Diamanten

Hvilken kost gjorde dig gravid??

35 indlæg i dette emne

Ja, men det er også kun laks fra Østersøen du ikke må spise, og det meste gode (= dyre) laks er IKKE fra Østersøen, så det har du sikkert ikke spist noget af :) Jeg selv åd masser af laks som gravid. Jeg spiste også masser af torsk, og det er der heller ingen problemer med :)

Det kan være du får ret i, at de på sigt finder ud af at det slet ikke er sundt at spise store rovfisk, men nu skulle det jo være muligt at få økologiske fisk, så er den ged jo barberet ;)

Mon ikke, vi spiste lige det, vi havde brug for :) 

Oekofisk mangler vi altsaa hernede, men nu har jeg pt ikke lyst til noget som helst fisk, saa derfor mine Omega-3 kapsler.. men ja, man ved aldrig, hvad de finder ud af paa sigt. 

Del dette indlæg

Ok, det er jo en god start, krydser fingre med klinikken :yay

Tak! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, men det er også kun laks fra Østersøen du ikke må spise, og det meste gode (= dyre) laks er IKKE fra Østersøen, så det har du sikkert ikke spist noget af :) Jeg selv åd masser af laks som gravid. Jeg spiste også masser af torsk, og det er der heller ingen problemer med :)

Det kan være du får ret i, at de på sigt finder ud af at det slet ikke er sundt at spise store rovfisk, men nu skulle det jo være muligt at få økologiske fisk, så er den ged jo barberet ;)

Hehe- jeg spiser altså slet ikke fisk, så det er ikke nødvendigt med den diskussion i den her tråd :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe- jeg spiser altså slet ikke fisk, så det er ikke nødvendigt med den diskussion i den her tråd :)

Nej, det fik jeg fat i :) Det var lige et sidespring til Camilla :)

Håber får dig, du snart får en positiv test i hånden :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

:lolhit Undskyld sidesporet  :blush  :btopic

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er helt ok. Synes bare, at det var lidt morsomt :)

Tror efterhånden, at vi vil prøve at følge LCHF reglerne, omend i lidt 'mildere' udgave for mit vedkommende, da jeg ellers kun ville få mælk, ost, avocado og nødder (!!).

Jeg bliver nød til at have mit grønne, og mine bønner og linser, som jo altså indeholder noget kulhydrat.

Men vi kører først full-on efter nytår, ellers bliver folk alt for mistænksomme! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er helt ok. Synes bare, at det var lidt morsomt :)

Tror efterhånden, at vi vil prøve at følge LCHF reglerne, omend i lidt 'mildere' udgave for mit vedkommende, da jeg ellers kun ville få mælk, ost, avocado og nødder (!!).

Jeg bliver nød til at have mit grønne, og mine bønner og linser, som jo altså indeholder noget kulhydrat.

Men vi kører først full-on efter nytår, ellers bliver folk alt for mistænksomme! :)

Hmm... Bare lige for at være sikker på du ved det - du må spise alle de grøntsager du vil. De indeholder lidt kulhydrat, men de skal være en stor del af de kost alligevel - til gengæld er det jo stort set kun derfra man får kulhydrater på LCHF.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det med olierne er der lidt delte meninger om... Som jeg forstaa det, tenderer de fleste til at faa rigeligt eller ligefrem for meget Omega 6 gennem kosten og ikke nok omega 3. Saa det er noget med at afveje, hvor man faar sine omega'er fra og om man saa faar nok. Jeg tager for en sikkerheds skyld omega 3, fordi jeg ikke spiser ret meget fisk og fordi jeg maerker en forskel, naar jeg saa tager dem. Og nu med kold luft og vinter, saa vil jeg helst have mine omega 3. Som gravid og ammende ville jeg ikke undvaere, og ens baby suger omega 3 ud af en som ammende, da de har brug for meget heraf til hjerneudviklingen. Det siges ogsaa at kunne forebygge foedselsdepression at tage omega 3-tilskud under graviditeten. Men igen, det er saa individuelt, hvad man lyster, har raad til og har brug for :)

Saa er der fiskespoergsmaalet, for mange fede og fuldvoksne fisk indeholder temmelig meget kviksoelv og andet skrammel. Saa der skal man vaelge sin fisk med omhu eller undlade at spise disse fede og fuldvoksne fisk ret ofte. 

Hvad tager du af omega3? Jeg har i laaaang tid villet i gang med noget.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm... Bare lige for at være sikker på du ved det - du må spise alle de grøntsager du vil. De indeholder lidt kulhydrat, men de skal være en stor del af de kost alligevel - til gengæld er det jo stort set kun derfra man får kulhydrater på LCHF.

Hmmm... ikke ifølge den bog jeg har fundet. Der er der nærmest intet kulhydrat eller i hvert fald meget lidt.

Det kommer måske an på, hvor striks man er?

Uanset hvad- bliver det jeg må spise, i min version af den naturlige økologiske grøntsager, max 2 stk frugt om dagen, ost/mælk, skyr, bønner, linser, avocado og nødder.

INTET brød, kunstigt sukker, kartofler/pasta, (og ellers kun det kulhydrat der er i det grønne), alkohol (boo hooooo), slik/kage/chips, forarbejdet mad (ikke fordi jeg spiser særlig det særlig tit!), junk og lignende. Det sværeste bliver nok at undvære brød, pasta og kartofler aka stivelse... SUK!

:bye

Del dette indlæg

Annonce ♥

So yes- ingen PCO, men muligvis HYP. (stofskiftesygdom)… og lægen siger, at min kost ingen effekt har på dette.

Ved ikke, om der er nogen med erfaring hertil?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER