190987

NF og køn?

10 indlæg i dette emne

Jeg er 10+5 uger henne og skal til NF om halvanden uge dvs. D. 11/11, mig og min kæreste har så snakkede om man kan se kønnet der, hvad har i af erfaringer? :) vi er jo ved at springe af nysgerrighed :D knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er 10+5 uger henne og skal til NF om halvanden uge dvs. D. 11/11, mig og min kæreste har så snakkede om man kan se kønnet der, hvad har i af erfaringer? :) vi er jo ved at springe af nysgerrighed :D knus

Som udgangspunkt er det for tidligt at skyde på kønnet - da drenge og pige simpelthen ligner hinanden for meget i det område, når de ikke er større..

Er ret sikker på at det er de færreste der overhovedet vil kigge efter..

Men de vil gerne til 20 ugers scanningen - omend der er laaaang tid til :0)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget sjældent de kan se det til NF og kan de er det så usikkert at de fleste ikke vil sige noget. Jeg har dog en veninde, der fik at vide til NF, at de med stor sandsynlighed ventede en dreng og det holdt stik, men om det var et heldigt eller kvalificeret gæt, ved jeg ikke.

 

I graviditet nr. 1 fik vi det at vide til scanningen i uge 20.

I graviditet nr. 2 købte vi en kønsscanninge jeg mener i uge 16 og de ramte rigtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som udgangspunkt skal i i hvert fald ikke sætte næsen op efter noget :)
Kønnene ligner hinanden så meget på det tidspunkt at det er langt fra sikkert at fastslå det! .... vi fik at vide at selvom vi/de kunne ane en lille tap til NF scanningen, måtte vi ikke gå hjem og tro at vi skulle have en dreng! For det kunne lige så godt være en pige, hvor klitoris er opsvulmet og under udvikling (kænslæberne er ikke udviklet og dækker derfor ikke)...
Vi købte en kønsscanning i uge 17... mest fordi vi trængte til at se at den lille havde det godt! :) og der viste det sig så at det ER en dreng! ;) men må indrømme at jeg til NF slet ikke kunne få øje på den tap de refererede til.. hehe..
Vi har netop været til 3D scanning 27+0.. og det var faktisk først da jeg så det i 3D at jeg var overbevist ;) hehe... Men de fleste private klinikker giver garanti fra ca. 15+0... så det er da en mulighed hvid ikke i kan vente til MD omkring uge 20... Der er aldrig garanti til MD om at de kan/vil sige det... det er en service de yder hvis barnet ligger korrekt til det og der er tid til det :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til alle tre NF har de ikke kunne se noget, er tredje barn fik vi en kønsscanning 15+0, hvor vi så det i 3D <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik af vide til NF i foråret at de, ihvertfald region hovedstaden, har fået nye 'regler' om ikke må udtale sig om kønnet til NF selv hvis de kan se det, da det er så usikkert OG der havde været sager med folk som tog til Sverige og fik en abort (længere periode for fri abort) hvis kønnet ikke 'passede' dem. Så vi ventede til MD, og håber så nu at det vitterlig er en lille pige som kommer inden for et par uger ;) men lige meget hvad vil junior blive elsket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm ... Jeg synes ellers, at jeg havde svaret i tråden, men mit svar må være blevet væk.

Men vi fik et kvalificeret bud på kønnet ved NF, og det holdt stik. Lægen sagde naturligvis, at det var med forbehold så tidligt, men var ret sikker i sin sag ved os. Og fik jo så også ret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm ... Jeg synes ellers, at jeg havde svaret i tråden, men mit svar må være blevet væk.

Men vi fik et kvalificeret bud på kønnet ved NF, og det holdt stik. Lægen sagde naturligvis, at det var med forbehold så tidligt, men var ret sikker i sin sag ved os. Og fik jo så også ret.

Tråden ligger både i 'Gravid' og 'Graviditetstråde' og er identisk, bortset fra svarene, så det er nok derfor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kunne se både ved vores den første at vi ventede en datter og denne gang at vi venter en dreng.

Men begge gange sagde de, med forbehold.

Men begge gange har de haft ret. (Vi endte med at skulle have lavet en moderkagebiopsi med ham vi venter nu. Så derfor ved vi at de også har ret denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde fik at vide til nf at de ventede en pige, til md en dreng... Ud kom en lille dreng...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER