enirt and

Hvor hurtigt kunne i teste positiv?

36 indlæg i dette emne

Hej Kvinder.
Hvis i gider smide jeres erfaringer, så villle jeg blive endnu gladere :kuller

Jeg er ny herinde og så er jeg gravid!! :loveshower
 Har taget 4 teste, 4 dage i træk og streg to er kun blevet tydeligere for hver dag der er gået.

Men ud fra mine beregninger er jeg kun 1 eller to uger henne.

Hvilken uge kunne i teste positiv i? og hvornår fik i symptomer?

Jeg startede med at få symptomer for ca. en uge siden. Ømme brystvorter, og mit undelriv rumler/prikker, ja der er hvert fald liv i det.

Nu har jeg også ømme bryster og er meget træt.

Kan det virkelig være sandt at jeg har symptomer så tidligt?

Hilsen mig :P

progress.gif

Del dette indlæg

Altså, en streg er jo en streg, og  når den bliver ved med at vise positiv og endda kun blive tydeligere og tydeligere, vil jeg mene, at der i hvert fald er en god befrugtning af et æg i gang i din krop :) hvilket altså vil sige, at JA du er gravid  :balloons Det er stadig uhyre tidligt, og derfor skal ægget så lige sætte sig fast og vokse til en skøn dejlig baby. Og dét tyder alt jo på er i fuld gang med at ske! :loveshower Så jeg vil da i hvert fald sige tillykke :)

Jeg selv testede svagt positiv 3+4 (eller sådan noget),  og det er vist mest normalt at det først er omkring der, at de fleste vil kunne fremtrylle en streg. Men nogen kan tidligere og andre jo først senere - det er vist meget forskelligt og også afhængigt af forskellige teste. Og så tror jeg også, at mange venter med at teste.

Men dine symptomer lyder jo meget normale - jeg var også craaazy træt allerede en uge efter befrugtningen og det fortsatte nogle uger endnu. Og det prikkede også lidt i underlivet. jeg fik aldrig så ømme bryster lige i starten, men det kom senere. Det er dog super normalt, at mange får dét som det første tegn.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg testede positiv da jeg var 4+0, altså 2 uger efter ÆL men 4 uger efter sidste menstruations første dag. Og som Mformor siger, så er der vist ikke meget tvivl om at du ER gravid, når testene bliver ved at vise positiv.. Så tillykke! :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak tak:)! og tak for svar :yay

Jeg stoppede med p-piller for ca. 5 uger siden, omkring samme tidspunkt var jeg til gynækolog grundet en udskrabning og så skulle jeg brændes (for at stykre mine slimhinder, så jeg ikke bløder under samleje), så gik der en mild infektion i mit underliv pga. brændingen og ca. en uge efter fik jeg  min menustation samme tid med at jeg var til gynækolog og få noget medicin mod infektionen. 

Derfor kan jeg godt være lidt i tvivl om hvorvidt det har været en rigtig menustration, nu er jeg ikke læge men tænker at p-pille stop og mine 2 gynækolog besøg kan have været grund til sidste menustration? :oops

Så hvis det er uhørt tidligt have symptomer og positive teste så er jeg måske længere henne?  

Jeg snakkede med min læge og han siger vi skal satse på at jeg er 8 - 9 uger henne d. 14. november når jeg skal op til ham og tjekkes:) (men jeg synes godt nok der er længe til 14. nov. det er lang tid og gå rundt og være usikker på hvor langt man er henne)

hvordan forgår første besøg hos lægen? :help

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak tak:)! og tak for svar :yay

Jeg stoppede med p-piller for ca. 5 uger siden, omkring samme tidspunkt var jeg til gynækolog grundet en udskrabning og så skulle jeg brændes (for at stykre mine slimhinder, så jeg ikke bløder under samleje), så gik der en mild infektion i mit underliv pga. brændingen og ca. en uge efter fik jeg  min menustation samme tid med at jeg var til gynækolog og få noget medicin mod infektionen. 

Derfor kan jeg godt være lidt i tvivl om hvorvidt det har været en rigtig menustration, nu er jeg ikke læge men tænker at p-pille stop og mine 2 gynækolog besøg kan have været grund til sidste menustration? :oops

Så hvis det er uhørt tidligt have symptomer og positive teste så er jeg måske længere henne?  

Jeg snakkede med min læge og han siger vi skal satse på at jeg er 8 - 9 uger henne d. 14. november når jeg skal op til ham og tjekkes:) (men jeg synes godt nok der er længe til 14. nov. det er lang tid og gå rundt og være usikker på hvor langt man er henne)

hvordan forgår første besøg hos lægen? :help

Hvis din sidste menstruation startede for 4 uger siden, så er du jo faktisk 4 uger henne.. :) Og i så fald vil du være knap 8 uger henne den 14. november. Hvis altså jeg kan regne! ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis din sidste menstruation startede for 4 uger siden, så er du jo faktisk 4 uger henne.. :) Og i så fald vil du være knap 8 uger henne den 14. november. Hvis altså jeg kan regne! ;)

Nå ja for pokker det er jo ikke fra ægløsningsdagen af. Det er rigtigt. Men så må det være 3. uge nu:) Så passer det også bedre når i skriver at i kunne teste positiv  3 - 4 uger henne.

Det er super spændende!

Kunne i stadig lave meget i jeres graviditeter?

Til daglig arbejder jeg fuldtid som indkøber. Ved siden af øver jeg mig et par gange om ugen på at lave eyelash extenstions og om 3 uger starter jeg på neglestylist udannelsen (aftenskole). Så  jeg er lidt spændt på om jeg kan holde ud at forsætte sådan fremtil barslen.

Det ville være det bedste hvis jeg kunne færdiggøre neglestylisten inden barsel. Hvis man er dygtig kan den sagtens færdiggøres på 6 - 7måneder.

Lyder det realistiskt i jeres øre at gå på aftenskole min. en gang om ugen ved siden af et fuldtidsarbejde og med stor mave? 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er SÅ forskelligt hvad folk kan holde til.. Jeg blev sygemeldt fra mit arbejde da jeg var 28 uger henne, men hvis mit job havde været mindre hårdt fysisk (jeg er sygeplejerske på en medicinsk afdeling), så havde jeg godt kunne fortsætte.. Men umiddelbart har jeg en ide om at det er mindre fysisk at være indkøber (ret mig hvis jeg tager fejl!), og energimæssigt havde jeg godt kunne holde til det program du beskriver, indtil jeg var en 35-36 uger henne...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er SÅ forskelligt hvad folk kan holde til.. Jeg blev sygemeldt fra mit arbejde da jeg var 28 uger henne, men hvis mit job havde været mindre hårdt fysisk (jeg er sygeplejerske på en medicinsk afdeling), så havde jeg godt kunne fortsætte.. Men umiddelbart har jeg en ide om at det er mindre fysisk at være indkøber (ret mig hvis jeg tager fejl!), og energimæssigt havde jeg godt kunne holde til det program du beskriver, indtil jeg var en 35-36 uger henne...

Øv, det må ha været nogle lange sidste uger :blush

Du har helt ret, mit job består i at sidde på min flade og taste på computer og tale i telefon, der er ikke den stor fysiske udfordring i det.

Og ligeledes med neglestylisten, det forgår også stille siddende, selvfølgelig.

Mit store drøm er at åbne min egen klinik, og jeg har været så ualmindelig heldig at vinde den her negle stylist "uddannelse", jeg skal selv ofre en stor sum penge på materialer men kurset får jeg gratis det koster 10.000kr

Så det ville jo være lykken hvis jeg kunne magte at gennemføre det :glad  og så har man det på plads inden man skal til at være mor og have 100% fokus på det :wub

Men jeg har aldrig været gravid før, så jeg håber det er okay at jeg slynger alle mine spørgsmål og tanker ud herinde, da det kun er min kæreste der ved besked om graviditeten og han ved jo af gode grunde endnu mindre om graviditeter end hvad jeg gør. :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, så er du jo også 3-4 uger henne nu :) Så passer det jo rigtigt fint :)

Jeg kunne lave rigtig meget i min graviditet. Jeg trænede til og med uge 37, og jeg oplevede ingen større begrænsninger. Altså jeg trænede med mindre intensitet, men synes generelt, at jeg kunne alt, hvad jeg skulle. Vil i hvert anbefale motion til alle gravide :) Altså, hvis man kan selvfølgelig og ikke er generet af graviditeten med bækkenløsning eller andre gener. Jeg døjede heller ikke med vand i kroppen fx. Så jeg var vist også i den heldige ende set ud fra gravidtetsgeneskalaen. Jeg gik fra 6 uger før termin. Kunne godt have fortsat lidt endnu, men det var også dejligt at have noget tid til at geare helt ned.

Synes generelt det bedste råd man kan give er, at man i den grad skal lytte efter sin egen krop. Kroppen skal nok sige fra, hvis der er noget, den ikke vil være med til, og det er enormt vigtigt at respektere. Og så skal man i hvert fald sørge for at være god mod sig selv og huske at tage de pauser, man har brug for. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men jeg har aldrig været gravid før, så jeg håber det er okay at jeg slynger alle mine spørgsmål og tanker ud herinde, da det kun er min kæreste der ved besked om graviditeten og han ved jo af gode grunde endnu mindre om graviditeter end hvad jeg gør. :P

Det er vist rimelig meget dét, der er meningen med BK  :lovebk

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hovsa jeg ser lige at du skal føde lige om lidt :loveshower Tillykke mange gange!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stort tillykke med graviditeten :loveshower

Du spørger alt hvad du vil, det er det vi er her for :)

Det er ikke til at vide hvad man kan i graviditeten, men hvis du ikke får komplikationer (hvilket størstedelen jo ikke gør) tror jeg godt du kan klare det program. Hvis vi skal tage ud fra mine graviditeter, vil jeg faktisk sige at det hårdeste bliver aftenskole de første par måneder af graviditeten. Jeg fik den altoverskyggende træthed, mange døjer med. Men så må du jo bare sørge for at få sovet alt det du kan på andre tidspunkter.

Held og lykke med det hele :biglove og som mformor siger, husk at lytte til din krop :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten :)

De andre siger en masse klogt om, hvad man kan holde til - så det vil jeg ikke kloge mig på, vi venter også tvillinger og jeg har ramt ind i hvad som helst af gener. Så jeg er nok heller ikke den bedste til at råde ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er vist rimelig meget dét, der er meningen med BK  :lovebk

Nårh ja okay hehe;)

Ja, jeg havde tænkt på at starte til svømning under graviditeten. Hvad trænede du?

så noget som bodypump, step og attack er det ikke for hårdt for baby når man begynder at få mave på?

Det råd med at lytte til sin krop, det er nok det bedste råd.

Men når der sker en masse fanatastiske ting på en gang så ønsker man at der er en der øjeblikkeligt skal fortælle at man godt kan, det der med at se tiden an, det er en god øvelse for tålmodigheden.

Jeg krydser bare fingre for det hele går som smurt :7himmel 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nårh ja okay hehe;)

Ja, jeg havde tænkt på at starte til svømning under graviditeten. Hvad trænede du?

så noget som bodypump, step og attack er det ikke for hårdt for baby når man begynder at få mave på?

Det råd med at lytte til sin krop, det er nok det bedste råd.

Men når der sker en masse fanatastiske ting på en gang så ønsker man at der er en der øjeblikkeligt skal fortælle at man godt kan, det der med at se tiden an, det er en god øvelse for tålmodigheden.

Jeg krydser bare fingre for det hele går som smurt :7himmel 

Haha ja, det forstår jeg godt :) Heldigvis er der jo mange, som ikke får så mange problemer under graviditeten, og SÅ kan du i hvert fald sagtens :)

I starten kunne jeg næsten gøre som før, så jeg dansede ret meget og løb også, men løb blev ret hurtigt ubehageligt. Jeg dyrker ret meget yoga og kunne fortsætte længe på mit normale hold, men da det blev træls at ligge på maven, begyndte jeg til gravidyoga. Og så trænede jeg meget på egen hånd og kunne især godt lide crosstrainer, step-maskinen, at gå med høj hældning på løbebåndet og så elskede jeg til sidst den siddende motionscykel, hvor der var plads til mavsen :)

og ja, så svømmede jeg fast en gang om ugen, hvilket også var FAB! I næste graviditet vil jeg nok svømme lidt mere, da mit fitnesscenter nu ligger i svømmehallen, og jeg har derfor fri adgang. Det er vildt godt, og du får styrket hele kroppen, men det er ikke så belastende for kroppen som nogle af de andre ting, du nævner. 

Og ja, så ellers bare en aktiv hverdag med masser af gåture og cykelture.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det skønt med alle jeres input!:D

Tak skal i have alle sammen :loveshower

Hvordan reagerede jeres partner?
Min kæreste han siger at han ikke tror på det før en læge har tjekket mig og sagt den er god nok. men jeg forstår det egentlig meget godt, han kan jo ikke mærke ømmebryster eller knurren i underlivet som jeg kan.
Men jeg havde godt nok regnet med at han ville blive ustyrlig glad, mon ikke det kommer her d. 14 nov. når lægen har sagt alt i orden

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha ja, det forstår jeg godt :) Heldigvis er der jo mange, som ikke får så mange problemer under graviditeten, og SÅ kan du i hvert fald sagtens :)

I starten kunne jeg næsten gøre som før, så jeg dansede ret meget og løb også, men løb blev ret hurtigt ubehageligt. Jeg dyrker ret meget yoga og kunne fortsætte længe på mit normale hold, men da det blev træls at ligge på maven, begyndte jeg til gravidyoga. Og så trænede jeg meget på egen hånd og kunne især godt lide crosstrainer, step-maskinen, at gå med høj hældning på løbebåndet og så elskede jeg til sidst den siddende motionscykel, hvor der var plads til mavsen :)

og ja, så svømmede jeg fast en gang om ugen, hvilket også var FAB! I næste graviditet vil jeg nok svømme lidt mere, da mit fitnesscenter nu ligger i svømmehallen, og jeg har derfor fri adgang. Det er vildt godt, og du får styrket hele kroppen, men det er ikke så belastende for kroppen som nogle af de andre ting, du nævner. 

Og ja, så ellers bare en aktiv hverdag med masser af gåture og cykelture.

JA krydser bare fingrene for at være en af de mange heldige der næsten ingen gener oplever..

Yoga havde jeg også tænkt på, men de steder jeg har kigget er det meget dyrt. Synes der står mange stedet på nettet at yoga og svømning er super gode under graviditeten.

Hehe den siddende motionscykel, det kan jeg lige forestille mig er et hit blandt store maver:)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hovsa jeg ser lige at du skal føde lige om lidt :loveshower Tillykke mange gange!

1000 tak, synes også godt han kunne tage og finde udgangen! :kram2

Mht. hvordan manden reagerer, så tror jeg det er meget normalt at de er sådan lidt mere forbeholdne end vi kvinder er.. De kan jo, som du siger, ikke mærke en fis. Min mand troede dog langt mere på at det nok skulle gå godt end jeg gjorde (vi prøvede LÆÆÆÆÆNGE inden det lykkedes og jeg havde læst ALT for mange historier om hvr galt det kunne gå! :blush), men han begyndte ikke sådan rigtig at glæde sig, før han først kunne se maven vokse, og siden mærke banditten bevæge sig derinde. Nu er han helt tosset og synes at tiden går alt alt for langsomt! :biglove :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med gravidititen, jeg kunne også allerede teste positiv da jeg var 3+4 henne, jeg troede dog ikke på det før min mens udeblev og mine tests blev også mere tydeligere og tydeligere dag for dag :) Og er nu 100 % sikker på jeg er gravid, det er den mest fantastiske følelse :) Jeg er holdt op med løb og styrketræning, men går istedet lange ture samt laver squats derhjemme, og indimellem tager jeg i fitness og bruger løbebånd med hælning, cross trainer osv :)

Hvilken dato har du termin ernit and?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten :)

Jeg testede ikke før tid, i min første graviditet, men i min anden testede jeg positiv i uge 3+3 var jeg vidst.

Jeg har haft tidlige symptomer begge gange.

Jeg har haft rigtig dårlige graviditeter og blev sygemeldt henholdsvis uge 16 og 8 og graviditerne ud. De fleste bliver heldigvis ikke syge og kan nogenlunde det samme som før.

Held og lykke.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med gravidititen, jeg kunne også allerede teste positiv da jeg var 3+4 henne, jeg troede dog ikke på det før min mens udeblev og mine tests blev også mere tydeligere og tydeligere dag for dag :) Og er nu 100 % sikker på jeg er gravid, det er den mest fantastiske følelse :) Jeg er holdt op med løb og styrketræning, men går istedet lange ture samt laver squats derhjemme, og indimellem tager jeg i fitness og bruger løbebånd med hælning, cross trainer osv :)

Hvilken dato har du termin ernit and?

Tusind takker:) Det må så være d. 9 juli 2014, det er bare så mærkeligt at skrive jeg har termin :loveshower 

Der er bare et eller andet inde i mig der ikke tror på jeg er gravid endnu, jeg tror det er fordi det er så uvirkeligt og fantastisk at jeg ikke kan tro på det

og så har kæresten det på samme måde så det ikke ligefrem fordi vi gejler hianden op, tvært imod.

Får jeg ikke min menustartion i denne uge så burde jeg dælme være overbevist hehe. :kuller 

Hvornår har du termin frk. lind? og hvornår troede du selv på at du var gravid?

Det var da en god ide at lave lidt øvelser derhjemme, man kunne jo godt lave et par forskellige øvelser inden sengetid hver aften.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind takker:) Det må så være d. 9 juli 2014, det er bare så mærkeligt at skrive jeg har termin :loveshower 

Der er bare et eller andet inde i mig der ikke tror på jeg er gravid endnu, jeg tror det er fordi det er så uvirkeligt og fantastisk at jeg ikke kan tro på det

og så har kæresten det på samme måde så det ikke ligefrem fordi vi gejler hianden op, tvært imod.

Får jeg ikke min menustartion i denne uge så burde jeg dælme være overbevist hehe. :kuller 

Hvornår har du termin frk. lind? og hvornår troede du selv på at du var gravid?

Det var da en god ide at lave lidt øvelser derhjemme, man kunne jo godt lave et par forskellige øvelser inden sengetid hver aften.

Jeg troede heller ikke på det i starten, men dagen efter min mens skulle være kommet og hvor strengen var ret tydelig, der troede jeg på det. Der var jeg 4+1 :)

Min termin er d. 26 juni 2014. De dage jeg ikke har overskud til at gå i fitness der laver jeg øvelser derhjemme :) Men går også mange ture, da vi har hund, hvilket også giver motion jo :)

Hvornår har du forventet mens?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg troede heller ikke på det i starten, men dagen efter min mens skulle være kommet og hvor strengen var ret tydelig, der troede jeg på det. Der var jeg 4+1 :)

Min termin er d. 26 juni 2014. De dage jeg ikke har overskud til at gå i fitness der laver jeg øvelser derhjemme :) Men går også mange ture, da vi har hund, hvilket også giver motion jo :)

Hvornår har du forventet mens?

Tillykke :balloons  Så vokser vi jo næsten i takt;)

Der håber jeg også på at jeg er fuldstændig overbevist hehe.

Hvis jeg skal gå ud fra 28 dags cyklus så skulle den komme i dag og jeg har stadig udflåd, så det tyder på at den ikke kommer lige foreløbig.

jeg stoppede på min ppiller for 5 uger siden så jeg ved ikke om de på nogen måde kan have ændret i cyklussen.

Har du været til lægen endnu?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke :balloons  Så vokser vi jo næsten i takt;)

Der håber jeg også på at jeg er fuldstændig overbevist hehe.

Hvis jeg skal gå ud fra 28 dags cyklus så skulle den komme i dag og jeg har stadig udflåd, så det tyder på at den ikke kommer lige foreløbig.

jeg stoppede på min ppiller for 5 uger siden så jeg ved ikke om de på nogen måde kan have ændret i cyklussen.

Har du været til lægen endnu?

Rart man kan følges med andre og dele oplevelser og tanker :) Især fordi man stadig holder det hemmeligt for venner og familie. :stork

Okay, det virker da til at du er gravid. Har du testet idag?

Jeg skal til lægen d. 29/10, så om en uge :) Det bliver rart at få det bekræftet, og finde ud af hvordan hele gravidititen skal forløbe. Er så glad at man har lyst til at fortælle det til alle :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rart man kan følges med andre og dele oplevelser og tanker :) Især fordi man stadig holder det hemmeligt for venner og familie. :stork

Okay, det virker da til at du er gravid. Har du testet idag?

Jeg skal til lægen d. 29/10, så om en uge :) Det bliver rart at få det bekræftet, og finde ud af hvordan hele gravidititen skal forløbe. Er så glad at man har lyst til at fortælle det til alle :loveshower

Ja bestemt, nyder også at komme ud med tanker og oplevelser og møde andre der har samme oplevelser og tanker.

Jamen altså jeg har testet hver morgen fra torsdag - søndag i sidste uge de var alle positive. Jeg har ømme byster, rumlem i underlivet og er dødtræt. 

Spændende, ved du hvordan første lægebesøg forgår? for det er jeg ikke helt klar over endnu.

Jeg glæder mig også til at høre mere på dine vegne hehe :yay 

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER