Guest

Voksi, slee-bee osv

23 indlæg i dette emne

Hej piger

Jeg har en slee-bee til Vega, og vi er så småt begyndt at bruge den. Lige nu er pladen i, men skal den ud her efter hun fylder 3 mdr? Og hvorfor?

Og kan jeg så godt ligge den i barnevogn, når jeg ikke har madras til BV endnu? (Hun ligger ofte i lift eller i slee-bee med plade).

Håber I kan hjælpe mig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke se, hvad en madras kan nytte, hvis man alligevel har pladen i - så er pladen jo bunden. 

 

Vi havde plade til Karlas voksi, men brugte den aldrig. Når nu vi havde så god en madras synes jeg det var lidt synd at bruge pladen i. 

 

Som jeg ser det, så er pladen til for at du kan bruge den som lift. Og på et eller andet tidspunkt bliver hun for tung at bære på den måde, så der giver det ingen mening at have pladen i. :) Jeg ville ikke komme pladen i, hvis hun bare skal ud at ligge - vel og mærket når i får en madras i barnevognen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må bruge pladen op til de er 9 kg. Jeg er ikke klar over om det er pga bæreevne, eller om den bliver for hård at ligge på for et større barn (eller noget tredje ;)) Vil også sige at så længe du har plade i, behøver du ikke madras, men derefter gør du. Har også lige vasket min slee-bee, så skal snart i gang med at bruge den :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg pillede ,adrassen af vores barnevogn sidste vinter, da jeg havde problemer med at have både madras og slee bee'en med plade i barnevognen. Så jeg siger brug du bare den uden madras og behold bare pladen i :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, tak for svar :) så jeg køber madras snart, og bruger så slee-been uden plade (når der er madras), og indtil da med plade :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En rigtig barnevognsmadras er vel altid bedre end en plade i noget stof?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde brug for at kunne løfte Albert op med pladen i (bor på 1. sal.). Så vi kom lift madrassen ind mellem pladen og selve voksien, ved ikke om man kan gøre det samme med slee bee :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde brug for at kunne løfte Albert op med pladen i (bor på 1. sal.). Så vi kom lift madrassen ind mellem pladen og selve voksien, ved ikke om man kan gøre det samme med slee bee :)

Har jeg også gjort med duniduo. Vil ikk have at vigga bare skulle ligge på den plade så tog barnevognsmadrassen og lagde imellem plade og dyne. Har så ingen madras i barnevognen men bruger altid duniduoen deri så det er helt fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da smart med liftmadrassen inde i.. Så har I både plade og madras i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da smart med liftmadrassen inde i.. Så har I både plade og madras i?

Ja vi have begge ting i, fordi jeg havde brug for at kunne løfte Albert op i voksien, og jeg syntes at pladen var for hård at ligge på unden at have en madras imellem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi have begge ting i, fordi jeg havde brug for at kunne løfte Albert op i voksien, og jeg syntes at pladen var for hård at ligge på unden at have en madras imellem :)

Super.. Så kan det være en løsning for os, indtil jeg får købt madras til BV :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et spørgsmål mere:

Hvor meget tøj har jeres babyer på, når de ligger i voksi, slee bee mv, og bruger i sommer- eller vinterdyne nu? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger vinterdyne. Vigga har faktisk pt ikke mere tøj på, hun har det rigeligt varmt. Har hun kun en body på får hun måske lige en Gardigan på. Og så hue ;) har så lidt varmere tøj med hvis hun vil op af duniduoen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, for de gange hun ligger i lift, har hun fleecedragt på også, så det behøver hun nok ikke her, haha..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pladen skal ud fordi den kan knække, når barnet bliver for tungt. Det fik jeg at vide i Danmark-butikken ihvertfald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig brugt pladen til vores voksi... men Mads nåede selvfølgelig også ret hurtigt over de 9 kg. Derudover har jeg set en del flade baghoveder pga. den plade :unsure

 

Mht tøj har Mads i dag (ca. 10 grader) bare sit almindelige tøj på + hue. Når det er koldere får han også en trøje + vanter på. Ikke fordi voki ikke holder ham varm, men han skubber den lidt ned foroven, og jeg vil ikke risikere, at han bliver kold på brystet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige pt sover Pixie i voksi med ulddyne og har langærmet body, elefanthue og vanter på :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige pt sover Pixie i voksi med ulddyne og har langærmet body, elefanthue og vanter på :-)

Har jeres så ikke bukser eller strømpebukser på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu sover Silke Elia i 10 grader i silkedynen med strømpebukser, uldsilke body uden ærmer og bluse. Når vi når omkring de 5 grader skifter jeg til ulddynen og så kommer hun nok ud i bare uld/silke body med lange ærmer til at starte med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak for svar :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også plade med madras imellem :) Den fungerer som lift for mig, da jeg jo har en lille kombivogn. Har været så glad for den løsning :) Vi har lige skiftet til vinterdynen, og den er rigelig varm. Hun har kun normlt tøj på, og så har jeg altid en ekstra varm trøje, bukser og en jakke med til hende, da hun ikke længere vil ligge i barnevognen når hun er vågen, men op at sidde i stedet haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jeres så ikke bukser eller strømpebukser på?

Nej så koger hun, hvis hun har noget på benene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men mængden af tøj er nu ret forskellig.

Nogle børn har det varmt, andre skal pakkes godt ind

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER