Maikenn

Graviditetsgener

42 indlæg i dette emne

Er der andre, som oplever hovedpine i kortere eller længere perioder? Jeg har været generet af det i et par uger nu, men jeg ved selvfølgelig ikke om der er sammenhæng med graviditeten.

Del dette indlæg

Nej lige hovedpine har jeg heldigvis intet af!!!Men har så kvalme nok for 10:(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm denne gang har jeg ikke haft hovedpine, men første gang husker jeg som jeg havde alle tænkelige gener, inkl hovedpine! Husk at få nok og drikke!

Har du været ved læge? Måske din blodprocent skal tjekkes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej lige hovedpine har jeg heldigvis intet af!!!Men har så kvalme nok for 10:(

Stakkels dig! Det havde jeg sidste gang, og det var frygteligt :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde en smule hovedpine de første par uger, men oplever det ikke så meget mere...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke lige hovedpine, men har kvalme, ømme babserog er virkelig hormonella...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke lige hovedpine, men har kvalme, ømme babserog er virkelig hormonella...

me too :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Også her :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal til lægen næste onsdag og have taget blodprøve. Ved i om man får målt blodprocenten i samme omgang?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal til lægen næste onsdag og have taget blodprøve. Ved i om man får målt blodprocenten i samme omgang?

Det fik jeg igår :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik ikke. Spurgte til det, men det kommer først senere. Hen af uge 18-20 mener jeg at kunne huske. Jeg har fået en liste med datoer for hvad der skal ske hele graviditeten igennem.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er for at bestemme blodtypen i første omgang men hvis du gerne vil have målt blodprocenten også så spørg om det kan lade sig gøre :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeres babser, er de ømme hele tiden eller sådan lidt on/off?

Del dette indlæg

Annonce ♥

De er ikke så ømme om morgnen, men bliver det i løbet af dagen. Har det generelt rigtigt skønt om morgnen, men bliver meget træt, får ømme bryster og hovedpine som dagen skrider frem. Undtagen i weekenden, hvor jeg har mulighed for at sove til middag .. og gerne gør det af to omgange :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sjovt fordi mine er mest ønme om morgenen... Håber bare kvalmen er godt tegn på alt er godt inde i hulen... syntes nemlig jeg er begyndt at få noget der kunne være ligamentsmerter... og det fik jeg nemlig lige inden jeg mistede sidste gang... Men ved også godt at det ikke behøver at betyde at det går galt denne gang...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine er som regel mest ømme om aftenen, har lidt kvalme om morgnen men ellers har jeg det mest skidt eftermiddag/aften... Har også ligamentsmerter, har jeg haft siden 4. Uge...

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg synes nærmest jeg har for lidt graviditets symptomper :wacko selvfølgelig er det dejligt, at jeg ikke mærker så meget udover lidt ligamentssmerter og ømme bryster - og lidt hormonella ifølge kæresten..  :rolleyes  men savner ligefrem lidt små kvalme, bare for at blive bekræftet i, at jeg faktisk er gravid! det lyder dumt, kan jeg godt se, når jeg skriver det.. Håber ikke jeg støder dem, der er voldsomt plaget, og gerne byttede med mig!

men de sidste 7 GT er altså ikke til at tage fejl af :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Måske jeg skulle få mig nogen gt for at holde op med at være så bekymret, men er der ikke npget med at man ikke kan regne med dem efter 8. graviditetsuge?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har faktisk også døjet med nogle enorme kraftige hovedpineture - ja næsten migræne lignende. Jeg har selv gået og spekuleret i, om det er graviditeten eller noget andet.. Men rart at læse, at andre også har oplevet lignende, så tænker det nok er endnu en af graviditetens glæder, hehe  :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg døjer med kvalme! Jeg kan slet ikke huske hvordan det er ikke at have det dårligt. Det startede i uge 4 (det var sådan jeg fandt ud af at jeg nok var gravid) og er nu i uge 14 og fuldtidsygemeldt. Det er værst når jeg går eller bare står op eller prøver at overskue mange ting på en gang. Så jeg ligger på sofaen og prøver ikke at blive for rastløs.

Jeg har ikke de store cravings, men har dog fået en forkærlighed for snackpeber :) Jeg kan derimod ikke tåle synet af kød, og slet ikke hvis det er råt, så en tur i supermarkedet er en udfordring.

De sidste par uger er jeg begyndt at få en massiv hovedpine hen på eftermiddagen, dem gad jeg virkelig godt af med! Kan slet ikke være nogen steder for dem :(

Bortset fra det går det rigtig godt, det var rart lige at lukke lidt brok ud :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg døjer med kvalme! Jeg kan slet ikke huske hvordan det er ikke at have det dårligt. Det startede i uge 4 (det var sådan jeg fandt ud af at jeg nok var gravid) og er nu i uge 14 og fuldtidsygemeldt. Det er værst når jeg går eller bare står op eller prøver at overskue mange ting på en gang. Så jeg ligger på sofaen og prøver ikke at blive for rastløs.

Jeg har ikke de store cravings, men har dog fået en forkærlighed for snackpeber :) Jeg kan derimod ikke tåle synet af kød, og slet ikke hvis det er råt, så en tur i supermarkedet er en udfordring.

De sidste par uger er jeg begyndt at få en massiv hovedpine hen på eftermiddagen, dem gad jeg virkelig godt af med! Kan slet ikke være nogen steder for dem :(

Bortset fra det går det rigtig godt, det var rart lige at lukke lidt brok ud :)

Stakkels dig, sådan havde jeg det i min første graviditet, og det var SÅ forfærdeligt! Denne gang har jeg tager B6 vitamin, som har hjulpet rigtig meget, måske det kan hjælpe dig? Jeg forsøgte alt første gang, og intet har hjulpet så godt som B6

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også fan af B6, har taget dem de sidste ni uger, men de tager desværre kun toppen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik lige ringet til lægen i dag ang. lussingesyge. Der er som jeg egentlig havde forventet ikke taget blodprøve for at se om jeg har haft det, så jeg bliver nødt til at skulle have taget en ny <_< heldigvis kunne lægen berolige mig med at sundhedsstyelsen har løsnet op for deres anbefalinger omkring gravide og lussingesyge i 2011 eller 2012. Det kan stadig være farligt men det er yderste sjældent at der sker noget alvorligt. De fleste voksne har allerede haft det uden at vide det og så er det ingen problemer overhovedet. De har også ændret til at gravide i udsatte job ikke skal sygemeldes mere, da der er lige så stor sandsynlighed for smitte i brugsen som der er på arbejdet. 

Hvis det skulle vise sig jeg ikke har haft det snakkede lægen noget om en ekstra blodprøve om en måned og så måtte man tage den derfra. Men jeg skulle i hvert fald ikke lade være med at hente eller aflevere Ronja :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke så mange gener endnu :glad håber det fortsætter sådan

Jeg har lidt ømme brystvorter sidst på dagen og om aftenen og så har jeg haft et par dage med, hvad jeg tænker er ligamentsmerter (af hvad jeg kan læse mig til) :chin:  :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik lige ringet til lægen i dag ang. lussingesyge. Der er som jeg egentlig havde forventet ikke taget blodprøve for at se om jeg har haft det, så jeg bliver nødt til at skulle have taget en ny <_< heldigvis kunne lægen berolige mig med at sundhedsstyelsen har løsnet op for deres anbefalinger omkring gravide og lussingesyge i 2011 eller 2012. Det kan stadig være farligt men det er yderste sjældent at der sker noget alvorligt. De fleste voksne har allerede haft det uden at vide det og så er det ingen problemer overhovedet. De har også ændret til at gravide i udsatte job ikke skal sygemeldes mere, da der er lige så stor sandsynlighed for smitte i brugsen som der er på arbejdet. 

Hvis det skulle vise sig jeg ikke har haft det snakkede lægen noget om en ekstra blodprøve om en måned og så måtte man tage den derfra. Men jeg skulle i hvert fald ikke lade være med at hente eller aflevere Ronja :)

Det var dejligt at høre du fik snakket med lægen og der er ro på :)

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER