Oprettet November 21, 2013 Hej Vi er 4 unge mennesker, som går på handelsskolen HHX i Ishøj, som er igang med at lave et innovationsprojekt. Vi har tænkt os at lave en opvarmet barnevognsmadras til en barnevogn, så babyerne ikke ligger og fryser om vinteren, og ikke behøver en masse dyner osv. Vores ide er at opvarme madrassen med en varmepude lavet af korn, som man kommer i mikroovnen. På denne måde undgår vi en risiko der er med elektriske apparater. Vi håber at I vil komme med jeres mening, og evt. komme med ideer, så vi kan komme videre med vores projekt. På forhånd tak. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2013 Jeg tænker umiddelbart det kan blive varmt og svært at komme af med varmen. Dog opvarmede jeg vuggen med sådan en varmepude i starten men fjernede den så igen inden hun kom ned i vuggen så den kun var lidt lun og derefter tog hendes kropsvarme over :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2013 Vi tænker at opvarme madrassen 10-15 minutter før babyen skal sove middagslur, eller før man skal ud og gå med barnevognen. Dvs. til udendørsbrug :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2013 Jeg synes det er en drøn smart ide, men det første jeg ærligt talt tænkte var; er det ikke nemmere at tage madrassen eller barnevognen ind? Jeg tror at der skal nogle gode argumenter på bordet til, hvorfor en forældre skulle anvende produktet fremfor at "bare" at tage madras eller barnevognen ind i kulden. Det er drøn god ide, jeg tror dog at der skal flere argumenter og salgstaler på bordet for at i har et produkt som kan sælges :) Ville puden kunne varme barnevognen op i kulden i de 10-15 minutter som i skriver den skulle ligge der - vil den ikke selv nå at blive kold i vores nordiske vejr? Hvordan vil i undgå dette, så barnevognen er lun når baby puttes? Er det sikkert? Hvordan skal man som forældre vide at jeres produkt er sikkert? At barnet ikke får det for varmt til start? Hvordan sikres der mod dette? Og hvordan vil i skabe interesse for produktet? :) Det var lige nogle tanker herfra. Håber at i kunne bruge det til noget. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2013 Jeg tænker også, hvordan skal den kunne holde en nogenlunde konstant temperatur i 3 timer i vores vejr her i Danmark? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2013 Jeg tænker også, hvordan skal den kunne holde en nogenlunde konstant temperatur i 3 timer i vores vejr her i Danmark?Jeg tænker at det bare er en pude som skal varme barnevognen op og ikke holde den varm? :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2013 Jeg tænker at det bare er en pude som skal varme barnevognen op og ikke holde den varm? :unsureMen så skal de jo stadig have flyverdragt osv på :) så er det i min optik på ingen måde smart ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2013 Jeg ville ikke købe sådan en. Som skrevet så kan man tage madras med ind. Tror heller ikke der er mange som bruger flere lag dyner. Vi bruger voksipose som holder godt varm. Mit forslag til jer vil være at tage ud i en babyudstyrs butik og se hvor meget gøjl der bliver solgt. Der er vitterligt meget derude som kan undværes. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2013 Nu oensker jeg ikke at fornaerme nogen, men det lyder som noget, italierne kunne have fundet paa ;) Mit barn sover indenfor om dagen, for vi har ikke et sted at stille en barnevogn ud. Men de gange, jeg saa har stillet ham ude eller har rundt koert med ham, der ville jeg ikke have ork til at skulle varme noget op i den mirkoovn, vi saa ikke har, for at varme en vogn op. Vores vogn staar udenfor doeren paa repos, saa har madrassen og det hele indenfor(hvis nu en kat sniger sig ind, ad!) og det er nemt lige at tage ud og komme i barnevognen. Generelt er det jo varmt at ligge i en vbarnevogn og vi har et faareuldstaeppe som isolation under madrassen om vinteren. Dyne over og min dreng faar ulddragt paa. Maaske et uldtaeppe over, men saa er det ogsaa rigtig koldt og der er jo overlaeder paa vognen, som ogsaa har ekstra vindfang. Som erhvervsoekonom og saelger vil jeg raade jer til at lave en grundig analyse af maalgruppens putte-i-barnevogn-udenfor-rutiner-og-vaner. Evt, lave en slags vituel fokusgruppe herinde eller ganske enkelt besoege nogle moedregrupper og maaske foelge op med en spoergeskemaudnersoegelse af de spoergsmaal, det udleder, ogsaa i forhold til pris, tidsfrobrug, har folk mikroovn osc... Flere og flere udfaser den, fordi den reelt oedelaegger naeringen i maden - kan produktet saa varmes op paa anden vis uden at skulle taende en hel ovn? Er der andre produkter, der er nemmere, aka en gammeldags varmedunk? ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2013 Hej Vi er 4 unge mennesker, som går på handelsskolen HHX i Ishøj, som er igang med at lave et innovationsprojekt. Vi har tænkt os at lave en opvarmet barnevognsmadras til en barnevogn, så babyerne ikke ligger og fryser om vinteren, og ikke behøver en masse dyner osv. Vores ide er at opvarme madrassen med en varmepude lavet af korn, som man kommer i mikroovnen. På denne måde undgår vi en risiko der er med elektriske apparater. Vi håber at I vil komme med jeres mening, og evt. komme med ideer, så vi kan komme videre med vores projekt. På forhånd tak. Nu ønsker jeg ikke at skyde jeres projekt i sænk, og det er rigtig fint at I tænker innovation... Men.. Lige i dette tilfælde, så er den ide, som jeg forstår det, allerede udført. Vi har sådan en aflang pude, med korn i, som opvarmes i mikroovnen og derefter lægges i enten barnevogn, seng eller blot over tæerne hvis de skal varmes.Derudover kommer der spørgsmål omkring selve brugen af mikrobølger (hvilket jeg ikke har kendskab nok til at uddybe) Og så er der det sikkerhedsmæssige i brugen af varmepuder som hurtigt kan blive for varme hvis man ikke er opmærksom.. Og de konsekvenser kan jo være eks. Forbrændinger. Og en anden ting som I nok skal være opmærksom på er, at når en madras bliver varm (her tænker jeg ekstra opvarmet) og lægges i barnevognen udenfor i kulden opstår der jo fugt, og fugt skaber kulde.. Har I tænkt på hvordan i vil afhjælpe det? Samtidig tror jeg at et produkt som skal anvendes i børnefamilier skal være noget der letter hverdagen, så en ekstra arbejdsgang får måske lidt modvind når der skal trækkes købere til -giver det mening? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2013 Ærligt, ville jeg ikke bruge sådan en. Sophia er pakket ind i en uld Duni, som har den egenskab at transporterer varme og fugt væk fra kroppen. Kan ikke helt lide tanken om at hun skulle være "bundet" til varmen på den måde :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2013 Ærligt, ville jeg ikke bruge sådan en. Sophia er pakket ind i en uld Duni, som har den egenskab at transporterer varme og fugt væk fra kroppen. Kan ikke helt lide tanken om at hun skulle være "bundet" til varmen på den måde :unsure :ditto Jeg tænker, at hvis jeg skulle overveje sådan en madrasopvarmer, så ville det som minimum kræve, at der var en form for "intelligent varmejustering", der kunne skrue op og ned for varmen i forhold til barnets temperatur. Og så er vi vel ude i noget elektronik? :unsure Jeg tænker også, at det lyder som noget, der hurtigt kunne blive dyrt, og jeg tænker at det vil blive overrulet af voksien, hvis ikke den er ret så meget billigere. Ej sorry, det er vist ikke så konstruktiv en besked :blush Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 22, 2013 Jeg ville til hver en tid klart vælge voksi fremfor denne læsning. Det tager for lang tid/ forarbejde og holder ikke i længden. Voksien er nem og enkel ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites