Nitzen1987

Anita's kreative tråd

137 indlæg i dette emne

respect.gifrespect.gifrespect.gifrespect.gifrespect.gif

Hvordan f***** holder man styr på alle de pinde (hedder de egentligt det?)

Del dette indlæg

respect.gifrespect.gifrespect.gifrespect.gifrespect.gif

Hvordan f***** holder man styr på alle de pinde (hedder de egentligt det?)

Ja de hedder kniplepinde :) Øvelse gør mester :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det flot. Hvor han du lært det håndværk henne?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold nu magle et flot stykke håndværk du laver! :respekt :respekt :respekt

Hvor får jeg bare mange fede idéer til sengetøj med sådan en blonde på nu. Tak for det. Jeg kan ik engang kniple. Fyyyyye! ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det flot. Hvor han du lært det håndværk henne?

Jamen mine forældre har et hold venner, hvor konen knipler, og jeg havde set nogle af de ting hun havde lavet da jeg var 7-8 år gammel... En gang om året i august er der knipledag i hele landet, og jeg hørte hørte tilfældig i radioen, at der ville være knipledag på butikstorvet i den by jeg boede ved med mine forældre, så spurgte jeg min mor, om vi ikke skulle tage ned og se det. Så vi tog derned, og jeg talte om, at jeg godt kunne tænke mig at lære det, så min mor talte med en ældre dame og spurgte efter, hvor jeg kunne få undervisning i det henne, hvortil damen svarede, at hun havde private hold til knipling i sit eget hjem og jeg var meget velkommen... Så kort tid efter startede jeg til knipling (der var jeg 10 år gammel og nu er jeg 24 :) )

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold nu magle et flot stykke håndværk du laver! :respekt :respekt :respekt

Hvor får jeg bare mange fede idéer til sengetøj med sådan en blonde på nu. Tak for det. Jeg kan ik engang kniple. Fyyyyye! ;)

Min plan er at jeg skal have købt noget hvid bomuldssatin-stof, der så skal syes til babysengetøj og så skal blonden bare gå vandret henover i toppen af pudebetrækket og dynebetrækket... Men der er jo mange muligheder :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er en super fed idé.. Jeg må se om jeg kan finde en blonde i butikkerne et sted :)

Men et lille tip. Så bruger babyer sjældent hovedpude ;) Det er nærmere når man går over til juniordyne, de får brug for det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er en super fed idé.. Jeg må se om jeg kan finde en blonde i butikkerne et sted :)

Men et lille tip. Så bruger babyer sjældent hovedpude ;) Det er nærmere når man går over til juniordyne, de får brug for det :)

Man kan jo stadigvæk bruge den til babyens hoved, når man skal fotografere til barnedåben :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

KÆFT det er smukt :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op, synes det er vildt du kan holde styr på alle de pinde :respekt :respekt

Synes det er rigtig flot det du får lavet :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for alle roserne jeg får herinde :blush

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så blev jeg færdig med blonden til pudebetrækket og er nu klar til at gå i gang med blonden til dynebetrækket :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er nu NÆSTEN færdig med at kniple blonden til dynebetræk :) den er pt. på 67 cm og en dynes bredde er 70 cm. og så knipler jeg den lige 5-10 cm længere så der er noget at syg ind i betrækket med.... Jeg har dog endnu ikke fundet noget stof, men vil en tur i stof og stil og kigge... Jeg håber at jeg kan finde noget hvid bomuldssatin i metermål, men ellers har min svigermor foreslået hvid hør... hmmm.... :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så blev jeg færdig med blonden til dynebetrækket :) Den blev knap 80 cm lang, så der er et par cm at sy ind af i hver side :) Nu skal jeg bare ud at finde det rigtige stof :)

DSC00189.jpg

DSC00188.jpg

DSC00187.jpg

Del dette indlæg

Annonce ♥

:loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Suk hvor er det smukt :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

:loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Suk hvor er det smukt :loveshower

tak :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Manden har lovet, at vi skal et smut i Stof og Stil i morgen, for at se efter om vi kan finde stof til babysengetøj til de blonder jeg har kniplet...

Del dette indlæg

Annonce ♥

nåhr hvor er det fiiint lavet!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stof og Stil havde desværre ingen bomuldssatin... hvor mon så jeg kan finde det henne???

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg går i øjeblikket og overvejer, hvad mit næste projekt skal være.... (Jeg kan dog ikke lave det vilde for øjeblikket pga. en gipsarm :whistling <_<

Først og fremmest skal jeg selvfølgelig have færdiggjort den flacon som jeg er i gang med, men der skal jeg lige have noget hjælp fra min kniplelærerinde, da jeg har kniplet frem og tilbage det samme sted i opstartningen et par gange pga. jeg har fået et par kniplepinde for meget på, men jeg kan ikke sel se hvor det er, og jo flere gange jeg skal kniple baglæns det samme sted jo mere slidt bliver tråden <_<

Hmmm... men derudover har jeg tænkt på, at jeg gerne vil have et korsstingsbroderi.... og her overvejer jeg to forskellige ting....

Et juletræstæppe som dette´(koster knap 1.000 kr :o )

untitled1.png

Eller Peter Plys højdemålerophæng som disse (koster ca. 400 kr.)

32575-66904-p.jpg

32575-70972-p.jpg

Måske er det for dumt at lave sådan nogle ophæng, når jeg ikke er gravid, men på den anden side tager det jo tid at lave..... Hmmm.... :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har altid været betaget af håndarbejdet Knipling. Det virker lidt uoverskueligt for mig, men hold op et resultat det giver.

Del dette indlæg

Annonce ♥

neeei hvor er det fint sådan et juletæppe. Hvor lang tid mon det tager at lave? og er det bare alm. korsbroderi? og hvor kan tingene købes til det?

Del dette indlæg

Annonce ♥

neeei hvor er det fint sådan et juletæppe. Hvor lang tid mon det tager at lave? og er det bare alm. korsbroderi? og hvor kan tingene købes til det?

Ja det er almindelig korssting så vidt jeg kan se.... jeg har fundet det billigst her og det er rigtig fint, men tør ikke at gætte på, hvor lang tid det tager :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

hmm skal man selv placere figurerne rigtigt på tæppet og sy kantbånd på? for så er jeg vidst lost :(

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER