bare mig

hvornår fortalte i nyheden??

18 indlæg i dette emne

Jeg er 6+0 - så 7ende uge??

Og vi har ikke fortalt det til nogen endnu..

Vi er begge meget glade og har lyst til at fortælle det til hele verden. Men hvornår gør man det?

Jeg havde troet at vi ville vente til efter nf men det holder vi ikke til.

vi vil heller ikke sige det for tidligt hvis så der sker noget..

hvad har i andre gjort??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var til en selvbetalt skanning 8+1, og derefter fik den nærmeste familie og tætte venner det at vide.. Sådan for alvor blev det offentligt efter NF. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er idag 7+0 og vi tager til en selvbetalt scanning når jeg er over 8+ og hvis alt ser ok ud og der er hjerteblink så fortæller vi det til den nærmeste familie :)

Der er et par af mine veninder der ved det, da de regnede den ud pga jeg ikke kunne drikke til en fødselsdag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for en selvbetalt scanning??

Skal i ikke hos egen læge i 8 uge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo har været til første lægebesøg, men der kan de jo ikke scanne. Jeg var allerede afsted til lægen da jeg var 5+5. Der er forskellige scanningsklinikker der tilbyder en tidlig scanning til gravide der ikke kan vente til NF i uge 12 :) Men det skal man så selv betale. Koster mellem 3-600 kr afhængig af hvor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ny i det her så ved ikke noget. Men forstår ikke helt? Et det sammr scanning som nf? Eller hvad går den ud på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er ikke samme scanning som nf. NF kan man først lave i uge 12. Det er en tidlig scanning for dem der godt vil se hjerteblink og vide alt ser okay ud indtil videre. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men høre man ikke hjertelyd hos lægen??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej du skal jo bare ned til din egen læge og de har ikke scanningsudstyr jo :)

Der skal du udfylde vandrejournal og have taget blodprøver, blodtryk osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm nåh okay. Tak for svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din egen læge gør kun dette:

 

- måler blodtryk

- tager blodprøver (for at tjekke dig for sygdomme som bl.a. HIV, syfilis, røde hunde, etc.)

- laver urinprøve for at tjekke for yderligere sygdomme

- spørger om tidligere svangerskab

- snakker fødested

- starter din vandrejournal

 

lægen undersøger hverken dig yderligere fysisk eller foster. Alt det må vente til nakkefold, altså den første gratis scanning du får tilbudt fra 11+0, for at lave en risikovurdering på fosteret i forhold til downs-syndrom (mongolisme). :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så glemte jeg helt at svare på dit spørgsmål! Ups :) 

Jeg var 7+3 da vi fortalte det til nærmeste familie og min chef (af rent praktiske årsager). Vi ville have haft ventet til NF, men da det også er første gang vi venter os, kunne vi ikke holde det inde længere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det til vores familier og nære venner efter nf. Alle andre efter md.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til en selvbetalt skanning 8+1, og derefter fik den nærmeste familie og tætte venner det at vide.. Sådan for alvor blev det offentligt efter NF. :)

Det samme her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores forældre + søskende samt tætteste venner fik det af vide omkring uge 10 og resten fik det først at vide efter NF i uge 12+ :) meningen var at vi ville vente helt, men fordi jeg led så ekstremt meget af kvalme og opkast de første 4½ måned, så kunne vi ikke rigtig skjule det længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte at fortælle det omkring 6+4 til den nærmeste familie og lidt senere de nærmeste venner, fordi vi havde prøvet et stykke tid og lige skulle til at i gang på fertillitetsklinik. Vi havde også snakket om at vente til efter NF, men det var svært ikke at dele sin glæde - og ja, selvfølgelig kunne det jo gå galt, men så var det jo egentlig også rart at de nærmeste vidste lidt om hvad der foregik og kunne være der for os i så fald. Min chef og nogle af de andre af mine ledere fik det at vide da jeg var 7+1, da jeg blev anbefalet at sige det af min tillidsrepræsentant.

 

Kolleger og facebook fik det først at vide efter NF (som var 13+?), det har ikke spredt sig til alle kolleger endnu, og mine elever ved det heller ikke endnu ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det til min nærmeste familie samme dag som testen var positiv, og C's nærmeste familie fik det at vide, da vi var samlet 10 dage efter - dagen efter vidste alle i familien det (Man kan virkelig ikke holde noget hemmeligt i den familie :D)

De nærmeste venner fortalte vi det løbende, og da vi havde været til den første scanning 10+1 og alt så fint ud, lagde vi scanningsbilledet ud på facebook. Rygtet var begyndt at sprede sig, så vi ville helst være dem, der fortalte nyheden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 7+1 og ville også have ventet til efter NF med at fortælle noget... Men vi fortalte det allerede for en uge siden - det er da bare så svært at tie stille når man er ellevild... :) Vi blev også enige om, at ligesom den nærmeste familie er dem vi skal glæde os sammen med, er det jo også dem der skal give os et knus hvis der sker noget øv, ikk... :)

Jeg skal også til egen læge når jeg er 8+3 - han har en scanner, så det er super fedt at få sådan en med uden beregning... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER