Evamab

Smalltalk marts 2014

158 indlæg i dette emne

Så er det jo din tur lige om lidt! ;) Jeg regner med at holde barsel helt til februar næste år. Så jeg får mig en dejlig lang barsel :loveshower Hvad med dig?

Del dette indlæg

Så er det jo din tur lige om lidt! ;) Jeg regner med at holde barsel helt til februar næste år. Så jeg får mig en dejlig lang barsel :loveshower Hvad med dig?

Ja også er det hele sommeren man kan gå hjemme

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja der er jo inden grund til at skynde sig tilbage, når man nu har muligheden :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jubiiii, så er jeg på barsel :yay Så dejligt endelig at have tid til at tænke på baby :kuller

Åh hvor dejligt!

Jeg er også SÅ klar til barsel! Har 3 arbejdsdage endnu :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt :D Det er jo lige om lidt! Så er det bare med at nyde ventetiden :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det sidste stykke tid går virkelig langsomt synes jeg !!! Sidste dag på lørdag hvor vi har firma fest , det er helt perfekt afslutning

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes heldigvis at tiden flyver af sted.. indtil videre ;)

Jeg er faktisk også begyndt at have ondt nederst ved maven/underlivet. Jeg gætter på, at det bare er fordi jeg vokser og vokser :wacko Jeg oplever ikke smerter ved navlen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige som Sevena oplever jeg også ind i mellem smerter i underlivet, men ikke omkring navlen.

Har lidt gået ud fra det var ligament smerter. Det kommer oftest ved bevægelse

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha, jeg synes godt at jeg kan mærke at fødslen er nært forestående.

Bækkenløsningen er virkelig tager til, og så borer hun sig da virkelig ned af, det niver godt nok lidt efterhånden og det er nogle heftige plukkeveer ind i mellem synes jeg.

Føler I jer klar?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bækkenløsningen er virkelig tager til, og så borer hun sig da virkelig ned af, det niver godt nok lidt efterhånden og det er nogle heftige plukkeveer ind i mellem synes jeg.

Føler I jer klar?

Synes godt nok det føles meget underligt her til aften .. Føler der bliver presset så meget ned af at der kommer noget ud , (det gør der ikke hihi) men altså han rykker virkelig rundt , føler en slags blærebetændelse ind i mellem :/ små stik oppe åbningen ... Og mit understel knirker og det er begyndt at gøre ondt i skelettet mellem benene ... Ved lårene .... Ååååh ... Så kan det vel ikke vare længe :/????

Del dette indlæg

Annonce ♥

Føler I jer klar?

Jeg kan også mærke, at fødslen ligger lige om hjørnet. Her kommer der også heftige plukveer ofte! Den ene nat, havde jeg så mange, at jeg lå og blev helt i tvivl om det nu også bare var plukveer :P men jeg er altså bare nået dertil hvor jeg overfortolker alle mine krops signaler :D

Jeg tror desværre jeg kommer til at gå tiden ud og måske mere til.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg føler mig ikke helt klar ;-) men kan mærke de samme ting som i andre - det hele tynger nedad, har ondt i bækkenet både foran og bagpå - er fyldt med vand i ben hænder fødder og ansigt... Tja og føler mig bare som en elefant. Så ud må hun alligevel gerne komme snart....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg føler mig ikke helt klar ;-) men kan mærke de samme ting som i andre - det hele tynger nedad, har ondt i bækkenet både foran og bagpå - er fyldt med vand i ben hænder fødder og ansigt... Tja og føler mig bare som en elefant. Så ud må hun alligevel gerne komme snart....

Åååh ja det er helt det samme !!

Var til jordemoder idag for sidste gang forhåbentligt :) .. Hun sagde han var 3100 g ... Pg lå helt fast med hoved men ligger nu med ryggen mod højre ... For 4 gang spurgte hun hvad det blev ...... Nogen sætter sig bare virkelig ind i deres arbejde :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var til jordemoder her i torsdags. Her gættede hun på 3200 g. Hun mærkede og mente ikke, at det var en kæmpe baby der gemmer sig derinde. Derfor undrer jeg mig lidt over hendes gæt på 3200 g, for det er da meget normalt? :huh Jeg har jo stadig en uges tid til termin. Hvad er det nu de tager på i gennemsnit om ugen her til sidst?

Min jordemoder glemmer også stadig kønnet, og kalder ham "den". Men denne her gang tror jeg at hun noterede, at vi venter en dreng :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uha ved det faktisk ikke :/ men det er vist en del .. Vil godt nok hellere føde før tid end at gå over mht str af baby hihi ...

Del dette indlæg

Annonce ♥

De tager ca 200 g på om ugen den sidste tid. Så jo, det lyder som en ret gennemsnitlig str :) men det er jo også en god ting - at han ikke allerede er oppe over 4 kg ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har i fået hentet jeres gratis pakker :)?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har i fået hentet jeres gratis pakker :)?

Jeg har hentet fra Matas og rema1000. Jeg synes især den fra rema var rigtigt fin :)Da jeg var i babysam for at hente blespand, var de løbet tør :( men der skulle komme flere i starten af marts.

Hvad med dig?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har hentet fra Matas og rema1000. Jeg synes især den fra rema var rigtigt fin :)Da jeg var i babysam for at hente blespand, var de løbet tør :( men der skulle komme flere i starten af marts.

Hvad med dig?

Har hentet hos Lidl Matas Rema Føtex og ja babysam sagde det samme :/ ... Øøøøv

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har jeres familie også tilbudt, at komme og hjælpe med praktiske ting i løbet af den første uge med baby? lave aftensmad, vaske tøj, gøre rent osv.? og har I sagt ja/nej til hjælp, og hvorfor? 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har jeres familie også tilbudt, at komme og hjælpe med praktiske ting i løbet af den første uge med baby? lave aftensmad, vaske tøj, gøre rent osv.? og har I sagt ja/nej til hjælp, og hvorfor? 

Det korte svar: Ja og vi har sagt nej

Det lange svar: Vi bor i Sverige og vores forældre har dermed henholdsvis 7 og 9 timers kørsel for at komme, så de kan jo ikke bare lige kigge forbi. Det vil sige t skal de komme og hjælpe til, så skal de også bo her og det har vi meldt ud at det er vi ikke interesseret i i længere tid de første par uger. Der var nemlig tæt på at være ferieplaner osv ind over og det kunne vi ikke lige overskue, da vi gerne vil have tid til at finde os selv som forældre også.

Så vi har sagt at de selvfølgelig er velkomne at komme på besøg umiddelbart efter fødslen, men max 1-2 dage og så må vi tage længere besøg lidt senere, når vi selv lige har fundet os til rette og lært lillepigen at kende.

Vi var lidt nervøse for reaktionen, da vi meldt det ud, men det er blevet taget super positivt i mod og alle parter kan godt forstå hvorfor vi har valgt som vi har.

Vi har derimod lavet rigtig meget mad til fryseren, så vi ikke lige skal stå og rode med madlavning den første tid uden at behøve spise junk og så slipper vi vel ikke helt for hjælp når vi svigerne kigger forbi alligevel

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det korte svar: Ja og vi har sagt nej

Det lange svar: Vi bor i Sverige og vores forældre har dermed henholdsvis 7 og 9 timers kørsel for at komme, så de kan jo ikke bare lige kigge forbi. Det vil sige t skal de komme og hjælpe til, så skal de også bo her og det har vi meldt ud at det er vi ikke interesseret i i længere tid de første par uger. Der var nemlig tæt på at være ferieplaner osv ind over og det kunne vi ikke lige overskue, da vi gerne vil have tid til at finde os selv som forældre også.

Så vi har sagt at de selvfølgelig er velkomne at komme på besøg umiddelbart efter fødslen, men max 1-2 dage og så må vi tage længere besøg lidt senere, når vi selv lige har fundet os til rette og lært lillepigen at kende.

Vi var lidt nervøse for reaktionen, da vi meldt det ud, men det er blevet taget super positivt i mod og alle parter kan godt forstå hvorfor vi har valgt som vi har.

Vi har derimod lavet rigtig meget mad til fryseren, så vi ikke lige skal stå og rode med madlavning den første tid uden at behøve spise junk og så slipper vi vel ikke helt for hjælp når vi svigerne kigger forbi alligevel

Ja selvfølgelig kan I ikke have familie på ferie allerede fra starten af. Jeg synes det er flot, at I overhovedet kan overskue en enkelt overnatning ii den første tid.

Jeg synes det er svært at give familien klar besked. Det er samtidig også svært at sige på forhånd, hvordan vi ser på det efter fødslen.

Men umiddelbart vil vi helst have korte besøg i den første uges tid, og bare nyde vores nye familiemedlem :) så kan rengøring og tøjvask vente den ene uge, og mad har vi også i fryseren :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke fået tilbudet - de har kun sagt de vil komme forbi og se hende. Jeg har så snakket med min mand om at det først skal være når vi er klar til det - jeg ville ikke bryde mig om at have huset fuldt af folk før vi har lært hende lidt at kende og vi har fået ro på.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke fået tilbudet - de har kun sagt de vil komme forbi og se hende. Jeg har så snakket med min mand om at det først skal være når vi er klar til det - jeg ville ikke bryde mig om at have huset fuldt af folk før vi har lært hende lidt at kende og vi har fået ro på.

Godt at høre jeg ikke er den eneste. Jeg vil jo heller ikke være helt urimelig overfor familien. Jeg har nemlig også snakket om det med manden herhjemme, og han er ikke helt enig. Han kan ikke se problemet i, at have gæster ,når de vil og så længe de vil. Men det er selvfølgelig heller ikke ham der skal føde og få en amning op at køre ;) :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har et familie medlem som føler det nærmest er hendes barn jeg er ved at føde ... Det er list svært at sige fra synes jeg ... Hun vil hjælpe alt det hun kan med alt , det er selvfølgelig dejligt men jeg tror man har brug for ro og som i selv siger at lære barnet at kende og komme ind i en ordentlig rytme .. Vi har dog ikke forberedt noget mad eller noget ... Men det tager jeg ikke så tungt ... :) ellers er vi godt nok ved at være der ... Har i købt mange natdragter i forhold til bodys ???

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER