Besvaret May 25, 2014 Der er heller ikke andet at gøre :( men det er bare så øv at ligge der, især når der er 1000 andre ting jeg hellere vil lave. Jeg kender det kun alt for godt :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2014 Det er bestemt forståligt! Jeg tror slet ikke jeg kunne holde ud at være i egen krop hvis jeg pludselig skulle skære voldsomt ned i aktiviteterne. Men heldvis er det en kort tidsperiode der er tilbage nu :) Ja det lige til at overskue men kun 2 uger til barsel og den kommende uge med kursus og helligdage løber stærk :D På lørdag skal jeg med søster og mor ud og shoppe babyting, min yngste søster har plager for at skulle med ud og kigge, hun glæder sig helt enormt!! :) så satser jeg på her at få styr på de sidste vigtige ting!! Hvor har I købt tisselagner? Nu har jeg tjekket lidt af butikkernes hjemmesider, men der har de dem ikke på? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 26, 2014 Det er bestemt forståligt! Jeg tror slet ikke jeg kunne holde ud at være i egen krop hvis jeg pludselig skulle skære voldsomt ned i aktiviteterne. Men heldvis er det en kort tidsperiode der er tilbage nu :) Ja det lige til at overskue men kun 2 uger til barsel og den kommende uge med kursus og helligdage løber stærk :D På lørdag skal jeg med søster og mor ud og shoppe babyting, min yngste søster har plager for at skulle med ud og kigge, hun glæder sig helt enormt!! :) så satser jeg på her at få styr på de sidste vigtige ting!! Hvor har I købt tisselagner? Nu har jeg tjekket lidt af butikkernes hjemmesider, men der har de dem ikke på? Det er da også noget helt særligt med første barn, kan godt huske det da min søster var gravid med den første :) Tisselagner købte jeg i IKEA sidste gang. Men det har faktisk været begrænset hvor meget vi har brugt dem til Dicte, tror måske de først kommer rigtigt i brug når hun skal have bleen af. Hov, kom lige i tanke om at tisselagner også er godt til når baby skal ligge uden ble, så brugte dem faktisk da Dicte var lille Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 26, 2014 Vi har endelig besluttet at lillesøster skal hedde Villa :) Men hvad skal hun så hedde til mellemnavn? Villa Elisabeth eller Villa Agnethe? Dicte hedder Elisabeth (efter min farmor) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 26, 2014 Nu må I passe på jer selv, så I ikke føder for tidligt. :kram Jeg har (7, 9, 13) ikke rigtigt mærket noget til plukkeveer endnu. Kia, det lyder også dejligt med shopping til baby. :kuller Hvad mangler I så at købe? Villa er også et fint navn. :) Hvis det var mig, ville jeg nok give dem forskellige 2. fornavn, så de ikke begge hedder Elisabeth. Stammer Agnethe så også fra et familiemedlem, eller hvor kommer det fra? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 27, 2014 Har været til ekstra scanning i dag på grund af moderkage der lå for langt nede og den har flyttet sig som den skulle. jubiii så kan jeg få lov at føde normalt. Fik også målt baby og hun blev vurderet til at være ca.2500 g. nu og ender nok over de 4000 g. inden hun er færdig. Fik et billede med hjem af hendes ansigt, eller det man kunne se for navlestrengen som lå tæt på hendes ansigt, og kunne tydeligt se det ene øje, næsen og en fin lille trut mund. blev helt rørt selv om det er 3 barn så er det godtnok lige så spændende og utroligt som første gang. glæder mig så vildt til hun kommer ud, og kan mærke at jeg nu kan slappe helt af ved at vide at hun har en fin størrelse, hvis hun skulle finde på at komme før tid, og at vide at jeg kan føde normalt. Er bare glad. . . Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 27, 2014 Har været til ekstra scanning i dag på grund af moderkage der lå for langt nede og den har flyttet sig som den skulle. jubiii så kan jeg få lov at føde normalt. Fik også målt baby og hun blev vurderet til at være ca.2500 g. nu og ender nok over de 4000 g. inden hun er færdig. Fik et billede med hjem af hendes ansigt, eller det man kunne se for navlestrengen som lå tæt på hendes ansigt, og kunne tydeligt se det ene øje, næsen og en fin lille trut mund. blev helt rørt selv om det er 3 barn så er det godtnok lige så spændende og utroligt som første gang. glæder mig så vildt til hun kommer ud, og kan mærke at jeg nu kan slappe helt af ved at vide at hun har en fin størrelse, hvis hun skulle finde på at komme før tid, og at vide at jeg kan føde normalt. Er bare glad. . . Skønt :) Jeg skal af sted til det samme d 5/6 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 27, 2014 Kia, det lyder også dejligt med shopping til baby. :kuller Hvad mangler I så at købe? Villa er også et fint navn. :) Hvis det var mig, ville jeg nok give dem forskellige 2. fornavn, så de ikke begge hedder Elisabeth. Stammer Agnethe så også fra et familiemedlem, eller hvor kommer det fra? Jeg mangler dyner, sengetøj, lidt tøj/strømper, lidt plejeprodukter, stofbleer og andre små ting :) Jeg har lige købt en ammepude, havde sådan en spar 100 kr bon til babysam efter vi købte en barselsgave forleden, så det galte om at få den brugt inden den udløb :) Så håber at få styr på det sidste på lørdag, så dukker der helt sikkert en masse småting op bagefter, men vil ikke købe mere end jeg er sikker på jeg vil få brugt, de har jo også åbent bagefter :D Eller så der jo lige amme bher indlæg mv, men det tager jeg når jeg er kommet på barsel :D Bilen har vi heller ikke købt endnu :) Jeg er enig med lille pi i at de bør have hvert sit navn :D @Ruby dejligt med en god scanning! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 27, 2014 Jeg er begyndt at have nogle anderledes plukveer?? ting her den sidste uge.. Det føles enormt tungt allernederst i maven/skridtet, og der kommer sådan stik agtig som næsten føles som om han er på vej ud for neden. Det kommer især når jeg går og står og stopper når jeg sidder og ligger mig. Pga det store pres for neden kan jeg ikke længere rigtig mærke hvornår jeg skal tisse. Det føles rigtig ofte som om NU er min blærer bare Helt fyldt op til randen, og så kommer der 3 dråber. Jeg er blevet testet for blærerbetændelse men der var heldigvis ikke noget. Når det sådan ændre sig fra hvad jeg ellers har vænnet mig til, så synes jeg at jeg mangler erfaring ved at det er den første. Er det sådan det skal være eller er det tegn på at nu er det snart nu? Jeg synes der kommer nogle stik/jag/plukveer som er anderledes end ellers, men de stopper jo igen, så jeg er jo ikke i fødsel.. suk Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 27, 2014 Jeg er begyndt at have nogle anderledes plukveer?? ting her den sidste uge.. Det føles enormt tungt allernederst i maven/skridtet, og der kommer sådan stik agtig som næsten føles som om han er på vej ud for neden. Det kommer især når jeg går og står og stopper når jeg sidder og ligger mig. Pga det store pres for neden kan jeg ikke længere rigtig mærke hvornår jeg skal tisse. Det føles rigtig ofte som om NU er min blærer bare Helt fyldt op til randen, og så kommer der 3 dråber. Jeg er blevet testet for blærerbetændelse men der var heldigvis ikke noget. Når det sådan ændre sig fra hvad jeg ellers har vænnet mig til, så synes jeg at jeg mangler erfaring ved at det er den første. Er det sådan det skal være eller er det tegn på at nu er det snart nu? Jeg synes der kommer nogle stik/jag/plukveer som er anderledes end ellers, men de stopper jo igen, så jeg er jo ikke i fødsel.. suk Det kunne lyde som en lille bandit der har vendt sig og evt er ved at sætte sig fast :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 27, 2014 Det kunne lyde som en lille bandit der har vendt sig og evt er ved at sætte sig fast :) Han har hele tiden ligget med hovedet ned ad.. Så jeg håber ikke at han har vendt sig, for så ligger han forkert... Jeg har selv tænkt tanken at han måske er ved at sætte sig fast, men der er Super meget aktivitet fra ham konstant og jeg får rigtig mange spark oppe under ribbenene, så... ?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 27, 2014 Han har hele tiden ligget med hovedet ned ad.. Så jeg håber ikke at han har vendt sig, for så ligger han forkert... Jeg har selv tænkt tanken at han måske er ved at sætte sig fast, men der er Super meget aktivitet fra ham konstant og jeg får rigtig mange spark oppe under ribbenene, så... ?? Det lyder som jeg har det. Mine plukkeveer er også blevet anderledes, og jeg syntes ind imellem jeg kan genkende fornemmelsen fra min sidste fødsel. Jeg tror bare det er fordi hun er ved at være godt stor og fylder næsten det hele nu. Så længe plukkeveerne aftager igen, så tror jeg alt er okay :) Generelt bliver det hele bare mere besværligt jo tættere på målet man er ;) (det er ihvertfald min erfaring) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 27, 2014 Han har hele tiden ligget med hovedet ned ad.. Så jeg håber ikke at han har vendt sig, for så ligger han forkert... Jeg har selv tænkt tanken at han måske er ved at sætte sig fast, men der er Super meget aktivitet fra ham konstant og jeg får rigtig mange spark oppe under ribbenene, så... ?? Det lyder som jeg har det. Mine plukkeveer er også blevet anderledes, og jeg syntes ind imellem jeg kan genkende fornemmelsen fra min sidste fødsel. Jeg tror bare det er fordi hun er ved at være godt stor og fylder næsten det hele nu. Så længe plukkeveerne aftager igen, så tror jeg alt er okay :) Generelt bliver det hele bare mere besværligt jo tættere på målet man er ;) (det er ihvertfald min erfaring) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 27, 2014 Har været til ekstra scanning i dag på grund af moderkage der lå for langt nede og den har flyttet sig som den skulle. jubiii så kan jeg få lov at føde normalt. Fik også målt baby og hun blev vurderet til at være ca.2500 g. nu og ender nok over de 4000 g. inden hun er færdig. Fik et billede med hjem af hendes ansigt, eller det man kunne se for navlestrengen som lå tæt på hendes ansigt, og kunne tydeligt se det ene øje, næsen og en fin lille trut mund. blev helt rørt selv om det er 3 barn så er det godtnok lige så spændende og utroligt som første gang. glæder mig så vildt til hun kommer ud, og kan mærke at jeg nu kan slappe helt af ved at vide at hun har en fin størrelse, hvis hun skulle finde på at komme før tid, og at vide at jeg kan føde normalt. Er bare glad. . . Kan godt forstå du er glad :) Det er altså også bare stort, det rammer også mig ind imellem. Her med nr 2 ved jeg jo hvor stort det bliver :kuller Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 27, 2014 Har været til ekstra scanning i dag på grund af moderkage der lå for langt nede og den har flyttet sig som den skulle. jubiii så kan jeg få lov at føde normalt. Fik også målt baby og hun blev vurderet til at være ca.2500 g. nu og ender nok over de 4000 g. inden hun er færdig. Fik et billede med hjem af hendes ansigt, eller det man kunne se for navlestrengen som lå tæt på hendes ansigt, og kunne tydeligt se det ene øje, næsen og en fin lille trut mund. blev helt rørt selv om det er 3 barn så er det godtnok lige så spændende og utroligt som første gang. glæder mig så vildt til hun kommer ud, og kan mærke at jeg nu kan slappe helt af ved at vide at hun har en fin størrelse, hvis hun skulle finde på at komme før tid, og at vide at jeg kan føde normalt. Er bare glad. . . Kan godt forstå du er glad :) Det er altså også bare stort, det rammer også mig ind imellem. Her med nr 2 ved jeg jo hvor stort det bliver :kuller Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 27, 2014 Det lyder som jeg har det. Mine plukkeveer er også blevet anderledes, og jeg syntes ind imellem jeg kan genkende fornemmelsen fra min sidste fødsel. Jeg tror bare det er fordi hun er ved at være godt stor og fylder næsten det hele nu. Så længe plukkeveerne aftager igen, så tror jeg alt er okay :) Generelt bliver det hele bare mere besværligt jo tættere på målet man er ;) (det er ihvertfald min erfaring) Når du siger du kan genkende det fra sidste fødsel... Hvad mener du så? :) Men ja du har da ret i at det hele bliver lidt mere besværligt. Men jeg har så været besværet hele vejen igennem, så igen.. hehe Mandag skal jeg til jordemoder, der må jeg høre hende hvad hun siger til det hele. Er lidt spændt. For med 6 uger til termin, synes jeg jo også det er lidt tidligt hvis det er fordi han sætter sig fast. Men har sådan en fornemmelse af at jeg føder før.... Ved bare ikke om det skyldes "instinkt" eller det skyldes et inderligt ønske om at denne graviditet snart er slut :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2014 Han har hele tiden ligget med hovedet ned ad.. Så jeg håber ikke at han har vendt sig, for så ligger han forkert... Jeg har selv tænkt tanken at han måske er ved at sætte sig fast, men der er Super meget aktivitet fra ham konstant og jeg får rigtig mange spark oppe under ribbenene, så... ?? Nej så skal han ikke vende sig :) men det kan godt være han er ved at sætte sig fast. Og som caddie skriver så er man bare mere besværet her til sidst. Rigtig god idé at vende det med din jm, men hvis du bliver mere nervøs inden da kan du jo evt ringe til modtagelsen og spørge hvad de mener. Det gjorde jeg vist et par gange første gang ;) Det kan være det kan give lidt ro så :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2014 Når du siger du kan genkende det fra sidste fødsel... Hvad mener du så? :) Men ja du har da ret i at det hele bliver lidt mere besværligt. Men jeg har så været besværet hele vejen igennem, så igen.. hehe Mandag skal jeg til jordemoder, der må jeg høre hende hvad hun siger til det hele. Er lidt spændt. For med 6 uger til termin, synes jeg jo også det er lidt tidligt hvis det er fordi han sætter sig fast. Men har sådan en fornemmelse af at jeg føder før.... Ved bare ikke om det skyldes "instinkt" eller det skyldes et inderligt ønske om at denne graviditet snart er slut :D At mine plukkeveer har ændret 'smerte' eller placering. Jeg har haft enormt mange i hele graviditeten, og i starten var det bare i maven jeg kunne mærke dem, nu begynder de at trække om i lænden og tynger ned i skeden - ligesom da jeg havde veer. Det er vel en form for små modningsveer jeg har. Og din fornemmelse kan du sagtens stole på :) sidst havde jeg termin i april, men jeg havde bare sådan en tydelig fornemmelse for jeg ikke skulle føde i april, og hun kom jo også i marts. Denne gang tror jeg også det bliver i juni, så det er jeg indstillet på og bliver ikke skuffet (ret meget ;)) hvis jeg går ind i juli Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2014 Øv nogle dårlige nætter jeg har for tiden. Har så svært ved at finde en ordenligt måde at ligge på, og i nat måtte jeg op 2 gange for at kaste op :( Jeg orker ikke at være gravid mere, men hun skal jo heller ikke ud endnu. Holder ud lidt endnu... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2014 Puha ikke sjov med det opkast der. :( Jeg vågner med halsbrand/sure opstød i munden. Ad ad ad det er bare ulækkert. I nat gik jeg dog fri... Og ja vores små bebser skal jo gerne lige være helt færdige før de kommer.. Men så heller ikke mere end det vel :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2014 Skønt :) Jeg skal af sted til det samme d 5/6 blir dejligt for dig. synes bare det var så skøn en oplevelse især fordi jeg nu ved at hun bare kan komme uden problemer og har en fin vægt i tilfælde at at hun skulle komme før tid. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2014 Når du siger du kan genkende det fra sidste fødsel... Hvad mener du så? :) Men ja du har da ret i at det hele bliver lidt mere besværligt. Men jeg har så været besværet hele vejen igennem, så igen.. hehe Mandag skal jeg til jordemoder, der må jeg høre hende hvad hun siger til det hele. Er lidt spændt. For med 6 uger til termin, synes jeg jo også det er lidt tidligt hvis det er fordi han sætter sig fast. Men har sådan en fornemmelse af at jeg føder før.... Ved bare ikke om det skyldes "instinkt" eller det skyldes et inderligt ønske om at denne graviditet snart er slut :D Synes du skal stole på dine fornemmelser, det er jo det eneste vi har at gå efter når det er første gang, og så ville jeg ringe på sygehuset og spørge om de mener det er et tjek værd. Det gjorde jeg både sidste gang og har også været forbi en enkelt gang i denne graviditet pga. mange plukveer og smerter over lænden. De tjekkede alt og kunne melde hus forbi, men sagde netop til mig at jeg skulle stole på mine fornemmelser og komme igen hvis jeg var det mindste i tvivl. selv 3 gang kan man stadig blive lidt i tvivl. Om ikke andet så er det rart at få bekræftet at alt er ok, og at de smerter man har er normale. jeg ville ikke gå og bekymre mig indtil du kan snakke med din jordmoder. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2014 Puha ikke sjov med det opkast der. :( Jeg vågner med halsbrand/sure opstød i munden. Ad ad ad det er bare ulækkert. I nat gik jeg dog fri... Og ja vores små bebser skal jo gerne lige være helt færdige før de kommer.. Men så heller ikke mere end det vel :P Nej om 4 uger så er jeg 37+2, og så skal hun være MEGET velkommen :D så kan jeg også føde med min yndlings Jordemoder inden hun holder 3 ugers ferie ;) Tanken om der kan gå 9 uger endnu er slet ikke til at holde ud! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2014 j Nej om 4 uger så er jeg 37+2, og så skal hun være MEGET velkommen :D så kan jeg også føde med min yndlings Jordemoder inden hun holder 3 ugers ferie ;) Tanken om der kan gå 9 uger endnu er slet ikke til at holde ud! ja forstår dig godt. jeg håber jeg føder lidt før eller senest på termins datoen, så min ældste datter nåe at sige hej til sin søster inden hun skal på 3 ugers ferie hos sin far, men det er jo svært at vide om lillesøster er enig i det! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2014 Synes du skal stole på dine fornemmelser, det er jo det eneste vi har at gå efter når det er første gang, og så ville jeg ringe på sygehuset og spørge om de mener det er et tjek værd. Det gjorde jeg både sidste gang og har også været forbi en enkelt gang i denne graviditet pga. mange plukveer og smerter over lænden. De tjekkede alt og kunne melde hus forbi, men sagde netop til mig at jeg skulle stole på mine fornemmelser og komme igen hvis jeg var det mindste i tvivl. selv 3 gang kan man stadig blive lidt i tvivl. Om ikke andet så er det rart at få bekræftet at alt er ok, og at de smerter man har er normale. jeg ville ikke gå og bekymre mig indtil du kan snakke med din jordmoder. Jah det kan du jo have ret i. Vil bare heller ikke være den besværlige gravide - you know :unsure Men det er ikke sådan at jeg føler at jeg er ved at gå i fødsel nu, for det stopper jo som sagt når jeg lægger mig ned og hviler mig. Hvis ikke det gjorde det ville jeg nok ringe og høre dem ad hvordan og hvorledes jeg skulle forholde mig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites