Caddie

2 år - hvor længe undvære mor og far?

17 indlæg i dette emne

Hvor længe kan Dicte undvære sin mor og far når hun er 2 år og 2 måneder?

Sagen er den at jeg har fundet en perfekte fødselsdags gave til min mands 30 års fødselsdag. Det indebære bare at vi skal til Island. Hvilket jo er super fedt, men jeg er i tvivl om hvor længe vi kan være væk. Det skal være på Dictes præmisser, men når nu vi skal så langt væk skal vi også have noget ud af det.

Vi har begge været væk fra hende i 3 dage uden problemer, men der har en af os været hjemme med hende. Hun bliver passet af farmor og mormor jævnligt og er meget glad for dem begge. Jeg ville være helt tryg ved at overlade hende til dem.

Jeg tænker vi skal afsted fredag morgen - hvis muligt - og hjem igen søndag sidst på dagen. Evt afgang torsdag hvis ikke vi kan komme afsted fredag morgen.

Kan vi byde hende det? Jeg svinger mellem at tænke det ikke er noget problem, til at det er helt umuligt...

Hjælp mig kloge BK :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså kun undvære mor, eller også far på samme tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Theo var lidt over 1,5 år var vi væk i 3 dage. Han var hos mine forældre, som han er meget tryg ved og ser flere gange om ugen. Det var intet problem.

Til nytår tager vi til London og er væk i 3 dage igen. Der er han 2,5 år.

Hvad tænker du? Det handler jo meget om, hvilket barn man har og hvem, der skal passe det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg, at mor ved bedst :) Nogen går efter tommelfingerreglen med 1 år = en overnatning, 2 år = 2 overnatninger, osv. Men det kan jo variere fra barn til barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik trykket tilføj for tidligt ;) nu er resten af teksten på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også til Island og høre Tina! ;)

 

Du ved bedst om Dicte kan det eller ej. Der er SÅ meget forskel på børn - også når de er 2 år og 2 måneder. Men tommelfingereglen siger 2 år - 2 nætter. 

Det kan godt være hun vil savne Jer og være ked ind imellem, men hvis hun er hos nogen hun er helt tryg ved og et sted hun kender, så tror jeg virkelig ikke på det kan skade. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også til Island og høre Tina! ;)

Du ved bedst om Dicte kan det eller ej. Der er SÅ meget forskel på børn - også når de er 2 år og 2 måneder. Men tommelfingereglen siger 2 år - 2 nætter.

Det kan godt være hun vil savne Jer og være ked ind imellem, men hvis hun er hos nogen hun er helt tryg ved og et sted hun kender, så tror jeg virkelig ikke på det kan skade.

Nemlig! Skal du med?? Ihh jeg skal have billetter på mandag, nedlægger arbejdet til de er i hus!

Vi elsker Tina her hjemme! Så meget at mine søskende sang en af hendes sange på dansk til vores bryllup, og det er et af mine smukkeste og bedste minder fra brylluppet :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik trykket tilføj for tidligt ;) nu er resten af teksten på

Ha ha vi er bare så hurtige :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar...

Jeg er enig i at mor ved bedst, men det er svært at vide hvordan hun er om 1/2 år. Umiddelbart vil jeg ikke tro det er noget problem, men hønemoderen i mig stritter lidt imod ;)

Vi har fået hende passet 3-4 gange med 1 overnatning hos farmor/mormor uden problem.

LilleMi, nytår i London lyder fedt! Det gad jeg godt!

Hvis det lykkes at komme afsted er torsdag en helligdag, så får vi god tid sammen der, og så kan vi holde fri mandag også...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gerne, men tvivler :(

Ved du hvad billetterne koster?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville godt lade Felix blive passer i 3-4 dage så jeg ville helt klart gøre det. Og din mavefornemmelse lyder umiddelbart til, at du tror på hun vil have det godt i mens. Så go for it :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok forsøge at holde det på 2 nætter, når det er begge primærpersoner, der er væk samtidig, og hun kun lige er fyldt 2. Også selvom hun er tryg ved dem, som skal passe.

Skal I afsted allerede torsdag, så ville jeg forsøge at skaffe et fly sent om aftenen, så hun mærker mindst muligt til den ekstra overnatning. Men allerhelst vente til fredag :)

Men det er naturligvis forskelligt fra barn til barn. Vi har bare altid fulgt "reglen" om antal nætter = antal leveår, som et maksimum. Og så justeret ned (og ikke op) derfra, hvis barnet ikke har magtet det fulde antal dage. Fx har vores 5-årige endnu ikke været passet mere end 2 nætter i træk (og det er kun sket 1 gang), da han bare savner os for meget.

Dermed jo også sagt, at vi ikke har ladet nogen af dem passe mere end "anbefalet", mens de var små, hvorfor jeg jo ikke ved, om det ville have fungeret med flere dage :)

Lyder ellers lækkert med Island :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gå efter 2år=2 nætter som en tommelfingerregel ikke som et facit, som andre foreslår kan i jo måske rejse sent torsdag og så vil hun slet ikke mærke i er væk på samme måde (men sig farvel inden hun sover så hun ikke vågner og i så bare er væk - det kan spolere putning og nattesøvn i flere måneder fordi barnet bliver bange for at sove - tænk hvis forældrene er væk når man vågner). Mærk efter i jer selv!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige været afsted 2 nætter og C er kun 1 år.

Men hun er også meget tryg ved farmor og farfar - og jeg har heller ingen utryghed ved at efterlade hende... Jeg savnede hende blot. Så i min bog kan det fint lade sig gøre.

Til Dickow emnet: jeg så godt at Susanne var den allerførste der kommenterede nyheden på FB... Tænkte at der nok måtte være nogle fans på BK :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville tage afsted og det er rigtigt at guruen Lola, siger 2 år 2 nætter, og det er også fint som tommelfinger regel ;-) men hun er to år og har ikke begreb om tid, og ved ikke om der er gået to, tre eller fire dage. Hvid du spørger min kloge mor, som har arbejdet som sundhedsplejerske i ti år og nu som børnespykolog i minimum ti år, så er hun altså ikke helt enig med Lola.

Det er i virkeligheden dig og din fornemmelse, der bestemmer. Din datter har mulighed for at hygge med bedsteforældre hun er tæt på og lærer dem rigtig godt at kende, mens I tager på tur. Og hvis du kan nyde det og tro på at dit barn hygger sig, så får du også en god tur ;)

Du kender dit barn og dig selv bedst. Plus at det vel ikke er noget i har tænkt jer at gøre månedligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne, nej kender ikke prisen. Jeg havde i forvejen meget overvejet en tur til Island som gave, så har kigget priser i forvejen. Ca 2800-3500 for en weekend, håber ikke koncerten koster alverden.. Men jeg er spændt på at se på mandag, det går sikkert helt i stå når alle skal ind og kigge prisen. Jeg har et heldags møde på mandag, men har sagt jeg bruger frokost pausen på at få billetter!

Og jeg så forresten godt din kommentar på facebook, og tænkte hende kender jeg vist.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og i andre, tak for svar.

Jeg følger min mave fornemmelse og vi skal afsted (hvis det lykkes at få billetter) håber vi kan nøjes med fredag-søndag, evt sen afgang torsdag.

Vi har været i gang med pb2, hvilket desværre endte i en SA, så ved jo ikke hvornår jeg bliver gravid igen, så det er også med at udnytte muligheden for at komme afsted inden der kommer en baby mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER