tazdiginez

Skal jeg være bekymret?

7 indlæg i dette emne

Jeg har været ved fødsels-lægen og blev scannet. Her vurderes lillebror til at veje 2014 gram.

Altså 200 gram MINDRE end gennemsnittet ved 34. Uge.

Han er sund og rask og der er intet at komme efter der, men han følger ikke sin søsters eksempel og kurve - hvor han gerne skulle veje et par hundrede gram MERE end hun gjorde på nuværende tidspunkt :unsure

Fødsels-lægen har lavet en ny tid til om 4 uger igen - bare for at sikre sig at lillebror er ok; men så er det at JEG tænker, er det slemt?

Fødselslægen gav mig ikke ordentligt andet indtryk, end at lillebror "bare" er lille (hvilket nok skyldes at jeg stadig ryger, hvilket jeg ikke gjorde med Maliva), og er 200 gram virkeligt så vigtigt på nuværende tidspunkt? :unsure

I så fald, hvad kan JEG gøre?

Jeg prøver dagligt at stoppe rygningen og kan gå lige indtil J kommer hjem og tænder en smøg foran mig :/

Men er der andet?

Del dette indlæg

Det der jo meget normalt at "rygerbørn" er mindre, så derfor synes jeg det lyder helt normalt, hvis man kan sige det sådan :)

Synes ikke du kan gøre andet end at prøve at lade være med at ryge, det kunne jo også være J kunne gå udenfor, så du ikke bliver lige så fristet. Og så giv dig selv lov til at spise noget andet f.eks. i stedet på en smøg.

Og så husk vitaminerne :)

I øvrigt er små babyer altså skønne :) Sophia blev født 39+1 og vejede 2722 g. Så jeg vil tro hun var mindre end 2014 g i uge 34 :) Hun har alle dage været helt perfekt, og ikke fejlet noget :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror ikke du kan gøre andet end at prøve, at stoppe med at ryge :) 

Det er heller ikke alle børn, som følger gennemsnittet ;) Har selv 2 stk's som vejede under 3 kg ved fødsel :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg røg selv indtil jeg blev gravid og var stor ryger;) synes du skal Google biofeedback og prøve det, alle jeg kender inkl mig selv stoppede med ar ryge ved det - det er virkelig effektiv..:) held og lykke :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min Storm blev født 39+2 og vejede 2870 gram.. Han både var og er perfekt!!! :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syns det er super fint at du blir holdt godt øje med, og så syns jeg ikke du skal gå og bekymre dig, i hvert fald ikke på det nuværende grundlag. Der er altså også en vis usikkerhedsmargin for vurderingerne, jeg syns generelt de lå en smule til den lave ende med scanningerne sidst i graviditeten ifht "slutresultatet". JM vurderingerne var faktisk tættere på i de sidste uger.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusinde tak for alle jeres svar :kiss

Det har sat mit bekymrede moder-sind i bero :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER