Karlottapohlent

Meget bekymret!

23 indlæg i dette emne

Hej. Jeg har ikke kunne mærke den lille i et stykke tid nu, er 18+4, hvad skal jeg gøre? For er virkelig ude af mig selv og er så bange for at der er sket den lille noget :(

Del dette indlæg

drik noget iskold vand og noget meget sødt, og lig dig ned og hvil. Mærker du ikke noget indenfor en times tid så ring til FG ;) Det skal nok komme, nogle gange skal de virkelig puffes til for at komme igang!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Forstår ikke helt med iskoldt og noget sødt? Men det er helt sikkert noget jeg afprøver i morgen! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

det vækker babyen ;) Man kan også putte en pose med isterninger eller lign. på maven, men det syntes jeg nu aldrig har virket. Hvis man ringer til fg. vil de spørge om du har prøvet dette før at de gør andet, da det ofte får gang i de små :) Men hvorfor vente til i morgen hvis du ikke mærker liv ? 

Del dette indlæg

Annonce ♥

På Nuværende tidspunkt skal du ikke nødvendigvis forvente at mærke liv hver dag. Det er så vidt jeg husker først fra uge 25. Jeg havde slet ikke mærket liv endnu i uge 18. Så alt er sikkert ok. Men ring og hør lægen, hvis du er urolig :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså i uge 18 kunne jeg INTET mærke - det kom først omkring uge 21, så jeg tror da ikke umiddelbart, der er noget at være bekymret for. I øvrigt fik jeg at vide, at før uge 20, så skulle man ringe til egen læge og først efter uge 20 var det fødegangen.

Men måske er det anderledes der, hvor du bor?

Krydser i hvert fald fingre for, at der ikke er noget galt hos dig.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det med at mærke liv hver dag er først fra uge 24-25.

Jeg mærker også liv, men det er så florlet endnu, at jeg sagtens kan overse det :-)

Nogle dag er der mere liv end andre.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville ikke være bekymret, men kan selvfølgelig godt forstå dine tanker.

Den lille er stadig ikke ret stor, og kan vende så den "sparker" ind af, og så mærker du ingenting.

Nu er det efterhånden nogle år siden jeg har været gravid, men jeg kan stadig huske, hvor opmærksom man er.

Jeg var til en ekstra scanning med mit første barn, da jeg pludselig ikke kunne mærke hende. Der lå hun som jeg beskriver.

Hvis du er meget bekymret, synes jeg du skal kontakte din læge eller jordmoder, og så kan de tjekke hjertelyd med en dop-tone.

Held og lykke med din graviditet.

Knus herfra.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det med at spise noget sødt, er noget værre vrøvl.. og det samme med isterningerne. En baby vender sig efter varmen og søger mod den.. så tag en pose med varmt vand, bind en knude og læg den på mavsen.. men som andre os har nævnt, så tror jeg du skal længere hen. Den er jo ikke så stor endnu

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mor fortalte mig forleden at hver gang hun blev bange fordi hun ikke kunne mærke liv, så satte hun sig på hug, så fik hun en reaktion:)
Og hverken min søster eller jeg har taget skade af det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror det er meget forskelligt. Jeg mærkede liv fra uge 17. Og mærker liv hver dag. Er i uge 22 idag. Men uge 18 skal man ikke mærke liv hver dag. Så tror ikke der er noget galt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg mærkede slet ikke liv på det tidspunkt.

Men kan din læge ikke høre hjertelyd hvis du er meget nervøs.

Ellers er der jo scanningsklinikker.

Har fået scanninger til kun 300 kr.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det med at spise noget sødt, er noget værre vrøvl.. og det samme med isterningerne. En baby vender sig efter varmen og søger mod den.. så tag en pose med varmt vand, bind en knude og læg den på mavsen.. men som andre os har nævnt, så tror jeg du skal længere hen. Den er jo ikke så stor endnu

Det er nu det de anbefaler på Hvidovre ;) Så mon ikke der er noget i det. Det har da også virket for mig hver gang...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sødt og koldt virker også her. Jordmødre anbefaler det også i forbindelse med scanninger, så det er bestemt ikke sludder. Få minutter efter jeg har spist chokolade, så kvitterer min søn med bevægelse

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sødt og koldt virker også her. Jordmødre anbefaler det også i forbindelse med scanninger, så det er bestemt ikke sludder. Få minutter efter jeg har spist chokolade, så kvitterer min søn med bevægelse

Enig!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror ikke du skal være nervøs , men hvis du blir mere rolig , så kontakt dit fødested :-) det vigtigste er jo at du er rolig og har det godt :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er først fra uge 24-25 der ska mærkes liv hver dag. Så prøv at slappe af og slå kold vand i blodet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh ja, jeg husker TYDELIGT den fest der var i min mave  til den der sukkerbelastningstest - det var som om han havde fået sukkerchok

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men hvorfor begynde på det med sødt og koldt at drikke, når trådstarter kun er 18+4?

Det er langt fra alle der mærker liv på det tidspunkt og det er jo først omkring uge 24 at man helst ska mærke hver dag.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men hvorfor begynde på det med sødt og koldt at drikke, når trådstarter kun er 18+4?

Det er langt fra alle der mærker liv på det tidspunkt og det er jo først omkring uge 24 at man helst ska mærke hver dag.

Det er rigtigt, men den havde jeg ikke lige fanget da jeg skrev beskeden haha Så først bagefter hun ikke var længere henne :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rolig nu. Du skal slet ikke kunne mærke liv hver dag på nuværende tidspunkt. Min jordemoder fortalte mig, at det først er fra uge 25. Jeg har mærket liv fra uge 15+2 og der er da også en del dage, hvor jeg intet mærker. Det betyder absolut intet nu. Det kommer meget an på, hvordan den lille ligger derinde i maven. For 1 uge siden mærkede jeg sindsygt kraftige spark, hvor jeg med hånden på maven nærmest kunne fornemme en fod mod maveskindet. I denne uge kan jeg fornemme et meget svagt spark (vi er tilbage på boblestadiet), men er overbevist om, at den ligger og sparker indad mod indvoldene, så jeg derfor ikke mærker det så tydeligt.

Jeg er sikker på, at alt er i den skønneste orden. Men ring da til jordemoderen, hvis du ikke kan falde til ro med tanken. Jo mere du tænker over det, jo mere stresser du kroppen - og så mærker du da i hvert fald slet ikke noget.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var henne og se ham, han har det helt fint. Og ja det Er normalt pludselig ikke kunne mærke noget. Det faldt lige en sten fra hjertet! Tak til jer der har skrevet! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var godt! Dejlig opdatering.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER