Girl Next Door

Hjælp til rejse til USA

10 indlæg i dette emne

Vi har snakket meget om at tage på (forsinket) bryllupsrejse til USA. Nok i februar, da det passer bedst for manden. Vi har snak om LA, Vegas og San Francisco i hvert fald. Men jeg har et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med:

-Er der nogen der har været i LA i februar, der kan fortælle hvordan vejret er sådan cirka..

-Er der nogen der har rejst til USA hvor de bare har bestilt billetter og evt billeje og fundet overnatning hen ad vejen?

Vi har nemlig fået tilbud fra et selskab og min mand trak lidt i land, da han synes det er mange penge. Det ER mange penge at rejse til USA. Men en hurtig søgning, så kan vi komme fra Aalborg, og ikke Billund som i tilbuddet, samt billeje for et godt stykke under det halve af vores tilbud, og tvivler altså på at man bruger 15-20.000 kr på overnatning i ca 14 dage hvis man tænker sig lidt om ;)

Men for os som aldrig rigtig har rejst, er det lidt af et sats at rejse sådan, så vil samle så meget Info inden. Håber nogen kan hjælpe lidt :)

Del dette indlæg

I 2010 var vi på præcis den tur i februar måned. I LA var der varmt! Nok 25-30 grader :) i Las Vegas var der lidt koldt måske 10-15 grader. Da vi kørte fra San Francisco mod Las Vegas kørte vi gennem nationalparken yosemite, der var omkring 0 grader, meget sne og lukket nogle steder. I death Valley som vi også kørte igennem var der 15-20 grader .

Synes det var en skøn årstid, ikke så turistet. Dog kunne jeg godt have brugt et par grader højere i SF og LV.

Vi havde bestilt både bil og hoteller hjemmefra

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi rejste rundt i USA i nogle uger, hvor vi havde købt flybillet, billeje og det første hotel hjemmefra. Det ville jeg gøre igen! Hvis i køber minst en hotelovernatning sammen med flybilletten er i dækket af rejsegarantifonden, så det er ret vigtigt.

Vi kørte rundt i Florida, så det var jo den anden ende af landet, men kun en enkelt nat havde vi lidt svært ved at finde et billigt motel. Ellers mener jeg vi gav ca 40-50 dollars pr overnatning - nogle steder endda mindre, men så var det heller ikke så lækkert ;) dagene omkring nytårsaften var lidt dyrere, ligesom jeg kunne forestille mig i kunne ramme ind i et problem Valentins Day.

Men gør det! Det er en fantastisk måde at rejse på, vi har gjort det med stor succes i mange forskellige lande, og kommer til at savne det meget nu hvor baby nok kræver lidt mere struktur.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min erfaring (i Florida) er, at så længe du bruger deres rejseburaeuer (de ligger overalt og er meget kundevenlige), så kan man sagtens finde billig overnatning. Men hvis du går direkte ind på hotellerne, så kan det godt være ret dyrt. Men det var måske også fordi der var en kæmpe golf-turnering, da vi var afsted, så det var umuligt at finde noget ledigt <_<

Alternativt kan man bestille over nettet til næste dag(e), der plejer det også at være noget billigere end hvis man bare møder op.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi rejse rundt i Florida på vores bryllupsrejse i maj og juni. Men vi valgte så at tage kontakt til forskellige rejsebureauer og sige hvad vi gerne ville have og hvad vores budget cirka var. Så lavede de forskellige tilbud til os, som både inkluderede fly, hotel og billeje. Der var stor forskel på tilbuddene, men rejsebureaerne kunne lave det billigere end vi selv kunne have gjort, men nu startede vi også vores rejse i Orlando og sluttede på Key West.

Vi mødte to andre danske par, som kun havde booket fly og billeje og så brugte de gps'en til at finde moteller rundt omkring og det fungerede glimrende for dem.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har været på den tur 2 gange (dog midt i juli), og har boet i San Luis Obisbo (lige midt mellem LA og SF) i 3 måneder - så jeg har set det meste af Californien og nærmeste stater;)

For mig er en stor del af Las Vegas, at opleve den voldsomme varme. Jeg ville personligt have det underligt med at være der mens der var køligt - bare fordi for mig er Las Vegas = voldsom varme :P

Som de andre siger, så vil jeg heller ikke ligge mig fast på hoteller hjemmefra. Sidst vi var afsted havde vi en plan/idé om hvor vi ville være hvornår, men da der var nogle steder hvor vi lige havde brug for en ekstra dag, og andre hvor vi havde fået nok, var det rigtig rart at hotellerne ikke var booket og planerne dermed var endelige. Inden vi tog afsted hjemmefra havde vi sørget for overnatning de første par dage, og ellers bookede vi hoteller undervejs på turen via hotels.com. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi rejste rundt i USA i nogle uger, hvor vi havde købt flybillet, billeje og det første hotel hjemmefra. Det ville jeg gøre igen! Hvis i køber minst en hotelovernatning sammen med flybilletten er i dækket af rejsegarantifonden, så det er ret vigtigt.

Vi kørte rundt i Florida, så det var jo den anden ende af landet, men kun en enkelt nat havde vi lidt svært ved at finde et billigt motel. Ellers mener jeg vi gav ca 40-50 dollars pr overnatning - nogle steder endda mindre, men så var det heller ikke så lækkert ;) dagene omkring nytårsaften var lidt dyrere, ligesom jeg kunne forestille mig i kunne ramme ind i et problem Valentins Day.

Men gør det! Det er en fantastisk måde at rejse på, vi har gjort det med stor succes i mange forskellige lande, og kommer til at savne det meget nu hvor baby nok kræver lidt mere struktur.

Skal billetten og hotellet bookes samme sted, eller skal man bare have overnatning når man når frem for at RGF gælder?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skal billetten og hotellet bookes samme sted, eller skal man bare have overnatning når man når frem for at RGF gælder?

De skal bookes sammen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er der fedt i vil svare! Kom endelig med flere svar, tips osv :glad

Grunden til at jeg spurgte om hvor varmt der er, er fordi jeg har en mand der pludselig ikke ville afsted, da jeg sagde at der nok var mellem 8-20 grader i LA på den tid af året. "Han ville altså have varme!" <_<

Så ville han rejse i april, maj eller juni. Men så stejlede jeg. Hvis jeg bliver gravid, vil jeg være rimelig langt henne til den tid! Grr!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi tog en flyvetur fra LV til gran Canyon en af dagene, det var fedt. Tog vel en halv dag og så havde vi et par timer at gå rundt i derude. Det var vildt flot. Der var sne hvilket man ikke forbinder med gran Canyon men virkelig smukt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER