mamatil2

Skal en fysioterapeut vide jeg er gravid?

7 indlæg i dette emne

Hej

Det kan være det er et dumt spørgsmål. Men jeg er 9+6 idag og da jeg har haft ondt i lænden/og musklerne omkring i snart 2 uger, det er en smerte som både vandre ned i balden og lidt længere op i ryggen. Det er især når jeg bøjer mig fremover.

Jeg nævnte det for min læge i sidste uge og hun sagde det havde intet med graviditeten at gøre. for det er alt for tidligt at have Bækkenløsning. (Det jeg glad for)

Men jeg kan ikke holde smerten ud, så jeg har fået en til hos min mands fysioterapeut.

Nu er mit spørgsmål så, behøver jeg at fortælle ham at jeg er gravid? Vi har endnu ikke sagt det til vores omgangskreds, og han kender mange i den så jeg ville være ked af hvis det røg ud. Men på den anden side vil jeg ikke risikere at han gør noget der kan skade barnet, fordi han ikke ved jeg er gravid!

Hvad ville i gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville sige det - han har tavshedspligt! Og det kan være væsentligt i forhold til behandlingen. Du kan jo pointere for ham at det ikke er officielt endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg ville sige det, og understrege at det er sagt i forurolighed. Hvilket hun helt sikkert kan holde, det er en del af erhvervet. Derudover så er der altså nogen der er så uheldige at få bækkenløsning så tidligt,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så uenig med din læge, hormonerne kan sagtens give bækkensmerter allerede. Jeg vil anbefale dig at lave nogle stræk øvelser og læse om bækkenløsning. Mht til fys syns jeg helt sikkert du skal fortælle det så han ved hvad han har med at gøre, og så bede ham om ikke at nævne det for nogen. Jeg ved egentlig ikke om en fysioterapeut er omfattet af tavshedspligt, men det ville da være dårlig stil hvis han ikke er diskret hvis du pointerer at det ikke er officielt endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så uenig med din læge, hormonerne kan sagtens give bækkensmerter allerede. Jeg vil anbefale dig at lave nogle stræk øvelser og læse om bækkenløsning. Mht til fys syns jeg helt sikkert du skal fortælle det så han ved hvad han har med at gøre, og så bede ham om ikke at nævne det for nogen. Jeg ved egentlig ikke om en fysioterapeut er omfattet af tavshedspligt, men det ville da være dårlig stil hvis han ikke er diskret hvis du pointerer at det ikke er officielt endnu.

Helt enig - bækkensmerterne kan sagtens være pga. graviditeten. Jeg fik nogle rigtig gode øvelser af min fysioterapeut.

Umiddelbart kan jeg læse mig frem til at mennesker der arbejder indenfor sundshedssektoren har tavshedspligt på lige fod med pædagoger, lærere osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det lyder rigtig meget som en låsning og ikke bækkenløsning, så jeg tror din læge har ret i, at der ikke er grund til bekymring. Det skal du bare se at få "fikset". Dog vil jeg sige, at praktiserende læger ikke er eksperter hvad angår led og det er derfor en super god ide at komme til en fysioterapeut, da de er eksperter på netop det område.

Du skal helt sikkert fortælle, at du er gravid. Det er vigtigt for enhver behandler at vide.

Kan du evt. benytte en anden end lige ham, du også kender privat? Tror det er en god ide, at finde en, som er dygtig til ledmanipulation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle de gode besvarelse, og jeg tror i har helt ret i at jeg skal sige det, og håber og tror han kan holde mund de næste 2-3 uger!

Men tror nu heller ikke der er bækkenløsning tror det er noget der sidder i klemme. men vi får se, har en tid klokken 15 idag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER