Oprettet October 12, 2013 Hej allesammen :-) Jeg var i baby Sam ig og sden lreste barnevogn. Det er en emaljunga Big Star supreme, med drejebare forhjul. Her er mit spgsm s hvad er jeres erfaring med det? Er det helt hen i vejret, eller fungerer det bare? Jeg bor ude plandet, hvor der er fri adgang til asfalt. Men vil meget gerne he jeres erfaringer :-) Knus Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 12, 2013 Hmm, æ og ø er vist ikke kommet med! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 13, 2013 Jeg har arbejdet 1 år i en Babysam, men har ikke selv ejet den Emmaljunga du snakker om. Min erfaring med Emmaljunga er dog, at det er en lækker vogn med mange gode detaljer. Men kassen er ikke fuldt understøttet - den sidder på hængsler i stedet for at hvile på en ramme. Hvis der kommer for meget vægt i bunden af barnevognen (der hvor du typisk ville stille en indkøbskurv eller en pusletaske, hvis du lige skal bruge et afsæt), vil hængslerne blive skæve, og vognen vil komme til at hænge. Og det kan ikke rettes op igen. I den tid jeg arbejdede i babysam havde vi en håndfuld om måneden, der kom ind for at klage over at deres vogn hang. Og det er super ærgeligt, når man giver så mange penge for en barnevogn. Det er ikke alle, der vil opleve dette, og der er også mange, der er glade for deres Emmaljunga, og aldrig kommer ud for at den hænger, og hvis man er opmærksom på det kan man da også undgå det. Men jeg kan nu godt lide at min barnevogn kan tåle lidt af hver. En anden ting du måske skal have i tankerne er, hvor tung den er, og hvor nem den er at få op i bussen/ ind i bilen. Jeg kender som sagt ikke Emmaljungaen ret godt, men ved at barnevogne med drejelige forhjul har en tendens til at være tunge og beværlige at pakke sammen Håber du finder en barnevogn du bliver glad for :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 14, 2013 Tusind tak for dit svar! Det vil helt klart komme ind over mine overvejelse.. Den er bare så super lækker at dreje med, men det er jo så bare en ting der er god, ud af hvor mange ting der måske er knapt så gode :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 14, 2013 Tusind tak for dit svar! Det vil helt klart komme ind over mine overvejelse.. Den er bare så super lækker at dreje med, men det er jo så bare en ting der er god, ud af hvor mange ting der måske er knapt så gode :-) Teutonia, Trille og Jedo (muligvis også brio) laver også drejehjul, så der er en del muligheder :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 14, 2013 Min svigerinde har en emmaljunga barnevogn. Det er nu barn nummer 4 der ligger i den og så kan den heller ikke mere. Men den har i hvertfald fald holdt godt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 14, 2013 Ja der er nok nogle og vælge imellem :0) Hvilket stel foretrækker i? Der er jo et hav af muligheder :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2013 Ja der er nok nogle og vælge imellem :0) Hvilket stel foretrækker i? Der er jo et hav af muligheder :-) Det kommer jo an på jeres krav. Skal den med i bil - og hvor stort er jeres bagagerum, skal den kun med i bus? Skal den være god til ujævnt underlag, eller skal den mest køre på fortove og i indkøbscentre? Skal barnet sove lur i den til barnet ikke skal sove lur længere, eller er det bedre med en kortere barnevogn, der ikke fylder så meget? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2013 Vi har købt netop den barnevogn, du omtaler. Har selvfølgelig ikke den store erfaring med den endnu, da vores baby endnu ikke er kommet. Men jeg syntes, den var helt fantastisk! Den er ultra let. Den vejer 2 kg mindre end den alm. Big Star supreme, mener det er 16 kg. Og den pakkes super nemt sammen med et kliksystem. Dog kan drejehjulene ikke tages af, men de kan jo drejes så den alligevel fylder mindre. Vi har primært valgt den af den årsag, at det skal være nemt for mig at komme rundt herinde i byen uden af skulle løfte/presse, hver gang man skal dreje og lign. Desuden fortalte sælgeren at vognen kommer til at holde bedre, når man nu ikke skal presse ned hele tiden for af løfte forhjulene. Tror det bliver skønt at kunne styre barnevogn med den ene hånd og drikke kaffe med den anden :D Og så er der jo en masse skønne ting med i denne nye model som indbygget solsejl, myggenet m.m. Kan ikke huske det hele, men jeg syntes det var det rene luksus til vores lille baby :) Og endnu et plus er self. det store liggemål. Er sikker på, der er mange flere plusser :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2013 Jeg ville til en hver tid vælge drejelige forhjul! Da jeg købte for 3 år siden vidste jeg ikke man kunne få barnevogne med drejelige forhjul, så jeg valgte en klapvognen i stedet, da jeg ville have en nem vogn at køre med. Jeg er dog ikke imponeret over Emmaljunga, så hvis der findes andre ville jeg i hvert fald også kigge på dem. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2013 Jamen det er jo også det jeg syntes er helt genialt at den kan dreje på en 5-øre :0) Men prisen er jo så også lige 1000,- dyrere :-) Nå, mon ikke vi finder den der er bedst for os.. :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2013 Jeg synes også drejbare forhjul er smarte.... Men paraplyklapvogne har det, og de er ELENDIGE til at køre på brosten og grusvej fordi hjulene svinger fra side til side konstant. Der er de ekstremt tunge at køre med. Jeg ved ikke om de noget mere bløde hjul er bedre. Jeg kender bare mig selv godt nok til at vide, at jeg ikke kommer om og låser hjulene men kæmper mig afsted de der 200 meter vores grusvej er hver vej. Så drejbare hjul må absolut være bedst til byvognen i mine øjne. Jeg har set ret mange barnevogne fra emmaljunga der har lidt hængende barnevognskasse. Det er en designting, der gør det, men for mig at se ser kassen træt ud. Ud over det er jeg vild med deres look og mange funktioner. Jeg vil nok ikke bruge alle fuldt ud alligevel. Desuden er emmaljunga ikke stabil nok til fx et barnesæde eller en tung ting over fodenden af vognen (fx en pusletaske og lidt indkøbsvarer) Del dette indlæg Link to post Share on other sites