Guest

Det kommende kommunalvalg

84 indlæg i dette emne

Og med absolut flertal!! :D

Ja det er fantastisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi afventer vel bare odense. Ellers er det jo gået ret godt for rød blok i forhold til, hvad vi havde frygtet. Ålborg, holstebro, århus og kbh er i hvert fald vundet

Det kommer vel an på hvilken blok man er til, om det var frygtet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er fantastisk :)

Jeg er dødmisundelig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer vel an på hvilken blok man er til, om det var frygtet ;)

Nemlig! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er spændt på at se, hvordan med enhedslisten, hvis de ikke kan tage beslutninger uden at skulle spørge baglandet. Eller har jeg misforstået noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er dødmisundelig :P

Det kan jeg godt forstå :) Og det ER vitterligt en fantastisk kommune at bo i - det spiller bare! (Trods en dyr ejendomsskat, men det kan vi takke udligningsreformen for :angry )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra for Søren Pape og Viborg! :yay Men fuck det er røv at være konservativ i Skive - vi er helt ude nu! :(

Jubiii godt med Søren Pape, er glad for det hvis han bliver ;)

Godt valg til konservative i Hørsholm hvor min gode veninde stiller op :)

Konservative er ikke gået så meget tilbage som man kunne have regnet med. Derudover godt valg til LA det er jeg glad for.

Så jeg går glad i seng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stadig ingen afklaring i Lyngby-Taarbæk. A, C og V fik alle 5 mandater. Det gode er dog, at V gik tilbage og vi får en ny borgmester. Spørgsmålet er vist bare om det bliver en socialdemokrat eller konservativ. De vil ikke beslutte g aftale noget før de personlige stemmer er talt op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme, at jeg ikke er helt tilfreds. Før valget var der 2 alliancer: Rød og blå blok, helt klassisk fordeling. En borgmesterkandidat fra venstre og en fra Socialdemokraterne.

Men nu er stemmerne talt op, og så er alt hvad der hedder alliancer brudt op. Så konservative er gået over til rød blok, og har nu en borgmesterpost.

Må indrømme at jeg er ret skuffet. Jeg har ingen ide om hvilken slags politik der bliver ført nu, og så synes jeg faktisk det lugter mere af politisk spil end demokrati. Vi har jo stemt ud fra hvilken politik de har lovet os, herunder også om vi er til blå eller rød blok. Men en rød kommune med blå borgmester? Har lidt svært ved at gennemskue hvilken slags politik, der nu bliver ført <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay! Min kammerat er nu byrådsmedlem med over 300 personlige stemmer - og dette er vel og mærke i thy ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra for Søren Pape og Viborg! :yay Men fuck det er røv at være konservativ i Skive - vi er helt ude nu! :(

:yay

Selvom jeg selv stemmer A, så er jeg glad for vi beholder vores borgmester, for han har sq gjort det godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme, at jeg ikke er helt tilfreds. Før valget var der 2 alliancer: Rød og blå blok, helt klassisk fordeling. En borgmesterkandidat fra venstre og en fra Socialdemokraterne.

Men nu er stemmerne talt op, og så er alt hvad der hedder alliancer brudt op. Så konservative er gået over til rød blok, og har nu en borgmesterpost.

Må indrømme at jeg er ret skuffet. Jeg har ingen ide om hvilken slags politik der bliver ført nu, og så synes jeg faktisk det lugter mere af politisk spil end demokrati. Vi har jo stemt ud fra hvilken politik de har lovet os, herunder også om vi er til blå eller rød blok. Men en rød kommune med blå borgmester? Har lidt svært ved at gennemskue hvilken slags politik, der nu bliver ført <_<

Det er vigtigt at skelne mellem landspolitik og kommunalpolitik. Det er to MEGET forskellige ting, og derfor vil alliancerne også ofte være anderledes. Jeg er konservativ, og mange af mine sociale værdier hænger på mange punkter godt sammen med fx. S og SF når det kommer til det kommunalpolitiske. Så et samarbejde mellem Konservative og rød blok er altså ikke så utænkeligt og forvirrende. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay

Selvom jeg selv stemmer A, så er jeg glad for vi beholder vores borgmester, for han har sq gjort det godt!

Han har også noget personlighed og karisma, som jeg bare synes en SÅ vigtigt for en borgmester. Det er nødvendigt med én, som kan råbe lidt op, skabe opmærksomhed om kommunen ovs. Lars Krarup i Herning er også skide god. Måske det også har noget med alderen at gøre. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så skal der ellers bare nørdes kmdvalg.dk resten af dagen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søren Pape er så dygtig :) og formår at samle hele kommunen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig over, at min veninde fik 71 personlige stemmer, det gav hende en plads som nr. 9 og de fik 8 mandater. Så hun kom lige præcis ikke ind, hun er mor til 3 hvor den ene er spæd stadig, så jeg er lidt glad for hun ikke kom ind, ( hun har nok at se til),  men godt hun var tæt på. Så håber jeg på hun kan komme ind om 4 år, hvor børnene er større :)

 

Så ser det ud til min gamle KU lokalforeningsformand bliver borgmester. Det er en af de kommuner der ikke er helt på plads endnu, så det er ikke sikkert. Jeg har det lidt blandet med det, hun brænder for det og har været i politik i mange mange år og jeg tror hun kan bliver rigtig god, men var veninde med hende engang og vi sluttede mildest talt på dårlig fod. Så lidt blandet :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har også noget personlighed og karisma, som jeg bare synes en SÅ vigtigt for en borgmester. Det er nødvendigt med én, som kan råbe lidt op, skabe opmærksomhed om kommunen ovs. Lars Krarup i Herning er også skide god. Måske det også har noget med alderen at gøre. :)

Det har han nemlig. Og så synes jeg han er rigtig dygtig til at samle kommunen og arbejde bredt. Og det synes jeg er godt! Ja, måske det er alderen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har han nemlig. Og så synes jeg han er rigtig dygtig til at samle kommunen og arbejde bredt. Og det synes jeg er godt! Ja, måske det er alderen ;)

Vi føler os lidt glemt ude ved os en gang imellem. Men nu fik vi den lokale ejndomsmægler ind (ved faktisk ikke om det er genvalg) så mon ikke han kan gøre noget godt i samarbejde med Pape - de er da fra samme parti...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor ser man hvilke kandidater der er valgt ind i kommunen?

Kan se antal fra diverse partier, men kan ikke finde nogen steder, hvor der står, hvem det er.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor ser man hvilke kandidater der er valgt ind i kommunen?

Kan se antal fra diverse partier, men kan ikke finde nogen steder, hvor der står, hvem det er....

Vi kan se det på kommunens hjemmeside...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor ser man hvilke kandidater der er valgt ind i kommunen?

Kan se antal fra diverse partier, men kan ikke finde nogen steder, hvor der står, hvem det er....

Kmdvalg.dk :) Der kan du i hvert fald se de personlige stemmer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor ser man hvilke kandidater der er valgt ind i kommunen?

Kan se antal fra diverse partier, men kan ikke finde nogen steder, hvor der står, hvem det er.... 

Du kan også se det på dr.dk/kv13 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik en venstre borgmester i Silkeborg for første gang i 60 år. Vi kommer nu ikke til at mærke til det, da vi flytter til Horsens kommune der stadig er rød. Men vil følge med i om de laver parkering under torvet i Silkeborg som er en af de helt store debatter her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan også se det på dr.dk/kv13 :)

 

Der har jeg kigget... synes ikke jeg kunne se nogen navne :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER