Oprettet October 7, 2013 Hej alle sammen... Jeg er ny herinde, og håber, at få lidt inspiration, støtte og viden omkring det at blive gravid. Vi har prøvet i længere tid nu, og uden held :( Vi følger alle råd- ingen af os ryger, vi drikker ikke særlig meget, undgår stress, vi er normale af bygning, spiser (for det meste) sundt, tager ekstra vitaminer/tilskud etc etc, er 'aktive' i den gode periode etc etc... Men INTET sker! Vi er begge i en såkaldt 'frugtbar' alder, derfor burde det heller ikke være en hindring. Manden er blevet undersøgt, og der er intet i vejen for resultater hos ham. Nu er det så min tur... har bestilt tid hos lægen, og er ærlig talt lidt bange for det... For hvad nu hvis det er mig der er 'noget galt' med? Det ville jeg ikke have det særlig godt med, og ville føle mig som, måske dumt, 'less of a woman'. Er der andre der har haft det på den måde? Jeg håber dog, at der snart sker noget, for vi vil så gerne have en lille en i den nære fremtid. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 7, 2013 Hej, kender godt den følelse med at det tager såååå lang tid om at blive gravid, hvor længe har i prøvet ? Knus Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 7, 2013 Hold da op det var lang tid, også synes jeg mine små 6 mrd er meget ! :s håber det snart lykkes jer Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 7, 2013 Først og fremmest stort kram. Det er bare så frusterende, når der ikke sker noget. Vi har prøvet et år, og der sket heller intet. Jeg har PCO og min kæreste har lettere nedsat sædkvalitet. Så vi har vores at slås med. Det vigtigste er, at I ikke opgiver håbet. Det skal nok komme en dag, og det er rigtig godt, at I begge bliver undersøgt. Så kan I komme videre derfra. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 7, 2013 Vi har prøvet i lidt over 4 år, og er lige blevet meldt til vores andet forsøg. Vi har stadig håbet og er sikre på vi nok skal blive forældre en dag. Jeg har PCO og manden producerer fine celler, dog ikke i store mængder. Nogen er jo desværre uforklarlige barnløse. Håber i får vished snart :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 7, 2013 Hej alle sammen... Jeg er ny herinde, og håber, at få lidt inspiration, støtte og viden omkring det at blive gravid. Vi har prøvet i længere tid nu, og uden held :( Vi følger alle råd- ingen af os ryger, vi drikker ikke særlig meget, undgår stress, vi er normale af bygning, spiser (for det meste) sundt, tager ekstra vitaminer/tilskud etc etc, er 'aktive' i den gode periode etc etc... Men INTET sker! Vi er begge i en såkaldt 'frugtbar' alder, derfor burde det heller ikke være en hindring. Manden er blevet undersøgt, og der er intet i vejen for resultater hos ham. Nu er det så min tur... har bestilt tid hos lægen, og er ærlig talt lidt bange for det... For hvad nu hvis det er mig der er 'noget galt' med? Det ville jeg ikke have det særlig godt med, og ville føle mig som, måske dumt, 'less of a woman'. Er der andre der har haft det på den måde? Jeg håber dog, at der snart sker noget, for vi vil så gerne have en lille en i den nære fremtid. Hej og velkommen til :kram2 Kender godt følelsen af "ikke at virke" som kvinde. Jeg har dog været gravid 3 gange og har 2 børn. Min mand har også 2 børn fra tidligere så vi burde vel også ? Indtil nu har vi "kun" været igang i 7 mdr så jeg venter lidt med at kontakte lægen-det kunne jo være :whistling Men jeg forstår din følelse og jeg håber du får et svar fra din læge som du kan bruge til noget og som kan give dn lidt ro i sindet. Held og lykke med det hele :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 9, 2013 Tak alle sammen. Vi krydser fingre! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 9, 2013 altså jeg vil også sige, at de første par år som ufrivillige barnløse er de værste. Men god ide at blive tjekket ved lægen, fordi hvis der skulle være noget, så kan i få hjælp ret hurtigt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 9, 2013 Vi har prøvet i 2 år til nytår...så kender følelsen fuldt ud...og vi ska netop til gyn. igen nu her for hjælp.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 10, 2013 Det er trods alt rart at vide, at man ikke er den eneste. Jeg forstår det virkelig ikke. Jeg tror ikke umiddelbart jeg har det der PCO, for har ingen symptomer, og min dims er normalvis meget regelmæssig. Men man kan vist godt have det uden at være klar over det. Håber dog bare, at vi finder ud af om der er noget, eller om det 'bare' er tilfældigt. Min læge sagde, at det ikke er unormalt at par prøver i 2år uden held, uden at der er noget galt med nogen af dem. Synes bare, at det er rigtig lang tid! Del dette indlæg Link to post Share on other sites