Besvaret November 26, 2013 Jeg var også tæt på! Fik helt kvalme ved tanken om, hvad de går igennem!! Ja og når man tænker på andre tilfælde - mange andre tilfælde hvor børnene burde være blevet fjernet.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 26, 2013 Nej, det tager ham vel ca 30-40 minutter fordi han skal ind i byen og ud til Lyngby, men det er ikke så slemt. Han skal jo bare være på job inden kl 9 :rolleyes Han synes jo, det er træls, men jeg skal jo også en omvej, bare ikke så lang! Jeg skal afsted senest kl 7.15 med Edith bagpå cyklen i kulden, for at kunne nå på job til kl 8. Og f.eks. i morges var mine gear frosset fast, så det tog altså lidt længere tid at cykle end normalt.. Heldigvis var det verdens nemmeste aflevering, så det gik op :) Jeg fik fortalt ham, hvor flad det er aldrig at have bare lidt tid til mig selv og hvor meget jeg trænger til at "slippe for" at hente og være hende der heeeeele tiden har ansvaret for Edith og tror han forstod det.. Ej, pyha! I har dælme også været ramt. Jeg hepper på at det er en tand, der er dum, at den kommer frem i nat og at Inger er sin egen glade kyssende møf imorgen :kiss Og ja, det var dejligt at have tid for mig selv, også selvom det kun var 1 time :glad Som jeg lige skrev til Kamilla, så tror jeg at han forstod, men jeg fik også lige læsset det hele ud i hovedet på ham ;) Og imorgen bliver første gang jeg ringer og irriterer pladsanvsiningen i Gladsaxe kommune :lol De kan lige så godt vænne sig til min stemme nu ;) Godt du fik det sagt! Det er nemt at falde ind i en vane og så sidder man bare fast i den, selvom man egentlig ikke bryder sig om det! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 26, 2013 Åh ha... Hvad sker der lige for min lille dreng.. Han hverken sover nat eller dag.. Og jeg kan bare ikke hænge sammen længere. Og det kan han jo heller ikke... Efter en forsøgen på at lave aftensmad med en meget ked dreng, og de to store som skulle lave lektier og have hjælp, en klasselærer der kl. 20.15 ringede og spurgte om vi kom til julearrangement i skolen på torsdag, hvilket jeg fuldstændig havde glemt alt om, og en dreng som stadig her til aften kræver min opmærksomhed gør at jeg føler mig slået hjem i ludo.. Øv! I morgen bliver bedre, i morgen bliver bedre, i morgen bliver bedre... I morgen bliver bedre.. Ik? Selvfølgelig gør den det!!!! Det er en fase og den går over!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 26, 2013 Hvor er det godt du fik det sagt :) det er jo SÅ vigtigt at have noget tid for sig selv, ellers er det altså svært at være noget for andre synes jeg :) Lyder godt at du vil ringe til pladsanvisningen. Har I fået noget at vide om hvor lang tid det kan tage at få en plads? Nej, de siger bare at der er lang ventetid, men hun har slet ikke fået et nr på ventelisten. Om det er fordi, hun står som om hun er midt i et skifte i den VS hun er i nu (fordi vi er flyttet fra kommunen og nu skal betale til Gladsaxe og ikke direkte til KBH kommune) eller om det er fordi ventelisten er så lang at vi ikke skal regne med at få en plads der, ved jeg ikke. Men tænker da at vi ikke burde have haft mulighed for at skrive hende op til den VS, hvis den er lukket for optag :rolleyes Og det er SÅ godt jeg fik det sagt. Jeg har også ret travlt på job, både med nye analyser, men også med noget TR halløj, så føler mig nok også lidt ekstra presset deroppe og så har jeg bare brug for ikke hele tiden at være noget for andre - som du så smukt skriver ;) Godt du fik det sagt! Det er nemt at falde ind i en vane og så sidder man bare fast i den, selvom man egentlig ikke bryder sig om det! Ja, det var nemlig bare blevet en dårlig rutine, men jeg ikke helt havde opdaget før idag! Men nu tager vi det fra uge til uge og ser hvem der gør hvad hvilke dage og jeg kan allerede mærke det bliver bedre :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 26, 2013 Der var et par som fik tvangsfjernet deres lille nyfødte pige.... Og de havde klaret det hele så flot, så der var ingen grund til det. Deres social rådgiver stod også og græd da de fik det at vide...Det lyder ikke rart :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 26, 2013 Nej, de siger bare at der er lang ventetid, men hun har slet ikke fået et nr på ventelisten. Om det er fordi, hun står som om hun er midt i et skifte i den VS hun er i nu (fordi vi er flyttet fra kommunen og nu skal betale til Gladsaxe og ikke direkte til KBH kommune) eller om det er fordi ventelisten er så lang at vi ikke skal regne med at få en plads der, ved jeg ikke. Men tænker da at vi ikke burde have haft mulighed for at skrive hende op til den VS, hvis den er lukket for optag :rolleyes Og det er SÅ godt jeg fik det sagt. Jeg har også ret travlt på job, både med nye analyser, men også med noget TR halløj, så føler mig nok også lidt ekstra presset deroppe og så har jeg bare brug for ikke hele tiden at være noget for andre - som du så smukt skriver ;) Ja, det var nemlig bare blevet en dårlig rutine, men jeg ikke helt havde opdaget før idag! Men nu tager vi det fra uge til uge og ser hvem der gør hvad hvilke dage og jeg kan allerede mærke det bliver bedre :) Ej men altså! De skal bare se at få fingeren ud og finde en skide god plads til skønne Edith :) Kender godt det med at det hele bare bliver i overkanten. Jeg har så meget nemmere ved at være noget for Sophia og Christian, når jeg har haft Kamilla tid. Jeg kan tydeligt mærke det på mig selv, og det tror jeg også de kan :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Øv 4 timers usammenhængende søvn var hvad jeg fik ud af denne nat... Lige nu er jeg bare sur og træt - og lidt irriteret over at Torben ik hjalp mig i nat... Æv hvor kan jeg bare slet ik overskue at sku på arbejde til 16.30... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Håber Marius får en bedre dag i dag end igår. Det er ikke sjovt at side med en slatten dreng med 40 i feber, der bare vil putte. Men han kvikkede op i går aftes :) Men puha min samvittighed har det forfærdelig. Dårlig samvittighed overfor Marius ved ikke at være hjemme ved ham. Dårlig samvittighed overfor arbejdet med alle de sygedage. Og dårlig samvittighed overfor svigerforældrene, som nu hænger på ham. Og så bliver jeg sq sur fordi jobbet sender Tlf beskeder til mig. Jeg er virkelig firkantet og nægter at bruge MIN mobil til at ringe til kunder. Så må de sq selv lette røven! Og idag har jeg ingen Tlf på job da lortet af udu. Jeg bruger den ikke, for jeg får ikke noget for det!! Ahh det var dejligt :D Sikke en læsfuld... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Øv 4 timers usammenhængende søvn var hvad jeg fik ud af denne nat... Lige nu er jeg bare sur og træt - og lidt irriteret over at Torben ik hjalp mig i nat... Æv hvor kan jeg bare slet ik overskue at sku på arbejde til 16.30...Det er bare ren tortur sådan noget :kram :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Om jeg begriber hvordan et inkarneret b-menneske som jeg, der altid har sovet meget, har skabt sådan et udpræget a-mennesker der sover så lidt om natten, står op klokken bæ og er total morgenfrisk :numse Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Mie vågnede 3 gange i nat men jeg behøvede kun at hjælpe hende 1 gang, de andre gange faldt hun selv i søvn :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Øv 4 timers usammenhængende søvn var hvad jeg fik ud af denne nat... Lige nu er jeg bare sur og træt - og lidt irriteret over at Torben ik hjalp mig i nat... Æv hvor kan jeg bare slet ik overskue at sku på arbejde til 16.30...Øv! :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Øv 4 timers usammenhængende søvn var hvad jeg fik ud af denne nat... Lige nu er jeg bare sur og træt - og lidt irriteret over at Torben ik hjalp mig i nat... Æv hvor kan jeg bare slet ik overskue at sku på arbejde til 16.30... :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 :kram og :kiss til alle de trætte mødre! Her stod Maliva op 6.50 og puttede i smørhullet i en 10 minutters tid :wub det er længe siden hun har ligget der. I dag skal hun i gæstepleje. 20 minutters gåtur herfra. Jeg tager en hjemmedag i dag for at kunne hente hende hurtigt, hvis der sker noget, fremfor først efter 1 time efter at være blevet ringet op Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Om jeg begriber hvordan et inkarneret b-menneske som jeg, der altid har sovet meget, har skabt sådan et udpræget a-mennesker der sover så lidt om natten, står op klokken bæ og er total morgenfrisk :numse Jeg har den samme tanke om mit barn... jeg forstår det ik. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Jeg har den samme tanke om mit barn... jeg forstår det ik.Det burde ikke være lovlig! Og kan ikke lade være med at sammenligne Silke Elia med hendes kusine (på 1,5) der sover fra 19-9 uden en lyd :O Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Det burde ikke være lovlig! Og kan ikke lade være med at sammenligne Silke Elia med hendes kusine (på 1,5) der sover fra 19-9 uden en lyd :O19-9 er da også absurd længe! :o Sover hun også til middag? Hun er da i hvert fald så en af dem der trækker gennemsnittet op - Anna sover ikke 14 timer samlet på et døgn, men nærmere 12-13, så den kusine ville jeg passe på med at sammenligne med. Det bliver man sgi bare bitter af. :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Øv 4 timers usammenhængende søvn var hvad jeg fik ud af denne nat... Lige nu er jeg bare sur og træt - og lidt irriteret over at Torben ik hjalp mig i nat... Æv hvor kan jeg bare slet ik overskue at sku på arbejde til 16.30... Om jeg begriber hvordan et inkarneret b-menneske som jeg, der altid har sovet meget, har skabt sådan et udpræget a-mennesker der sover så lidt om natten, står op klokken bæ og er total morgenfrisk :numseI er da også altid hårdt ramt :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Ej det er da træls tille.... men det kan jo også være at han vil være anderledes i dp... og ellers må hun jo ringe, hvis det bliver helt skidt. For selvfølgelig er det jo ikke holdbart i længden... (men jeg kender godt følelsen af ikke at ville være bekendt at andre skal passe ens hysteriske barn) Hvor er det træls for jer at han skal være sådan. Jeg kan slet ikke forestille mig Albert være sådan.... :kram Tak for kram :)I mandags havde det kørt helt skævt i dp, og han havde været nød til at havde sutten hele tiden. Dp er bare af den støbning, at vi klarer os bedst mulig igennem dagen, selvom jeg havde sagt at hun skulle ringe hvis det gik helt galt. Så jeg føler nok at jeg selv er nødt til at tage lidt ansvar der. Han er sendt af sted idag i noget bedre humør, og lyse total op da, Mie (Majs) og far kom ind af døren, så håber han får en god dag :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Albert skal lave kalenderlys dekoration i DP idag, den glæder jeg mig godt nok til at se i eftermiddag :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Erica er begyndt at sove længe! :O De sidste 3 morgener er hun vågnet imelem 7:10 og 8:10! Hun plejer normalt at stå op 5:45-6:15...! Det er faktisk lidt trælst, morgenrutinerne har røget sig en tur, hun er jo vant til at have god tid om morgenen, s det der med at der ikke er så meget tid til at lege, det forstår hun jo ikke. Så jeg møder sent disse dage :( Har heldigvis et arbejde der er stort set ligeglad med hvornår jeg møder, men jeg skal jo have lavet det samme => lange eftermiddage eller aftener, og det gider jeg rent faktisk ikke. Håber hun snart vender tilbage til sin normale rytme - så når hendes far også at se hende om morgenen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Hjemme med slatten møffepige. Og da jeg meldte barn syg fik jeg et iskoldt "nå... Så må vi andre jo tage læsset i dag" efterfulgt af laaaang tavshed. Æv altså :( jeg ved bestemt godt, det er træls for dem, for jeg var syg 3 dage i sidste uge og vi er pressede pga en langtidssygemelding og forskellige strukturelle udfordringer. Men det kan jo ikke passe, at jeg skal bryde grædende sammen efter opkaldet, fordi jeg har ondt i maven over at blive hjemme hos mit feberbarn. Det er ærgerlig, synes jeg. Var det mig selv, var jeg jo taget afsted på piller, men hvad skal jeg gøre!? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Afleveringen gik bare ikke særligt godt :( Og jeg ved ikke om dp havde en dårlig morgen eller sådan noget, men hun ville bare gerne af med mig og Maliva begyndte så at blive enormt ked af det - så måtte gå fra en grædende Maliva :boo Da jeg så skriver og spørger om hun er okay igen, får jeg et koldt svar tilbage med "det er hun" - måske jeg bare er forvendt af Malivas normale dp bruger smileyer og virker mere åben i beskeder og kropssprog, men synes nu at en "det er hun" er ret koldt, når jeg spørger på en høflig og pæn måde om hun er faldet til ro :/ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Hjemme med slatten møffepige. Og da jeg meldte barn syg fik jeg et iskoldt "nå... Så må vi andre jo tage læsset i dag" efterfulgt af laaaang tavshed. Æv altså :( jeg ved bestemt godt, det er træls for dem, for jeg var syg 3 dage i sidste uge og vi er pressede pga en langtidssygemelding og forskellige strukturelle udfordringer. Men det kan jo ikke passe, at jeg skal bryde grædende sammen efter opkaldet, fordi jeg har ondt i maven over at blive hjemme hos mit feberbarn. Det er ærgerlig, synes jeg. Var det mig selv, var jeg jo taget afsted på piller, men hvad skal jeg gøre!? Det er da godt nok også en flabet bemærkning. Var det din chef der sagde sådan? Du kan jo ikke gøre for at din datter er syg og der er jo netop noget der hedder barn-syg, og du kan jo ikke gøre for det kommer lige efter du selv har været syg. Øv en dum kollega/chef :kram2 God bedring :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2013 Hjemme med slatten møffepige. Og da jeg meldte barn syg fik jeg et iskoldt "nå... Så må vi andre jo tage læsset i dag" efterfulgt af laaaang tavshed. Æv altså :( jeg ved bestemt godt, det er træls for dem, for jeg var syg 3 dage i sidste uge og vi er pressede pga en langtidssygemelding og forskellige strukturelle udfordringer. Men det kan jo ikke passe, at jeg skal bryde grædende sammen efter opkaldet, fordi jeg har ondt i maven over at blive hjemme hos mit feberbarn. Det er ærgerlig, synes jeg. Var det mig selv, var jeg jo taget afsted på piller, men hvad skal jeg gøre!? Den var fandme ikke fair over for dig, den der! :kiss Håber snart hun er frisk og fuld af krudt igen! Del dette indlæg Link to post Share on other sites