Oprettet November 13, 2013 Min mave er helt hård og det føles som om, at jeg får en ordentlig mavepuster. Det er voldsomt ubehageligt og bdet kan stå på i længere tid. Jeg må trække vejret dybt nogle gange, for at spændingen "slipper lidt" - nogle gange hjælper det ikke at slappe af. Er det plukveer eller kan det også være knægten der ligger dumt? Når han bevæger sig, så er det ekstra ubehageligt og kan gøre direkte ondt. Det giver mig nogle gange kvalme at få disse spændinger :unsure Hvis det er plukveer, så havde jeg dem da ikke, da jeg var gravid med Maliva - eller så rammer de mig hårdere nu? Puuueha... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 13, 2013 Man får i hvert fald plukveer mere og mere for hver graviditet. Hilsen hende som har fået 4 børn. Jeg syns de mærkes som om livmoderen strammer lidt, den blir helt hård og jeg ku godt blive ret øm. Normalt varer det et par minutter ad gangen, men det kan godt vare længere, og som regel hjælper det at slappe af, men det er ikke noget du selv kan styre, som hvis du har spændinger i skuldrene fx. I min 4. graviditet hvor jeg havde dem rigtig meget vil jeg sige hen mod slutningen har de lidt til fælles med veer, de gør bare ikke ondt (eller jo, 1 på skalaen hvor veer er 10), men nogen gange var jeg nødt til lige at stoppe op, når jeg fx var ude og gå ture, og slappe af i kroppen fordi livmoderen bare spændte sådan. Prøv at mærke med hånden på din mave, du kan formentlig godt mærke om livmoderen blir hård når det sker. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 13, 2013 Jeg havde også nogle af disse plukkeveer. De er var meget ubehagelige! Det var ikke hver gang jeg havde dem, men især til sidst i graviditeten. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 13, 2013 Jeg havde rigtig mange plukveer tidligt i begge graviditeter. Det føltes meget som du beskriver og gjorde rigtig ondt. Det hjalp nogen gange at ligge ned, men ikke altid. Det var dog i liggende stilling det var bedst og der kom mere liv i det når jeg sad eller stod op og jeg knækkede nogle gange sammen. Har du en tid hos din jm snart? så ville jeg lige vende det med hende og evt blive undersøgt, bare for at være sikker på at alt er iorden, hvilket det sikkert er. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 13, 2013 Min mave er helt hård og det føles som om, at jeg får en ordentlig mavepuster. Det er voldsomt ubehageligt og bdet kan stå på i længere tid. Jeg må trække vejret dybt nogle gange, for at spændingen "slipper lidt" - nogle gange hjælper det ikke at slappe af. Er det plukveer eller kan det også være knægten der ligger dumt? Når han bevæger sig, så er det ekstra ubehageligt og kan gøre direkte ondt. Det giver mig nogle gange kvalme at få disse spændinger :unsure Hvis det er plukveer, så havde jeg dem da ikke, da jeg var gravid med Maliva - eller så rammer de mig hårdere nu? Puuueha... Den slags plukveer havde jeg også en masse af, gennem hele graviditeten... Jeg vidste i starten ikke at det var plukveer, for jeg troede jo ligesom at de kun skulle vare kort tid og så gå væk igen :P Men jeg er overbevist om at det var lige netop de plukveer som arbejdede rigtig meget hos mig. Da mit vand gik var jeg 4 cm åben uden livmoderhals.. Og jeg havde ikke mærket en eneste plukve den dag, så det var noget der var sket løbende fra sidste kontrol jeg var til på sygehuset og så til vandet gik.. Pas på dig selv, og sørg for at hvile når du kan komme af sted med det :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 13, 2013 Jeg tror det er en blanding af den måde han ligger på og så plukveer :) Han kan jo godt ligge på måder der gør ondt med den størrelse han har efterhånden, og plukveer er jo sådan nogle der strammer og gør livmoderen helt spændt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 13, 2013 Jeg har gået på trapper op til 3. sal i dag, hvor jeg plejer at tage en elevator - men da jeg sad fast i den i sidste uge, så tør jeg ikke tage den længere. Jeg lider i forevejen af skræk for elevatorer, så der går liiiidt tid, før jeg tør tage en elevator igen :P Jeg tror at det er trappegangen der har tricket det, for maven har bare svært ved at få ro. Jeg har siden 17 tiden haft on/off plukveer - maven er helt hård og så føles det som om at jeg skal tisse helt ekstremt bagefter. Jeg bliver helt forpustet - ja sådan lidt som at få en mavepuster eller lave en maveplasker i svømmehallen. Når han bevæger sig nede i bækkenet, så starter de forfra igen - så tror det er en kombination, men hold nu op hvor er det irriterende, når man har tonsvis at lektier der skal laves og ikke kan sidde op (for så er de der konstant) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 13, 2013 Måske skulle du kontakte fødegangen? :unsure har du langt til sygehuset? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 13, 2013 Måske skulle du kontakte fødegangen? :unsure har du langt til sygehuset? 5 minutter i bil - men der er intet der føles "mærkeligt" og intet der gør ondt :) Maven strammer bare op, når han bevæger sig og så, hvis jeg går rundt eller sidder op. Lige nu ligger jeg på sofaen og feder den med chokolade og tv og slapper totaaaaalt af - så må de åndsvage lektier vente :P At holde bettemanden inde er vigtigere end en evaluering af skolegangen og en analyse af et eventyr :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 13, 2013 Jeg har gået på trapper op til 3. sal i dag, hvor jeg plejer at tage en elevator - men da jeg sad fast i den i sidste uge, så tør jeg ikke tage den længere. Jeg lider i forevejen af skræk for elevatorer, så der går liiiidt tid, før jeg tør tage en elevator igen :P Jeg tror at det er trappegangen der har tricket det, for maven har bare svært ved at få ro. Jeg har siden 17 tiden haft on/off plukveer - maven er helt hård og så føles det som om at jeg skal tisse helt ekstremt bagefter. Jeg bliver helt forpustet - ja sådan lidt som at få en mavepuster eller lave en maveplasker i svømmehallen. Når han bevæger sig nede i bækkenet, så starter de forfra igen - så tror det er en kombination, men hold nu op hvor er det irriterende, når man har tonsvis at lektier der skal laves og ikke kan sidde op (for så er de der konstant) Jeg ved godt det er nemmere sagt end gjordt når man er angst. Men forsøg med elevatoren igen, trapper var ihvertfald rigtig slemme, at gå på for mig og satte gang i plukveerne hver gang. Jeg håber snart det går i sig selv igen :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites