Jesca28

Cola

6 indlæg i dette emne

Jeg er nok lidt colaafhængig. Skader det mine chancer for graviditet at jeg drikker meget cola light?

Og hvad hvis det lykkedes mig at blive gravid - er det så skadeligt at jeg drikker cola light her?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har læst, at light produkter kan øge risikoen for, at barnet/børnene får astma. Så i starten var jeg meget kritisk med det, men jeg kan simpelthen ikke holde alt det der sukker ud. Så nu drikker jeg som altid hovedsageligt vand, men ind i mellem tager jeg et glas light sodavand, trods alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også sådan en, der kan drikke nærmest ubegrænsede mængder cola light, hvis jeg ikke lige stopper mig selv. Før jeg blev gravid gjorde jeg som det passede mig, men i graviditeten har jeg stort set ikke rørt det. Har simpelthen læst for mange ubehagelige artikler om for tidlig fødsel osv. Jeg har dog ikke været hysterisk med det. Vi har en del sukkersyge i familien og desserter mv er som regel kunstigt sødede og det har jeg bare spist. Jeg har bare valgt det fra, når jeg selv kunne bestemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Light-produkter kan øge risikoen for fortidig fødsel, og derudover er der også koffein i, som går direkte til barnet. Jeg er ikke sikker på hvor meget koffein der skal til, men det kan forøge barnets hjerterytme og aktivitetsniveau.

Hvis du drikker rigtig meget cola - nu ved jeg jo ikke hvor slemt der er - men så prøv at tænk på, at dit barn også kan blive afgængigt og få de samme abstinenser som du får, når du ikke drikker. Det betyder, at når det kommer til verden, vil det være afhængig, men da man jo ikke giver babyer cola, må det leve med abstinenser det første stykke tid. Det gælder selvfølgelig kun hvis du drikker virkelig virkelig meget cola ;)

Men det er nok en god ide at prøve at skære lidt ned, kig på hvornår du drikker cola (er det i forbindelse med noget bestemt, fx når du kører bil eller ser tv) og evt prøv at lave en regel om at du starter med et glas vand før du tager cola eller at colaen ikke må komme med ind i stuen, hvad der nu virker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg drikker cola zero. Og det er min last! Sådan er det. Og det forhindrede altså ingen ting.

Man skal vælge sine kampe med omhu. Og en af dem jeg ikke ville tage men "nød" var min cola tørst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er apartam i cola light, der kan forårsage abort i den tidlige graviditet. Derudover er koffein i større mængder ikke godt, når man er gravid.

 

Du behøver nok ikke helt stoppe med at drikke cola, men jeg ville nok vælge at skære kraftigt ned. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER