Oprettet October 16, 2013 Jeg har endelig fået taget mig sammen og været ved lægen. Er 19+0 i dag og har de seneste 3 uger haft ondt i lænden. Lægen kunne bekræfte min mistanke om at to af bækkenledene giver smerterne :'-( men nu har jeg fået en henvisning til en fysioterapeut, som jeg håber kan hjælpe. Er der nogen af her der har bækkensmerter eller har prøvet at have bækkenløsning? Kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer om fys evt kan hjælpe, eller om det bare bliver værre og værre som tiden går ? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 16, 2013 Kan desværre ikke dele så meget erfaring, men følger lige med her da jeg selv netop har fået konstateret bækkenløsning og er blevet sygemeldt på halv tid Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 16, 2013 Jeg startede meget tidligt med at opleve bækkensmerter, det er stortset væk nu hvor jeg har gået til fys. Vær meget obs på at sidde med parallelle ben i stedet for benene over kors. Desuden når du sætter dig ind i bilen, sæt dig med samlede ben, drej derefter kroppen og træk benene ind i bilen.. Ikke det der med at fordele vægten på det ene ben. Min fys anbefalede gravid yoga, jeg har kun gjort det et par gange, men det er skønt at strække rigtigt ud.. Yogini yoga har en udemærket dvd. (Også et brugbart tip til alle andre gravide der ikke har bækken problemer :) ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 18, 2013 Jeg startede meget tidligt med at opleve bækkensmerter, det er stortset væk nu hvor jeg har gået til fys. Vær meget obs på at sidde med parallelle ben i stedet for benene over kors. Desuden når du sætter dig ind i bilen, sæt dig med samlede ben, drej derefter kroppen og træk benene ind i bilen.. Ikke det der med at fordele vægten på det ene ben. Min fys anbefalede gravid yoga, jeg har kun gjort det et par gange, men det er skønt at strække rigtigt ud.. Yogini yoga har en udemærket dvd. (Også et brugbart tip til alle andre gravide der ikke har bækken problemer :) ) Det er SÅ godt at høre at fys har hjulpet! Tak for det :) Jeg har også fundet et fint afsnit om bækkenløsning i politikkens graviditetsbog, der har mange god tips til hvad man skal passe på med. De sidste par aftener har jeg ligget og slappet af på gulvet med benene oppe på en stol - det er som om at det stræk man får, gør rigtigt godt. :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 18, 2013 Kan desværre ikke dele så meget erfaring, men følger lige med her da jeg selv netop har fået konstateret bækkenløsning og er blevet sygemeldt på halv tid Åh hvor det lyder træls :( fik du også en henvisning til fys? Og hvor langt er du? Jeg håber det gør godt at tage den mere med ro :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 18, 2013 Jeg har også været ved fys og fået lidt retningslinjer samt øvelser og så vil jeg altså virkelig anbefale en graviditetspude. Jeg købte faktisk min før jeg vidste jeg havde bækkenløsning og den er bare fantastisk. Kan virkelig mærke hvordan min lænd og mit bækken slapper af når jeg ligger med den. Men her går det også bedre efter en uge hjemme. Skal begynde at arbejde 50% fra næste uge og håber bare jeg kan, for vil helst ikke stoppe helt allerede. Jeg er i dag 18+3 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 18, 2013 Jeg har også været ved fys og fået lidt retningslinjer samt øvelser og så vil jeg altså virkelig anbefale en graviditetspude. Jeg købte faktisk min før jeg vidste jeg havde bækkenløsning og den er bare fantastisk. Kan virkelig mærke hvordan min lænd og mit bækken slapper af når jeg ligger med den. Men her går det også bedre efter en uge hjemme. Skal begynde at arbejde 50% fra næste uge og håber bare jeg kan, for vil helst ikke stoppe helt allerede. Jeg er i dag 18+3 Sådan en pude må jeg prøve at finde :-) Krydser fingre for at du kan blive på arbejde længe endnu :) kan SÅ godt forstå du ikke har lyst til en 100% sygemelding! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 18, 2013 Det er SÅ godt at høre at fys har hjulpet! Tak for det :) Jeg har også fundet et fint afsnit om bækkenløsning i politikkens graviditetsbog, der har mange god tips til hvad man skal passe på med. De sidste par aftener har jeg ligget og slappet af på gulvet med benene oppe på en stol - det er som om at det stræk man får, gør rigtigt godt. :-)I princippet gør hun ikke rigtig andet end at massere min balde i den side det gør ondt.. (Hvilket min kæreste synes er en vildt fræk tanke?! Haha.. Han er så sød..) Jeg synes ikke jeg har kunne mærke noget sådan lige efter, men for hver gang jeg kommer tilbage til hende har jeg lidt mindre ondt.. Og det er jo godt :) Håber at det også kan hjælpe dig.. Smerter er sgu irriterende, især når man helst bare vil nyde sin graviditet.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 19, 2013 Går i alle ned i tid nu her ??? Jeg skal gå op i tid i december :/ .. Fra 9.30 til 20.00... Og står i butik det bliver forfærdeligt ... Har ikke lukket et øje i nat har simpelthen haft så mange smerter i maven lige under brysterne i midten ... :/ .... Hvad mon det kan være ... Hvad giver i for sådan en graviditets pude er det den der helt aflange en ? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 19, 2013 Går i alle ned i tid nu her ??? Jeg skal gå op i tid i december :/ .. Fra 9.30 til 20.00... Og står i butik det bliver forfærdeligt ... Har ikke lukket et øje i nat har simpelthen haft så mange smerter i maven lige under brysterne i midten ... :/ .... Hvad mon det kan være ... Hvad giver i for sådan en graviditets pude er det den der helt aflange en ? Lige på besøg fra november :) Det kunne umiddelbart godt lyde som halsbrand, som kommer, når mavesyren bliver presset op i spiserøret pga begynde pladsmangel i maven ;) Det hjælper med en ekstra pude under hovedet, ikke drikke og spise for meget lige før sengetid, drikke mindre syreholdige ting (dvs mindre the, sodavand, juice etc), drikke mælk (neutralisere), spise lidt mandler, og ellers kan man få forskellige håndkøbsmidler på apoteket (som også hjælpe med hvad du må tage som gravid). Håber det bliver bedre! Mvh Louise Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 20, 2013 Jeg bliver sygemeldt D 8.11. men det er egentlig 'kun' fordi jeg venter tvillinger og har født for tidligt før.. Indtil videre er jeg ikke så besværet af bækkenet at det er nok til en sygemelding. Del dette indlæg Link to post Share on other sites