Påskesen

pasning når man ikke har familie tæt på?

9 indlæg i dette emne

Nu har vi lige lagt syge herhjemme allesammen, og heldigvis ikke samtidig! Men det fik mig til at tænke, hvad fa... gør vi hvis vi alle bliver nedlagt af sygdom, eller Olivia bliver meget syg når hun begynder i vuggestue  :help  :wacko

Vi bor jo i Valby, og alt vores familie bor i Jylland eller i andre lande. Vi har selvfølgelig nogle venner, men ingen af dem har børn og aner intet om børn, og dem der har, har selv børn på Olivias alder og derfor nok at se til med deres. Desuden er de jo også alle på arbejde eller i skole. Skal man ud og finde sig en babysitter, og hvor gør man lige det henne? Og hun vil jo ikke være mere end 8-9 mdr. når hun starter i dp så er det for tidligt at lade andre end familie og kendte mennesker passe hende nogle timer ? 

 

Hvad gør i andre der ikke lige har pasningsmuligheder for døren ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har aftalt, at vi venter med at få baby passet. Så må vi tage i babybio sammen evt. Vi har også langt til familien :( heldigvis er vi begge studerende, så ved sygdom bliver det ikke et problem for os, mere kærestetid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er jo i samme situation. Men vi har så heldigvis nogle søde naboer som gerne vil passe James. De skal passe ham første gang på fredag så kryds for at det går godt! Har i nogle søde naboer eller evt kollegaer som måske kunne hjælpe hvis der engang er behov?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes egentlig det har været begrænset, hvor meget pasning vi har haft brug for, ud over barnets 1. og 2. sygedag. :)

Men da jeg selv havde jobs som barnepige, hængte jeg opslag i den lokale fakta og havde en annonce på nettet, på sådan en side beregnet til det. Den yngste pige jeg har passet, var 9-10 måneder, og der var absolut ingen problemer der.

Så ja, kig efter opslag i nærområdet, og lav evt et selv. Prøv måske at søge efter en reservebedste?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En reservebedste kan være en rigtig god løsning, hvis i vil have pasning og en bedsteforælder-relation til Olivia. Men hvis det kun er pasning i ønsker, synes jeg i skal finde en sød barnepige, som i betaler for.

Der er sjældent vi har haft brug for pasning. 2 gange har vi måtte arrangere pasning ude fra, en gang fordi jeg havde eksamen mens Casper var på kursus (inden han startede på arbejde og Karla startede i vuggestue) og en anden gang fordi Karla var syg, og jeg skulle til lægen. Jeg er ret fleksibel i forhold til at jeg går i skole, men Caspers arbejde er ret stift hvad sådan noget angår, og han har ikke kunne tage barn syg - med god samvittighed - endnu. Oftest når de er syge er de det 2-3 dage, så der vil barns 1. Og 2. Sygedag jo dække, hvis i har det.

Kender I ikke nogen, der vil kunne hjælpe? Selv om de måske er lidt fjerne nu, kunne det jo være en god anledning til at komme lidt tættere på hinanden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar allesammen :) Jeg håber at vi heller ikke får brug for pasning så meget ;) Det eneste problem vi har ang. pasning er hvis hun er syg i mere end et par dage, da det vil være svært for os at tage mere end et par dage fri. Vi kender mange der godt vil kunne passe i andre anledninger, men alle dem er jo på arbejde, hvis det handler om at hun er syg og skal være hjemme i dagtimerne. Men mon ikke vi finder ud af det til den tid, for det lyder som om der ikke er så meget andet at gøre end at bide sygedagene i sig  :unsure Så kan vi jo glæde os over at vi i det mindste begge er studerende til den tid, hvilken selvfølgelig gør det en anelse mere fleksibelt. Tror jeg vil kigge lidt på barnepiger, så vi kan være på forkant med det hvis det skulle ske at hun skal passes i mere end et par dage. Har selv tænkt reservebedste, men jeg da det reelt kun er behovet for pasning vi har syntes jeg måske alligevel ikke det er den optimale løsning. 

 

Er dog rigtig glad for at der er så mange der har skrevet at de ikke har så meget sygdom, for syntes næsten kun man hører det modsatte  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan da lige tilføje, at vi herhjemme altid har sagt, at når hun blev syg, kunne bedsterne hjælpe osv.. Men da hun så var syg, havde vi jo allermest lyst til selv at være hjemme og så fandt vi en løsning til det. Min pointe er nok, at hvis problemet en dag bliver aktuelt, skal det nok løse sig - simpelthen fordi det er ens lille guldklump der har det vildt dårligt og i bund og grund har allermest brug for mor eller far!

Jeg er sikker på, at det hele nok skal ordne sig :)

Det eneste tidspunkt, hvor vi har haft behov for hjælp, var da vi begge var syge med opkast og Anabella var mega frisk!! Jeg ammede stadig dengang, så der kom to veninder på skift og gik en laaaang tur med barnevognen..

Da hun havde tredagsfeber og hang og var helt slatten, var vi selv hjemme på skift - jeg havde slet ikke lyst til, at andre skulle passe hende, når hun havde det så dårligt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan da lige tilføje, at vi herhjemme altid har sagt, at når hun blev syg, kunne bedsterne hjælpe osv.. Men da hun så var syg, havde vi jo allermest lyst til selv at være hjemme og så fandt vi en løsning til det. Min pointe er nok, at hvis problemet en dag bliver aktuelt, skal det nok løse sig - simpelthen fordi det er ens lille guldklump der har det vildt dårligt og i bund og grund har allermest brug for mor eller far!

Jeg er sikker på, at det hele nok skal ordne sig :)

Det eneste tidspunkt, hvor vi har haft behov for hjælp, var da vi begge var syge med opkast og Anabella var mega frisk!! Jeg ammede stadig dengang, så der kom to veninder på skift og gik en laaaang tur med barnevognen..

Da hun havde tredagsfeber og hang og var helt slatten, var vi selv hjemme på skift - jeg havde slet ikke lyst til, at andre skulle passe hende, når hun havde det så dårligt!!

 

Ja sådan havde jeg det faktisk også da hun var syg nu her. Der var det tydeligt at det var mig hun havde brug for, og jeg kunne da slet heller ikke andet end at blive hjemme hos hende :) Men syntes at det er dejligt at få at vide at behovet slet ikke er så stort ;) Tror måske lidt at jeg et sekundt blev grebet af lidt panik, men det er jo rigtigt at det selvfølgelig løser sig når man står i det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom vores forældre bor langt væk, ville de jo alligevel ikke kunne passe, da de jo også arbejder. (Mine forældre har begge lederstillinger, så de kan ikke tage fri pga barnebarnet er syg), så på den måde er det egentlig lige meget om de boede langt væk eller tæt på..

Min mand kan heldigvis tage hjemmearbejdsdage, så vi håber på at klare det på den måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER