Oprettet October 11, 2013 Hej alle :) er temmelig ny i dette her forum og det er første gang vi skal prøve dette PB.. Så tænkte lige at jeg vil hører jer der har lidt mere erfaring.. Jeg stoppede med p-piller i juli i år og fik min forventede mens bagefter. Derefter var min cyklus 35 dage, og skulle derfor have haft min mens i søndags. Den kom så ikke og tog derfor en test onsdag som var negativ.. Den er så heller ikke kommet endnu, og i dag er det så min dag 40 i min cyklus og fredag. Er der en chance for jeg stadig kan være gravid og derfor skal teste igen senere og hvornår skal jeg så teste for at være sikker på at testen er 100% sikker? Håber virkelig meget i vil hjælpe mig da jeg som sagt er meget ny i alt dette.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2013 Jeg oplevede selv at have 2 cyklusser af "normal" varighed og herefter havde jeg en cyklus på 70 dage :o I min seneste cyklus á 70 dage tog jeg en graviditetstest én gang om ugen i ca. 4 uger - simpelthen for at følge med hvis der nu lige pludselig skulle være to streger :) Men der var ikke gevinst, og jeg har derfor i denne cyklus benyttet mig af ÆL-test, som har været godt for mig, da min ÆL faktisk kommer lidt senere end jeg havde troet :) Jeg vil tro at du kan teste søndag igen (hvis du føler for det) og der burde den vel vise om der er to streger eller om den fortsat er negativ. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2013 Det kommer an på om du ved hvornår du har haft ægløsning. De fleste kan teste positiv 14-16 dage efter ægløsningen, hvis de er gravide. Man kan godt springe en cyklus over og nogen gange er mens bare forsinket, der er faktisk ikke så meget andet at gøre end at tage en test af og til og så vente. Man siger at graviditetshormonet hcg fordobles på 2 dage, så hvis man tester negativ kan man vente 2 dage (eller mere hvis man er tålmodig nok) og prøve at teste igen. Held og lykke Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2013 Okay :) jamen man må vel bare væbne sig med tålmodighed.. :) Blev bare så glad da jeg min første mens kom for så tænkte jeg at det var blevet "normalt" dernede igen.. Hehe.. Men havde nemlig i går de sygeste mavekramper og var sikker på det var min mens som ville komme men det var vist bare normalt maveonde jeg havde :( Men tester søndag og hvis den så igen er negativ håber jeg da min mens kommer bagefter.. Men vil helst undgå ÆL teste da jeg er bange for det gør jeg bliver for skruk.! For hvis man sexer hver anden dag burde man vel ramme ÆL.. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2013 Okay :) jamen man må vel bare væbne sig med tålmodighed.. :) Blev bare så glad da jeg min første mens kom for så tænkte jeg at det var blevet "normalt" dernede igen.. Hehe.. Men havde nemlig i går de sygeste mavekramper og var sikker på det var min mens som ville komme men det var vist bare normalt maveonde jeg havde :( Men tester søndag og hvis den så igen er negativ håber jeg da min mens kommer bagefter.. Men vil helst undgå ÆL teste da jeg er bange for det gør jeg bliver for skruk.! For hvis man sexer hver anden dag burde man vel ramme ÆL.. :) ÆL-teste har faktisk gjort lidt det modsatte ved mig :) Tror måske det er fordi at jeg på den måde følger lidt mere med i det hele, og ved hvordan min krop reagerer og opfører sig :) Og så er det nødvendigt for mig med ÆL-test, da min mand ikke altid er hjemme grundet sit arbejde, og så har jeg en kronisk sygdom som gør, at jeg ofte har smerter i den nedre region, og derfor er sexlysten ikke til at hygge hveranden dag og det kan min krop heller ikke holde til i længden. Desværre :) Men jeg håber for dig at du blot har en cyklus på et par dage længere denne gang, så du ikke skal gå alt for længe og bare vente og vente :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2013 Ja håber jeg også meget :) enten at min mens kommer eller testen er positiv :) Kan også være at jeg måske ikke lige i næste periode men næste igen måske prøver ÆL teste.. Hvilke kan du anbefalde? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2013 Ja håber jeg også meget :) enten at min mens kommer eller testen er positiv :) Kan også være at jeg måske ikke lige i næste periode men næste igen måske prøver ÆL teste.. Hvilke kan du anbefalde? Ja, selvfølgelig helst at testen er positiv :) Jeg havde heller aldrig troet at jeg ville prøve ÆL-test, men jeg synes at det har været en god ro for mig. Og så ved jeg ihvertfald at jeg ikke går og venter unødigt, men at jeg rent faktisk har haft ÆL og kan forvente min mens omkring det og det tidspunkt :) Jeg har købt herfra - http://www.billige-teste.dk/graviditetstest-aegloesningstest-saet-stk-p-90.html Der er hurtig og god service og det er meget diskret forsendelse :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2013 Okay mange tak :) Kan være det skal prøves for at bedre og kunne følge med :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites