Forunderligt

30 kg udfordring

338 indlæg i dette emne

Jeg er i samme båd, her står vægten bare bumstille, men har da tabt ialt 13-14 kg det sidste år, men den hopper frem og tilbage mellem 115-116,5... Men nu har jeg været til 8 ugers undersøgelsen så nu skal jeg for alvor igang med motion, og skal virkelig tage mig sammen når det gælder diverse fristelser på indkøbsturene :klap  jeg har målet at tabe 5 kg inden jul, og ellers forsøge på 1 kg om ugen så vidt det er muligt. Jeg håber på at runde 90 kg til sommer, meget gerne under, men vil heller sætte nogenlunde realistiske mål, og det burde ikke være helt umuligt at nå at tabe 25 kg indtil sommer...?

 

Jeg hepper på dig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er sej.!!! Godt du ikke købte det!

I morgen er du glad for det, selvom lysten er stor nu!

Jeg hepper på dig!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega sejt! Godt, at du ikke købte det - godt være at du savner det, men så lav dig en lækker kop te eller kaffe og nyd den eller spis lidt nødder :) Det er i hvert fald det jeg gør, når jeg er sliksulten og ikke må :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i samme båd, her står vægten bare bumstille, men har da tabt ialt 13-14 kg det sidste år, men den hopper frem og tilbage mellem 115-116,5... Men nu har jeg været til 8 ugers undersøgelsen så nu skal jeg for alvor igang med motion, og skal virkelig tage mig sammen når det gælder diverse fristelser på indkøbsturene :klap  jeg har målet at tabe 5 kg inden jul, og ellers forsøge på 1 kg om ugen så vidt det er muligt. Jeg håber på at runde 90 kg til sommer, meget gerne under, men vil heller sætte nogenlunde realistiske mål, og det burde ikke være helt umuligt at nå at tabe 25 kg indtil sommer...?

 

Jeg hepper på dig :loveshower

 

1000 tak! :kiss

Jeg tror faktisk det virker bedst for mig at gå all in på at tabe mig, så jeg kan se resultaterne "med det samme". Det er rigtigt at man ikke skal undervurdere hvad man kan opnå over længere tid, altså fx: Hvis jeg bare slår mig løs, så tager jeg 1-2 kg på pr måned! Hvis jeg tager mig lidt sammen har jeg ikke særlig svært ved at holde vægten. Hvis jeg sætter ind med sunde leveregler, så kan jeg godt tabe 1 måske 2 kg om måneden, og det kan jo sagtens blive til mange! Men så syns jeg også bare det er for let at falde tilbage i dårlige vaner, så jeg vil faktisk hellere kæmpe lidt for et hurtigere vægttab og så holde vægten der.

 

Du er sej.!!! Godt du ikke købte det!

I morgen er du glad for det, selvom lysten er stor nu!

Jeg hepper på dig!!!

 

Tak søde :kiss Jeg kan også mærke det var godt gjort, håber bare det blir lettere at undvære sådan noget som bare tænder lysten fuldstændig med tiden.

Mega sejt! Godt, at du ikke købte det - godt være at du savner det, men så lav dig en lækker kop te eller kaffe og nyd den eller spis lidt nødder :) Det er i hvert fald det jeg gør, når jeg er sliksulten og ikke må :)

Tak skal du ha :kiss Jamen jeg har skam "tilladt"/sundt guf i huset, men jeg har faktisk ikke engang lyst og er heller ikke sulten, det er på en eller anden måde bare TANKEN om den der risalamande :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er virkelig sej, og hatten af for at tage kampen. Det kræver viljestyrke. Jeg hepper også med.

For mig havde en enkelt sætning fra Chris Macdonald STOR betydning..

Jeg er et god til at småspise hele tiden, jeg er glad for mad og har haft den opfattelse at jeg bare ikke fungerer når jeg er sulten.. Så jeg på den måde tillod mig at spise når jeg følte den mindste form for sult.. MEN.. ham Chris sagde på et tidspunkt...(noget i retning af):

Det er ikke farligt at være sulten

Og det gav bare en ro i mig, så jeg "kun" spiser 3 hovedmåltider og et par mellemmåltider.. Og jeg savner virkelig ikke at småspise.

Og så er de der vaner hamrende svære at ændre på, men det skal nok lykkedes. jeg tror på dig :)

Vi er begyndt at snuse ( ja og selvfølgelig lave det) til palæo mad.. Og det er virkelig lækkert. måske det kan hjælpe til inspiration?

Derudover har vi også søgt inspiration fra TV2's "go kur". Der kan man tilmelde sig en mail hor de sender madplan og opskrifter :)

Hep hep Saga..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er virkelig sej, og hatten af for at tage kampen. Det kræver viljestyrke. Jeg hepper også med.

For mig havde en enkelt sætning fra Chris Macdonald STOR betydning..

Jeg er et god til at småspise hele tiden, jeg er glad for mad og har haft den opfattelse at jeg bare ikke fungerer når jeg er sulten.. Så jeg på den måde tillod mig at spise når jeg følte den mindste form for sult.. MEN.. ham Chris sagde på et tidspunkt...(noget i retning af):

Det er ikke farligt at være sulten

Og det gav bare en ro i mig, så jeg "kun" spiser 3 hovedmåltider og et par mellemmåltider.. Og jeg savner virkelig ikke at småspise.

Og så er de der vaner hamrende svære at ændre på, men det skal nok lykkedes. jeg tror på dig :)

Vi er begyndt at snuse ( ja og selvfølgelig lave det) til palæo mad.. Og det er virkelig lækkert. måske det kan hjælpe til inspiration?

Derudover har vi også søgt inspiration fra TV2's "go kur". Der kan man tilmelde sig en mail hor de sender madplan og opskrifter :)

Hep hep Saga..

Tak for hep og råd :kiss

 

Meget interessandt, jeg tror måske jeg er bange for at være sulten, så jeg vil da overveje at prøve at tænke anderledes om det. Lige nu har jeg nu fået skåret ned til ganske små portioner og går ikke og er sulten.

 

På en skala fra 0-10 hvor 0 = "død af sult" og 10 = "jeg brækker mig hvis jeg spiser mere" tror jeg at jeg spiser allerede når sulten er på 2-3 stykker, og det jeg har prøvet ihærdigt på de sidste 1½ uge er at stoppe allerede ved 6-7 i stedet for at fortsætte med at proppe mig. Det gir også en anderledes behagelig lethedsfølelse end den bum mæthed jeg har vænnet mig til.

 

Palæo tror jeg ikke umiddelbart er noget for mig. Det lyder bare lidt som noget utroligt sludder syns jeg (undskyld). Desuden har jeg en del problem fødevarer da jeg har birkepollen-krydsallergi og fx ikke tåler ret meget frugt og grønt eller nødder hvis det er råt, eller mælkeprodukter i særlig store mængder. Men derfor kan jeg selvfølgelig godt bruge inspiration :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten, det med trangen til søde sager, der har jeg for nylig hørt, at ingefær shots skulle være godt! Jeg aner ikke, hvordan det skal laves, men du ka evt Google det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hep og råd :kiss

 

Meget interessandt, jeg tror måske jeg er bange for at være sulten, så jeg vil da overveje at prøve at tænke anderledes om det. Lige nu har jeg nu fået skåret ned til ganske små portioner og går ikke og er sulten.

 

På en skala fra 0-10 hvor 0 = "død af sult" og 10 = "jeg brækker mig hvis jeg spiser mere" tror jeg at jeg spiser allerede når sulten er på 2-3 stykker, og det jeg har prøvet ihærdigt på de sidste 1½ uge er at stoppe allerede ved 6-7 i stedet for at fortsætte med at proppe mig. Det gir også en anderledes behagelig lethedsfølelse end den bum mæthed jeg har vænnet mig til.

 

Palæo tror jeg ikke umiddelbart er noget for mig. Det lyder bare lidt som noget utroligt sludder syns jeg (undskyld). Desuden har jeg en del problem fødevarer da jeg har birkepollen-krydsallergi og fx ikke tåler ret meget frugt og grønt eller nødder hvis det er råt, eller mælkeprodukter i særlig store mængder. Men derfor kan jeg selvfølgelig godt bruge inspiration :)

Du er jo allerede et godt stykke vej i din kamp. Det vigtigste er jo at du er opmærksom på dine mønstre.

Ha ha jeg har også længe tænkt at det der palæo var noget fis.. Men vi manglede inspiration til aftensmad.. Så i dag har vi fået kødsovs, og med strimlede (vi har sådan en dims der kan strimle) squash der var på panden et par minutter..(i stedet for pasta)

Og det giver lidt afveksling.. Ja og så er det sundt og smagte godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten, det med trangen til søde sager, der har jeg for nylig hørt, at ingefær shots skulle være godt! Jeg aner ikke, hvordan det skal laves, men du ka evt Google det :)

Øh? Det lyder da spændende :D Jeg er fan af ingefær. Jeg har også hørt at Chrom tilskud kan hjælpe med at nedsætte sukkertrangen, for lige at ta et tip mere.

 

Heldigvis har jeg ikke længere så meget sukkertrang, eller faktisk slet ikke :yay jeg har vænnet mig af med det så at sige. Næ trangen til risalamande har ikke noget med sukkertrang at gøre, det er oppe i mit hoved den er gal :rolleyes jeg ved ikke helt hvad DET drejer sig om men jeg har bare SÅ meget lyst at jeg tænker på risalamande hele tiden. Det kan ikke erstattes af andre ting, ikke engang karameller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er jo allerede et godt stykke vej i din kamp. Det vigtigste er jo at du er opmærksom på dine mønstre.

Ha ha jeg har også længe tænkt at det der palæo var noget fis.. Men vi manglede inspiration til aftensmad.. Så i dag har vi fået kødsovs, og med strimlede (vi har sådan en dims der kan strimle) squash der var på panden et par minutter..(i stedet for pasta)

Og det giver lidt afveksling.. Ja og så er det sundt og smagte godt.

Det lyder da også lækkert. Mætter det lige så godt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da også lækkert. Mætter det lige så godt?

Ja mere synes jeg faktisk.. Og normalt når jeg spiser pasta er jeg sulten efter en halv time.. Og yay.. Det er jeg ikke i dag.

Så noget har det gjort.. Og det samme gælder min søn.. Han æder som et tærskeværk, og han bliver også altid sulten kort tid efter vi har fået pasta.. Men Sjovt nok ikke i dag. Der havde han ikke behov for at spise en skålfuld havregryn inden han skulle i seng..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du bare SUPER sej :glad

Er glad for, at du kan bruge nogle af rådene- skal nok komme med flere ;) Jeg har seriøst nogle sære ideer på nogle punkter :D Men det er ikke altid jeg tænker over dem længere :rolleyes

Jeg har det med risalamande som dig :whistling Jeg har lovet mig selv, at jeg nok skal få risalamande, hvis jeg altså har tabt mig, når jeg kommer til kontrolvejning hos lægen i næste uge ;) Men ikke før da.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja mere synes jeg faktisk.. Og normalt når jeg spiser pasta er jeg sulten efter en halv time.. Og yay.. Det er jeg ikke i dag.

Så noget har det gjort.. Og det samme gælder min søn.. Han æder som et tærskeværk, og han bliver også altid sulten kort tid efter vi har fået pasta.. Men Sjovt nok ikke i dag. Der havde han ikke behov for at spise en skålfuld havregryn inden han skulle i seng..

 

Jeg tror altså også bare hvid pasta skal lidt i skammekrogen når man vil nogen vegne med sundhed. Det er jo 1 skridt fra sukker sådan ernæringsmæssigt. Har godt tænkt på at prøve at se hvad familien ville sige til at få serveret "squashpasta" og "blomkålsris" for en tid. I første omgang er det nu mest mig der trænger til at ændre noget, så aftensmaden er ikke ændret det vilde, bortset fra min tallerkenstørrelse.

 

Hvor er du bare SUPER sej :glad

Er glad for, at du kan bruge nogle af rådene- skal nok komme med flere ;) Jeg har seriøst nogle sære ideer på nogle punkter :D Men det er ikke altid jeg tænker over dem længere :rolleyes

Jeg har det med risalamande som dig :whistling Jeg har lovet mig selv, at jeg nok skal få risalamande, hvis jeg altså har tabt mig, når jeg kommer til kontrolvejning hos lægen i næste uge ;) Men ikke før da.

 

Tak :kiss pyha godt man ikke er alene om at være hjernevasket med risalamande. Det er heller ikke fordi jeg ALDRIG skal ha det, men jeg kan godt mærke at lysten daler en del når jeg tænker på hvad det "koster" mig at spise den. :goodluck hos lægen!

 

 

:8: 40 min, pyha jeg syns jeg kæmper for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Små skridt kan have stor betydning. Det må du ikke undervurdere :)

Altså mine unger kiggede noget mistænksom på maden første gang jeg serverede det, men vi aftalte at de lige skulle give det en chance selvom det så anderledes ud end det plejede.. Og det var med stor succes.. (Og vi har en stor skeptiker, der ikker er så glad for forandringer) men han spiste det med stor velbehag og sagde at det måtte jeg meget gerne snart lave igen.. Som sagt så gjort.. Og igen en succes..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige det med træning...

Før har jeg kørt den lille i dagpleje, men har vendt den om til at det jo så gælder som motion at trave derover og hjem de 2 gange om dagen.. Altså om jeg skal gå eller ej, ikke er til diskussion.

(Jeg er nemlig vildt god til at finde på undskyldninger) ;) men nu er det ikke et valg.. Jeg SKAL gå over med ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Små skridt kan have stor betydning. Det må du ikke undervurdere :)

Altså mine unger kiggede noget mistænksom på maden første gang jeg serverede det, men vi aftalte at de lige skulle give det en chance selvom det så anderledes ud end det plejede.. Og det var med stor succes.. (Og vi har en stor skeptiker, der ikker er så glad for forandringer) men han spiste det med stor velbehag og sagde at det måtte jeg meget gerne snart lave igen.. Som sagt så gjort.. Og igen en succes..

 

 

Lige det med træning...

Før har jeg kørt den lille i dagpleje, men har vendt den om til at det jo så gælder som motion at trave derover og hjem de 2 gange om dagen.. Altså om jeg skal gå eller ej, ikke er til diskussion.

(Jeg er nemlig vildt god til at finde på undskyldninger) ;) men nu er det ikke et valg.. Jeg SKAL gå over med ham :)

Fedt at du har fået den kræsne herre til at elske noget sundt.

 

Super sejt at du går i stedet for at køre :glad det er vel lidt det samme som at beslutte sig for at "man tar da trappen" og ikke elevator. Jeg får desværre ikke den store motion ud af at hente og bringe og købe ind, da vuggestue og indkøbsmuligheder ligger meget tæt på hvor jeg bor. Men det er i hvert fald frisk luft og bedre end at sidde inde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt af en off day. For lidt søvn og for mange tanker, det er bare sådan en gang imellem i mit liv.

 

Jeg har hørt at god nattesøvn er vigtig for et vægttab. :ba NÅMEN så prøver jeg da det nå! Sov babygirl og shutup tanker så jeg kan få det her vægttab på skinnerne :rolleyes

 

Jeg fik ikke trænet i formiddags som jeg plejer, og jeg har måske også spist en hjemmelavet kyllingnugget for meget, men her til aften kom jeg alligevel på motionscyklen ved hjælp af en blanding af inspiration og beslutsomhed, og takket være x-faktor USA på tv kom jeg op på:

:8: 48 minutter :toot Go go mig!

 

Jeg VIL tabe mig og blive lækker og ha det godt og få en baby, IM DOING IT!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt af en off day. For lidt søvn og for mange tanker, det er bare sådan en gang imellem i mit liv.

Jeg har hørt at god nattesøvn er vigtig for et vægttab. :ba NÅMEN så prøver jeg da det nå! Sov babygirl og shutup tanker så jeg kan få det her vægttab på skinnerne :rolleyes

Jeg fik ikke trænet i formiddags som jeg plejer, og jeg har måske også spist en hjemmelavet kyllingnugget for meget, men her til aften kom jeg alligevel på motionscyklen ved hjælp af en blanding af inspiration og beslutsomhed, og takket være x-faktor USA på tv kom jeg op på:

:8: 48 minutter :toot Go go mig!

Jeg VIL tabe mig og blive lækker og ha det godt og få en baby, IM DOING IT!

Jeg synes fandme du er sej!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes fandme du er sej!

Tak :) :kiss

 

I dag er jeg faldet i og har spist for meget. Jeg gik ud og købte den risalamande... og jeg havde det ærligt talt rigtig dårligt bagefter, både fysisk og i samvittigheden og humøret. Så kan jeg måske lære det?

 

Men jeg har også trænet: :8: 41 min.

 

Og mens jeg havde lidt alenetid med motionscykel og tv fandt jeg på en lille leg hvor jeg svingede armene op, løftede hovedet og sagde "ja ja ja" med lys stemme - hvis nogen havde set mig havde jeg nok været nødt til at grave mig et dø-hul, men det var en sjov og humørløftende øvelse at lave :rolleyes Jeg har også brugt tid på at forestille mig hvordan jeg snart kommer til at se ud, jeg forestiller mig jeg blir ret lækker af al den motion og små mængder sund mad jeg skal ha i fremtiden. Jeg glæder mig! Det er mange års uhensigtsmæssige vaner som skal laves om, men jeg er i gang med selv-hjernevasken og lige nu har jeg, uden jeg helt kan forklare hvorfor, en temmelig stor tro på at det her nok skal lykkes. :7himmel

 

I øvrigt har min mens annonceret den kommer snart, så jeg er stadig meget regelmæssig, de fleste cyklusser siden jeg fik mens 9 uger efter Lillys fødsel har været på 27-29 dage - gode tegn når man nærmer sig en 40 års fødselsdag, for så tror jeg på at der er nogle frugtbare år endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes fandme du er sej!

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Lørdag: :8: 31 min

Søndag: :puke FØJ hvor har jeg været syg og elendig.

 

Til gengæld er dagens :13: 107,8 kg :rolleyes så en gang maveflu har da hjulpet på vægten, selv om jeg nok er lidt dehydreret endnu. Det betyder at jeg (næsten uden snyd) har tabt 6,3 kg på 4 uger :glad

 

Jeg slapper lige af med træningen i dag og arbejder på at få fyldt på væskedepoterne igen, så er jeg klar til at fortsætte i morgen satser jeg på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har den stået på praktisk motion :box Ved ikke lige hvor længe, men jeg fik da røde kinder og sved på panden og huset er dejlig rent nu. Hurra for at være rask igen!

:13: i morges 108,2 kg så nu har jeg i optimisme justeret min ticker igen. Det går sku den rigtige vej :glad (og det var ikke kun pga mave-flu)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

YAY! Fortsæt sådan, så er du to-cifret på ingen tid:-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER