Oprettet November 20, 2013 Hej Piger. Er ny på denne side. Min mand og jeg har lige været i gang med 3. iui forsøg på Skive Fertilitetsklinik. Skal teste Ons 4 December. Har pt en vanvittig stikken i venstre side af underlivet. vores læge har informeret os om at hvis jeg ikke bliver gravid nu så skal vi igang med reagensglas behandling. Min mand har nedsat sædkvalitet. Jeg selv kan ikke forme en ægløsning, uden medicinsk hjælp. Hvordan fungerer dette ? Gør det ikke ondt at få taget æg ud ? Nogen der har erfaringer eller prøvet dette selv? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 20, 2013 Det gør noget ondt at få taget æg ud, men ikke sådan man ikke kan holde det ud. Man får noget beroligende, og du kan ikke køre bil hjem f.eks. For mit vedkommende gik jeg ud som et lys og sov 4 timer på sofaen, da jeg kom hjem. Så du skal altså regne med at holde fri fra arbejde den dag. Selve hormonbehandlingen op til var ikke meget slem for mig, men man kan reagere meget forskelligt. For nogen kan det være meget hårdt, og det er ikke til at sige, hvordan man får det. PS - næsesprayen smager FRYGTELIGT! Så hvis du ikke er pivet med at stikke dig selv, så vælg den måde ;-) Du undgår i øvrigt ikke at skulle stikke dig selv alligevel. Ret grænseoverskridende i starten, men man kommer hurtigt over det, og det gør i hvert fald ikke ondt! Held og lykke med det! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 20, 2013 Jeg frygter den smerte, ved æg udtagning. Netop fordi at jeg ved at det er smertefuldt. Men det må jeg tage på det tidspunkt :( Jeg er overrasket over at jeg ikke har problemer med at stikke i mig selv. Det går overraskende godt. Det er alt anden der halter .. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 20, 2013 Jeg synes ikke, du skal være så bekymret for ÆU. Man kan altså sagtens holde det ud - men smertefrit er det ikke. Men jeg tror ikke, det er så slemt, som du tror :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 20, 2013 Du er kommet i rigtig gode hænder i Skive. De er simpelthen så dygtige og søde. Min datter er selv lavet der, så skylder dem alt! Jeg har fået 4 ÆU (ægudtagninger), alle gange med akupunktur som smertelindring som det eneste (dog fik jeg lidt i smertelindring i deop ved sidste forsøg pga æggene var lidt svære at komme til). De første 3 gange gjorde det ikke ondt, synes jeg ikke. Slet ikke slemt overhovedet og gik derfra efter en times tid tror jeg. Men ved der er mange der synes det er en slem omgang, men vil bare sige at det behøver det ikke at være :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 20, 2013 Jeg håber dog stadig at det lykkes denne gang. Men som sagt så frygter jeg ÆU da jeg ikke ved hvad dette indebærer. Men skal hendigvis på kursus i det. Jeg er måske også god til at frygte det værste og maler fanden på væggen. Men det er nok også fordi at jeg har en lav sm. terskel :( Men indtil vider x'er vi fingre for den 4 December Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 20, 2013 Du/i kommer til samtale om IVF hvor de fortæller om hele forløbet. Vi har lige været til den for nylig og venter nu på mens så vi kan starte op på nedregulering :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 20, 2013 Jeg fik morfin under ægudtagning. Det var ubehageligt, men ikke som sådan smertefuldt. Det værkede et døgns tid efter, og der gik en uge før, det var ok, når min hund vadede hen over mig i sofaen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites