød! Anders sagde han sagtens vil kunne hente Mie "jeg skal jo køre på de store veje" og så sad han fast i kø på motorvejen mellem Århus og Silkeborg og Mie er stadig i DP og jeg sidder på arbejde og venter på at blive hentet - bagefter!

Det er ikke sikkert at cykle i det her vejr og at gå er ikke bedre. Så nu må jeg tålmodig vente på at Anders får hentet Mie og kommer efter mig! Aftensmaden hos mine forældre er også aflyst og vi har ikke en krumme i huset... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Dennis på vej hjem.... Det var næsten bedre at han var blevet på arbejdet, end at han begynder at køre i det her vejr :unsure

Vores tagsten flyver ned, naboens kæmpe store træ er rykket op med rod :O og væltede kun 2 meter fra vores hus.. Der er gang i den i Vestjylland lige nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Dennis på vej hjem.... Det var næsten bedre at han var blevet på arbejdet, end at han begynder at køre i det her vejr :unsure

Vores tagsten flyver ned, naboens kæmpe store træ er rykket op med rod :O og væltede kun 2 meter fra vores hus.. Der er gang i den i Vestjylland lige nu

Det lyder jo sindsygt! hvor i vestjylland bor I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerfar er simpelthen for dum!! han er cyklet til diget for at kigge!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder jo sindsygt! hvor i vestjylland bor I?

I Tarm, ca 20 km fra Ringkøbing... vejret er virkelig voldsomt!!

Dennis er heldigvis kommet helskindet hjem, men han måtte køre en stor omvej pga. Væltede træer på vejen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er hjemvendt med mand og barn og proviant til aftenen... Mie skrald grinede da vi løb fra bilen og ind i Aldi og da vi løb fra Aldi til bilen. Frygtede ellers det modsatte.

Voldsomt ser det ud når de store ruder i institutionen buer og bølger i vinden.

Nu vil vi hygge herhjemme i aften med hakkebøffer og pommesfrites og Mie tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores vinduer ryster, og jeg er nervøs for, om de kan holde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Tarm, ca 20 km fra Ringkøbing... vejret er virkelig voldsomt!!

Dennis er heldigvis kommet helskindet hjem, men han måtte køre en stor omvej pga. Væltede træer på vejen

Har boet i skjern ;) det lyder godt nok voldsomt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER