Besvaret November 27, 2013 Vi har også 2 babydyner, en i sengen og en i barnevognen. Det er rigtig rart, for så skal man ikke guske at flytte dynen frem og tilbage... Vi har 5 sæt sengetøj (et købt, to arvet og to min moster har syet), og har indtil videre max haft 3 i brug af gangen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Vi har 3 babydyner... haha og det var faktisk slet ikke for meget i starten. Brugte den jo både i vugge, barnevogn og til puttedyne i kravlegård, nogle gange også til at ligge på - og jeg gider bare ikke slæbe dyner op og ned og rundt omkring hele tiden ;) Til natten skiftede vi ret hurtigt til juniordyne. Mads blev meget hurtigt meget lang og sparkede dynen af, så da han var 4 måneder, skiftede vi til juniordyne. Vi bruger dog stadig babydynerne. En i barnevognen (dog voksi nu, hvor det er så koldt) og en anden til at sidde og putte med, når vi læser bog :wub Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Begge vores dyner er også bæreevne 12 :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Sophia skiftede ved 1 års alderen. Vi har også to babydyner, men har kun haft brug for nr to en enkelt gang. Men hun er heller ikke gylper, og vi har altid været gode til at skifte til næste str ble, inden det resulterede i for mange lekager ;) Vi har tre sengesæt, men kunne fint klare os med to :) Nogle tager også juniordynen i brug tidligt, fordi baby har enormt meget gavn af at blive svøbt, og der bliver babydynen altså lige i underkanten når de bliver et halvt år - efter min mening :) Jeg havde ikke behov for en dyne i barnevogn og en i sengen. Sophia brugte liften (som var hendes seng), til hun var lidt over 5 måneder. Og det var derfor samme dyne hun sov med om natten i liften og i liften i barnevognen om dagen :) Da liften blev i underkanten brugte hun Duni i barnevognen, og dynen lå bare fast i sengen :) Vores ekstra dyne var ikke nogen fin og fansy en. Ville hellere bruge penge på en ordenlig primær, og så bare en okay en som ekstra :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Vi har en babydyne og en juniordyne. Juniordynen koebte vi sidste vinter, saa Noah fik juniordyne i tremmesengen som bum.... 6 mdr gammel. Det er koldt i vores soveafdeling og han sparker bare nemt dynen af. (EDIT: og han var halvsvoebbarn, saa blev lagt til at sove i dynesandwich - der blev babydynen lige knap!) Men i barnevogn/klapvogn altid bare babydynen. Og hele foraar/sommer/efteraar babydyne, juniordynen har vaeret pakket vaek. Den har vaeret alt for varm til ham og unoedvendigt stor. Jeg tog den frem igen igaar, fik den vasket og tumblet, for nu er det koldt igen :) Saa har vi 3 saet babysengetoej og 2 saet junior, naar jeg lige faar syet det juniorsaet, jeg har stof liggende til. Vi har ogsaa saadan en IKEA-babydyne, den dyre af de to, som jeg har et enkelt betraek til. Vi fik brug for den en nat, hvor Noah kastede op flere gange i traek om aftenen - ud paa dyne hver gang! Noah er ikke gylpebarn, saa det har passet fint. Husk, at du maaske ogsaa gerne vil koebe lidt, naar din baby er her :7himmel Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2013 Vi har 2 babydyner. Vi ville ikke have undværet at have 2, vi har faktisk endda haft begge til vask på samme tid hvor William så sov med tæppe. Jeg købte en voksen allergi dyne i Jysk (700 kr. normalpris mener jeg, men de er rigtig tit på tilbud) og så er den blevet klippet til 2 babydyner og 1 junior dyne, målene passer. Det er en virkelig billig løsning og de er jo præcis lige så gode som alm. babydyner. I starten havde vi 4 sæt sengetøj, og det passer fint. 1 af dem er så gået i stykker og vi har købt 2 nye. Som med så meget andet, så finder man jo af og til noget man bare ikke kan undvære ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2013 Bare vaer obs paa, at voksendyner er lavet til voksne, saa ikke lave babydyner af for tynge, varme dyner... Det er jo blandt andet derfor, der laves babydyner. Men som sgat fik Noah varm juniordyne paa ved 6 mdr ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2013 Evt kan man købe en juniordyne og dele i 2. Der er ikke så langt fra juniordyne som der er til voksendyne :) Vi havde kun 1 babydyne, og det har aldrig været nødvendigt med 2 faktisk. De få gange hun har tisset igennem har det været fordi bleen var fyldt. Så har vi først set det, når hun er vågnet om morgenen, og så har vi haft dynen til vask om dagen. Vi havde voksi-posen som back-up, men det blev aldrig aktuelt. Hun fik en juniordyne til sin fødselsdag, og det har passet fint med at skifte der. Men det er ikke fordi hun bruger den særligt meget - hun putter med den, og sparker den af, når hun sover. Af samme årsag bruger hun heller ikke natdragt eller natbukser, hun ender altid med at få benene blandet sammen i det ene bukseben :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2013 Bare vaer obs paa, at voksendyner er lavet til voksne, saa ikke lave babydyner af for tynge, varme dyner... Det er jo blandt andet derfor, der laves babydyner. Men som sgat fik Noah varm juniordyne paa ved 6 mdr ;) Jeg har syet liftdyne, babydyne og juniordyne af en voksen-sommerdyne, den var så tynd og fin, at det går helt fint - pt lægger jeg faktisk dynen dobbelt, når han har den med i barnevognen:-) Ulempen ved at sy dem selv er vel, at det allergivenlige ved den måde de har været syet og været helt tætte, går fløjten, når man klipper i det ig selv syer sammen igen? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2013 Jeg har syet liftdyne, babydyne og juniordyne af en voksen-sommerdyne, den var så tynd og fin, at det går helt fint - pt lægger jeg faktisk dynen dobbelt, når han har den med i barnevognen:-) Ulempen ved at sy dem selv er vel, at det allergivenlige ved den måde de har været syet og været helt tætte, går fløjten, når man klipper i det ig selv syer sammen igen? Det er jo lige det med en tynd og fin voksensommerdyne :) Det var mere hvis nogen taenkte, "smart", og saa gik efter en hvilken som helst voksendyne, jeg taenkte at det er vigtigt. Jeg ved egentlig ikke om det er saa afgoerende, hvis man er god til at sy det sammen paa en "taet" maade. Det allergivenlige ligger for det foerste i at man kan vaske dynen paa 60 grader - og goer det! - og dernaest i betraekkets egenskaber. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2013 Vi har kun én babydyne, men til gengæld to juniordyner! :) Luna skiftede til juniordynen i sommers, da babydynen var for varm (helårs) juniordynerne er min sommerdundyne ( god bæreevne)der er lavet til to... Smart og billigere end at købe en decideret juniordyne! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 1, 2013 Det er jo lige det med en tynd og fin voksensommerdyne :) Det var mere hvis nogen taenkte, "smart", og saa gik efter en hvilken som helst voksendyne, jeg taenkte at det er vigtigt. Jeg ved egentlig ikke om det er saa afgoerende, hvis man er god til at sy det sammen paa en "taet" maade. Det allergivenlige ligger for det foerste i at man kan vaske dynen paa 60 grader - og goer det! - og dernaest i betraekkets egenskaber. Jeps - jeg ville bare dele, at sommerdynen fungerede fab til formålet:-) og tak for info på allergidelen:-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 1, 2013 Vi har 2 babydyner. Vi ville ikke have undværet at have 2, vi har faktisk endda haft begge til vask på samme tid hvor William så sov med tæppe. Jeg købte en voksen allergi dyne i Jysk (700 kr. normalpris mener jeg, men de er rigtig tit på tilbud) og så er den blevet klippet til 2 babydyner og 1 junior dyne, målene passer. Det er en virkelig billig løsning og de er jo præcis lige så gode som alm. babydyner. I starten havde vi 4 sæt sengetøj, og det passer fint. 1 af dem er så gået i stykker og vi har købt 2 nye. Som med så meget andet, så finder man jo af og til noget man bare ikke kan undvære ;) Tak for genialt tip :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites