stilletten

Syslerier til baby

23 indlæg i dette emne

Hej piger

Her samler jeg mine kreative sysler frem mod fødslen.

Jeg regner med at lave en del mere, så snart jeg ved kønnet i december.

Del dette indlæg

Her er det baby sengesæt jeg har lavet indtil nu. I neutrale farver, men så det matcher en sort barnevogn.

Det var ret nemt at sy, og det ser ud soom om at man godt kan spare penge ved at sy egne sengesæt frem for at købe de dyre, flotte i butikkerne.

Jeg vil helt klart lave 2 sæt mere, når jeg ved hvilke farver jeg skal arbejde med.

post-5548-0-82477300-1382791788_thumb.jp

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mit første patchwork arbejde.

Det er gået rimeligt. (patchwork er godt nok svært når lapperne skal sættes sammen og kantbånd kan drille!)

Jeg har stort set fulgt en syvejledning fra LaraLils blog. med enkelte ændringer, da mit tæppe er med pladevat og tiltænkt at ligge i bunden af en kravlegård.

post-5548-0-63571700-1382792078_thumb.jp

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er den gammeldags fold ud pusletaske jeg har syet.

Den er god til at have med i bilen, når man besøger steder uden puslebord. Til gengæld har jeg en hardbox pusletaske til at sætte på barnevognen til flasker og den slags.

Du kan se den her

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg kan vildt godt lide stoffet du har brugt til sengetøj!! SÅ fint! :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Et sæt sengetøj i pigefarver med plastik KAM knapper i lukningen

Igen to slags stof, så man kan vende dynen om og skabe forskellige udtryk. Jeg er simpelthen vild med stærke lilla farver for tiden. Da min første datter var baby skulle alt være sart lyserødt og småblomstret. Nu er det skønt med farver og mere effektfulde mønstre.

Jeg kunne slet ikke stå for uglerne, og resterne af stoffet er ved at blive til en forklædekjole... Der mangler kun nogle knapper, så er den også færdig ;-)

post-5548-0-92201100-1391758812_thumb.jp

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kom til at købe en brugt overlocker for en lille måneds tid siden. 

Og tilmelde mig mit første sykursus   :oops

Det er bare skønt at have noget at gå op i, særligt nu hvor min barsel begynder. 

Det er ikke blevet til så meget, men lidt har også ret. Jeg har tegnet en hulens masse mønstre af i forskellige størrelser. En forklædekjole, en heldragt, en lille hue, pludderbukser og en bluse, samt ikke mindst en bodystocking og der er mange flere udmærkede, nemme mønstre i mine 2 ottobre blade. 

Her er et ikke helt vellykket forsøg på en heldragt, men jeg synes stoffet er vildt flot, og jeg er glad for resultatet med kantbåndet.

post-5548-0-22693800-1391759124_thumb.jp

Del dette indlæg

Annonce ♥

En bluse i noget stof, der får mine tænder til at løbe i vand, og et par løse pludderbukser til. Når hun er kommet til verden, og er ved at nå str. 68 passer hun det her, så jeg venter lige med elastikken til bukselinningen.

post-5548-0-16264100-1391759231_thumb.jp

post-5548-0-94579500-1391759244_thumb.jp

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er du bare god til at sy :glad

Jeg er også vild med uglestoffet, har selv syet af den blå udgave (til min Leo ;))

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er du bare god til at sy :glad

Jeg er også vild med uglestoffet, har selv syet af den blå udgave (til min Leo ;))

Den kunne jeg også rigtigt godt lide, da jeg så den  :7himmel

Og tak!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her fortjener min tante at få en lille ros.

Hun har lavet dette hæklede barnevognstæppe, og hun er garanteret nærmest allerede færdig med Mary svøbet i en mørkelilla nuance. Det skal nemlig være min barselsgave. 

Jeg glæder mig helt vildt til at se resultatet. Jeg regner bestemt med at Mary svøbet skal bruges til barnedåben. Dåbskjolen har min tante i øvrigt også hæklet i sin tid. Den er min fætter og jeg blevet døbt i, og min datter er døbt i den. Dvs. samtlige børn og børnebørn på min mors side af familien indtil nu ;-)

post-5548-0-47433900-1391761225_thumb.jp

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det fine ting du har lavet :)

Jeg har også forsøgt lidt med de ottobre blade, men da det er på svensk, så kanddet være lidt svært at forstå af og til. Altså for mig ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold op, hvor er du dygtig :respekt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er vild med stoffet til det neutrale sengetøj... hvor er det købt? 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold fast hvor er du bare kreativ! Sejt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er vild med stoffet til det neutrale sengetøj... hvor er det købt?

Rævene er købt hos Dethe stoffer i Esbjerg. De har også en filial i Bramming. Det ternede er købt samme sted.

De har helt vanvittigt meget der er lidt unikt i forhold til hvad man finder på stofkiosken, stofstedet, malika og rosa osv. Priserne er okay hos Dethe.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det fine ting du har lavet :)

Jeg har også forsøgt lidt med de ottobre blade, men da det er på svensk, så kanddet være lidt svært at forstå af og til. Altså for mig ;)

Ja, det kræver lidt øvelse med det svensk ;-) google translate er super til at oversætte en tre-fire ord i træk så man får mening ud af det.

Og så er vejledningerne ikke vildt udførlige. Ind imellem kræver det en smule baggrundsviden. Der er mit sykursus lige på sin plads. Og min lidt ældre, ret syerfarne kollega er god at liste hen til og spørge sig lidt frem, gerne med syprojektet i hånden ;-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rævene er købt hos Dethe stoffer i Esbjerg. De har også en filial i Bramming. Det ternede er købt samme sted.

De har helt vanvittigt meget der er lidt unikt i forhold til hvad man finder på stofkiosken, stofstedet, malika og rosa osv. Priserne er okay hos Dethe.

Æv! jeg kommer aldrig i Jylland... hmm... kender vist en der bor i Esbjerg... 

Kan du huske hvad det kostede pr m?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Æv! jeg kommer aldrig i Jylland... hmm... kender vist en der bor i Esbjerg... 

Kan du huske hvad det kostede pr m?

Jeg tror det kostede omtrent 100kr pr. Meter

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Skal lige høre hvor du/i finder mønstre ? :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skal lige høre hvor du/i finder mønstre ? :-)

Jeg har været på biblioteket og låne sybladet ottobre til børn nr. 1 fra 2012 og jeg har købt ottobre syblad til børn nr. 1 fra 2014. Der er omkring 40 symønstre i til børnetøj mellem str. 56-170 i hvert blad for 90kr.

Den nr. 1 fra 2012 indeholder heldragten jeg har lavet, og en forklædekjole og en bodystocking og en hue, der bare er vildt nemt, samt et par nemme bløde bukser.

Sengetøjet laver jeg ved at regne mig frem. En babydyne er 70x100 cm og en babypude er 40x45 cm. Men måll ige din pude for en sikkerheds skyld ;-)

Så tillægger jeg sømrum og ombuk og ekstra kant i åbningen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER