Oprettet November 28, 2013 Skriver for at få lidt hjælp fra jer som har erfaringer fra familie team i forbindelse med graviditeten. Ved første lægeundersøgelse blev jeg tilbudt at komme i familieteam, min mand og jeg sagde ja på baggrund af at der var en psykolog tilknyttet (har haft det svært psykisk tidligere), og vi kunne altid springe fra hvis det ikke var noget for os alligevel. Efterfølgende har jeg så fået at vide af min jordmoder at der der slet ikke er tilknyttet en psykolog til familie teamet i Sønderborg. så derfor valgte jeg at få en henvisning af egen læge til psykiatrien og få nogle enkelte samtaler med en tidligere behandler, fordi jeg har brug for et par enkelte samtaler. I dag er jeg så til jordmoder og fortæller at jeg venter på min visitation til psykiatrien går igennem, så derfor vil jeg gerne sætte hele det her familieteam på standby, fordi hvis min visitation går igennem vil jeg gerne afbryde forløbet og gå igennem en helt almindelig graviditet, det siger hun så at det kan ikke lade sig gøre, for jeg har jo tydeligvis brug for ekstra støtte og kommunen skal ind over for at vurdere om jeg har brug for mere hjælp end bare samtaler med en behandler i psykiatrien. Kan det virkelig være rigtigt at jeg ikke kan forlange at jeg bare vil følges normalt i min graviditet og at man ikke kan springe fra dette tilbud om familieteam, når man først har sagt ja ??? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2013 Hmm jeg har ikke kendskab til lige præcis familieteam, men hvis kommunen kommer indover med f.eks. en forældrekompetence undersøgelse (aner ikke om det er dét, I er ude i, jeg tænkte bare på det, da du skrev noget med at kommunen skulle vurdere om I skulle have støtte), så kan det såvidt jeg ved godt pålægges jer mod jeres vilje. Skidesurt, hvis du ikke føler, at I har behov for det :kram Men mit råd vil være at samarbejde. Jo før du får vist dem, at du klarer dig fint uden deres hjælp, desto før holder de op med at prøve at hjælpe :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2013 problemet er i det hele at vi ikke ønsker at kommunen skal ind over min graviditet, for over et år siden fravalgte jeg at søge revalidering selvom jeg var berettet til det, valgte su i stedet, fordi vi vidste at vi ville have børn på et tidspunkt og der ønskede vi absolut ikke at kommunen skulle gå ind og blande sig. og kan kun sige at jeg har vildt dårlig erfaring med kommuner generelt. ikke fordi jeg har noget at skjule eller frygter for vores barns ve og vel for vi er 100% klar til dette. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2013 problemet er i det hele at vi ikke ønsker at kommunen skal ind over min graviditet, for over et år siden fravalgte jeg at søge revalidering selvom jeg var berettet til det, valgte su i stedet, fordi vi vidste at vi ville have børn på et tidspunkt og der ønskede vi absolut ikke at kommunen skulle gå ind og blande sig. og kan kun sige at jeg har vildt dårlig erfaring med kommuner generelt. ikke fordi jeg har noget at skjule eller frygter for vores barns ve og vel for vi er 100% klar til dette. Jeg er ikke lige med på hvad revalidering har af betydning i forhold til at få børn? :unsure (Og vil meget gerne blive klogere, for min mand skal til at søge revalidering...) Men surt, at du har dårlige erfaringer med kommunen :kram Jeg er bange for, at man ikke (altid) selv kan bestemme om de skal med indover :kram Jeg tænker, at din bedste chance for at slippe vil være gennem din læge, hvis han eller hun f.eks. vil "sige god for dig", men om det er nok til at I slipper for kommunen, det tør jeg ikke gætte på :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2013 det med revalidering vil jeg ikke kunne fortælle dig nærmere om, da jeg ikke har haft børn og været på det. okay, synes bare at min læge på en måde har "røvrendt" mig og at jeg har sagt ja til et tilbud på falske forudsætninger, da jeg fik at vide der ville være en psykolog og at jeg ville kunne springe fra uden problemer. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2013 det med revalidering vil jeg ikke kunne fortælle dig nærmere om, da jeg ikke har haft børn og været på det. okay, synes bare at min læge på en måde har "røvrendt" mig og at jeg har sagt ja til et tilbud på falske forudsætninger, da jeg fik at vide der ville være en psykolog og at jeg ville kunne springe fra uden problemer. Jamen det kan jeg godt forstå :chin: Men så ville jeg ringe til lægen og derigennem prøve at få det stoppet. :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 29, 2013 Jeg har selv en ikke så rar historie med kommunen og mit bedste råd; samarbejd, lyt til din intuition og så tag kopier af ALT! Få løbende aktindsigt i jeres sag og hav evt. En advokat i baghånden, hvis tingene løber af sporet. At samarbejde betyder ikke at samtykke til alt og give rådgiverne ret i hver eneste ting, men at samarbejde betyder at du er villig til at åbne din dør for dem, lytte på dem og tage deres forslag til overvejelse. Jeg vil råde dig til også at ha' en neutral bisidder med til møder, da man ofte selv er for påvirket. Del dette indlæg Link to post Share on other sites