Fru-Nielsen

Hvor lidt kan jeg slippe afsted med at amme?

7 indlæg i dette emne

Det er ikke fordi jeg ikke vil amme længere.. Men Theo gider ikke. :o Hvertfald ikke når han er vågen.

Amningen om natten og tidlig morgen er helt fine og rolige, men der halvsover han jo også i mens.

Amningen ingen sengetid og hvad jeg tilbyder ham i løbet af dagen er sjælden nogen succes. Han spræller, slipper brystet, prøver at vende sig rundt, bliver endda nogle gange hysterisk. Generelt er der bare ikke nogen fornøjelse, og det er ikke særligt meget mælk han når at få.

Jeg har prøvet at amme på alverdens tidpunkter i løbet af dagen: Før lur, efter lur, før mad, efter mad osv. Jeg kan bare ikke finde et tidspunkt i løbet af dagen som fungerer for ham.

Han spiser rigtig fint fast føde. Han får morgen, frokost, eftermiddag og aften. Han får skemad og en hel del i hånden selv, hvilket han elsker.

Så lige nu bliver han tilbudt bryst fire gange i døgnet. TIdlig morgen, i løbet af eftermiddagen, inden sengetid og en gang i løbet af natten (nogle gange en ekstra gang, hvis han er vågnet og ikke kan finde ro på andre måder).

Amningen nat og morgen skal der selvfølgelig ikke pilles ved - de kører jo. Og amningen inden sengetid skal også fortsætte - også selvom han ikke altid gider. Men amningen i løbet af eftermiddagen, den har jeg virkelig ikke lyst til at fortsætte med, for det er virkelig et cirkus. Og så bliver jeg ærlig talt ked af det og føler mig en anelse afvist.

Men er det helt forkert at en på 7,5 mdr. kun bliver ammet tre gange i døgnet?? Bør jeg bliver ved med at tilbyde ham bryst om eftermiddagen??

Del dette indlæg

Synes det lyder meget normalt :)

Min Theo blev ammet til 8 mdr. Der var jeg nede på så få gange (1-2) at der simpelthen ikke var mere mælk tilbage. De sidste 4 mdr. til han fyldte 1 år, gav jeg ham MME af kop.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes også det lyder helt fint :)

Det er jo meningen at det skal være en god oplevelse, og når de andre amninger kører så fint, synes jeg egentlig bare du skal lytte til ham :)

Der er jo også en del der starter på arbejde når babyen har den alder Theo har, og så er alle dagsamningerne jo umulige :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her ammer jeg nat og eller tidlig morgen, men er ved at udfase nat og gøre det til en morgenamning, eftermiddag og inden sengetid. Så det er jo kun 3 gange og jeg fornemmer det er ok? Men får sp her på mandag og vil da lige vende det med hende også :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder som Thea, bortset fra at det er flasken hun ikke gider :(

Jeg har også prøvet ALT for at få hende til at gide mælken, men intet virker..

De sidste par uger, har jeg været nød til at distrahere hende med et stykke legetøj, for at få hende til at acceptere at få flasken i munden :unsure

Jeg snakkede lige med min SP i går, og hun foreslog at vi trappede helt ud af flasken bortset fra aften+nat flaske.. Og så skulle vi bare tilbyde mme på kop og så småt begynde at tilbyde sødmælk i stedet..

Jeg har slet heller ikke lyst til at give flaske mere, ofte ender det med at Thea er så gal i låget at hun sparker, river og skriger op.. Og så er det bare ikke sjovt mere!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes det lyder meget normalt :)

Min Theo blev ammet til 8 mdr. Der var jeg nede på så få gange (1-2) at der simpelthen ikke var mere mælk tilbage. De sidste 4 mdr. til han fyldte 1 år, gav jeg ham MME af kop.

Det er da dejligt at det ikke lyder helt unormalt :D

Jeg synes også det lyder helt fint :)

Det er jo meningen at det skal være en god oplevelse, og når de andre amninger kører så fint, synes jeg egentlig bare du skal lytte til ham :)

Der er jo også en del der starter på arbejde når babyen har den alder Theo har, og så er alle dagsamningerne jo umulige :)

Du har selvfølgelig fuldstændig ret i det sidste. :) Men jeg ved da at det er muligt at baby kan få en flaske i DP/VS hvis behovet er der.

Men eftermiddagsamningen er hermed skrottet! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her ammer jeg nat og eller tidlig morgen, men er ved at udfase nat og gøre det til en morgenamning, eftermiddag og inden sengetid. Så det er jo kun 3 gange og jeg fornemmer det er ok? Men får sp her på mandag og vil da lige vende det med hende også :)

Hvor er det dog dejligt ikke at være alene :yay

Jeg vil nu også gerne undværre den om natten, der som regel allerede er kl. 00, men han får sjældent særligt meget ingen sengetid, så tror den er nødvendig. Og jeg overlever, så længe han så kan vente med at blive ammet igen til kl. 05 ca :)

Det lyder som Thea, bortset fra at det er flasken hun ikke gider :(

Jeg har også prøvet ALT for at få hende til at gide mælken, men intet virker..

De sidste par uger, har jeg været nød til at distrahere hende med et stykke legetøj, for at få hende til at acceptere at få flasken i munden :unsure

Jeg snakkede lige med min SP i går, og hun foreslog at vi trappede helt ud af flasken bortset fra aften+nat flaske.. Og så skulle vi bare tilbyde mme på kop og så småt begynde at tilbyde sødmælk i stedet..

Jeg har slet heller ikke lyst til at give flaske mere, ofte ender det med at Thea er så gal i låget at hun sparker, river og skriger op.. Og så er det bare ikke sjovt mere!!

Og her gik jeg og troede, at jeg måske var helt alene i verden :P Det er godt nok en stor lettelse, at det ikke er helt skævt det der foregår herhjemme!

Kan ikke helt finde ud af om jeg skal prøve med lidt mme af kop. Jeg kommer hvertfald ikke til at give ham sødmælk - vi drikker ikke selv mælk herhjemme, så det ville være underligt at give Theo mælk. Og så synes jeg måske også det er lidt underligt at give ham mme af kop, for på sigt vil han alligevel ikke blive tilbudt andet end vand. Nå.. Det er jo så en helt anden snak . som jeg vist lige skal tage med mig selv :P Og måske A :D haha.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER