TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Silke Elia havde efter en god sidste uge, en hård weekend pga fødselsdag lørdag som vi har fået nogle vilde efterreaktioner på. Og i dag har også været nok til dato hårdeste dag i dagpleje sagde DP, så slemt at hun på et tidspunkt havde siddet og rykket totter af hår af sig selv med et 'vildt' udtryk som om hendes hoved var fuld af kaos, havde DP sagt. Hun havde svært ved at og brugte længe med hjælp på at falde i søvn og vågnede efter 5 kvarter op med et skrig. Stakkels pige :( Nu sover hun endelig efter 45 minutter hvor vi har lagt i ske i vores seng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:o OMG! Det lyder da helt grotesk! Stakkels unger :(

 

 

Ej, det er godt nok ikke fedt! Der skal da bare være råd til vikarer sådan nogle steder :prik

Hvordan er aftenen gået med hende?

Kan man godt tillade sig af klage over det?

 

I morges var det lederen selv, der havde taget imod som eneste voksne på Anna stue, så hun er jo nok godt klar over problemet, men jeg er simpelthen så vred!

Jeg vil vildt gerne pointere, at jeg er utilfreds, men jeg har bare en helt klar forventning om, at det nytter et hammerslag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man godt tillade sig af klage over det?

I morges var det lederen selv, der havde taget imod som eneste voksne på Anna stue, så hun er jo nok godt klar over problemet, men jeg er simpelthen så vred!

Jeg vil vildt gerne pointere, at jeg er utilfreds, men jeg har bare en helt klar forventning om, at det nytter et hammerslag :(

Altså hvis der ingen er der siger noget, vil der jo aldrig ske noget. For det er altså ikke i orden. Og også total dårlige arbejdsvilkår for pædagogen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man godt tillade sig af klage over det?

 

I morges var det lederen selv, der havde taget imod som eneste voksne på Anna stue, så hun er jo nok godt klar over problemet, men jeg er simpelthen så vred!

Jeg vil vildt gerne pointere, at jeg er utilfreds, men jeg har bare en helt klar forventning om, at det nytter et hammerslag :(

Ville helt sikkert sige noget.. Når de er så små, synes jeg bare slet ikke at een voksen er nok - hvad laver alle ungerne så, mens hun skifter en anden? Hun har jo kun et sæt øjne og så er de på badeværelset.. Ej! det lyder bare ikke godt nok.

Uanset om det nytter eller ej, skal de jo vide, at det bare på ingen måde er godt nok..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia havde efter en god sidste uge, en hård weekend pga fødselsdag lørdag som vi har fået nogle vilde efterreaktioner på. Og i dag har også været nok til dato hårdeste dag i dagpleje sagde DP, så slemt at hun på et tidspunkt havde siddet og rykket totter af hår af sig selv med et 'vildt' udtryk som om hendes hoved var fuld af kaos, havde DP sagt. Hun havde svært ved at og brugte længe med hjælp på at falde i søvn og vågnede efter 5 kvarter op med et skrig. Stakkels pige :( Nu sover hun endelig efter 45 minutter hvor vi har lagt i ske i vores seng.

Puha det lyder hårdt, stakkels lille Silke Elia! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man godt tillade sig af klage over det?

 

I morges var det lederen selv, der havde taget imod som eneste voksne på Anna stue, så hun er jo nok godt klar over problemet, men jeg er simpelthen så vred!

Jeg vil vildt gerne pointere, at jeg er utilfreds, men jeg har bare en helt klar forventning om, at det nytter et hammerslag :(

Jeg synes altså godt du kan tillade dig at klage! Tag en snak med lederen om, at du altså ikk synes det er i orden at der kun har været én pædagog til en hel stue. Jeg ville i hvert fald også være utilfreds!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man godt tillade sig af klage over det?

I morges var det lederen selv, der havde taget imod som eneste voksne på Anna stue, så hun er jo nok godt klar over problemet, men jeg er simpelthen så vred!

Jeg vil vildt gerne pointere, at jeg er utilfreds, men jeg har bare en helt klar forventning om, at det nytter et hammerslag :(

Jeg synes sagtens du kan tillade dig at klage over det. Det er da på ingen måde iorden! :O

Det er jo ikke for din skyld, men for Annas (og de andre børns) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith og far har været til 12 mdrs undersøgelse idag og vejer 10,3 kg og skulle efter lægens måling være 77 cm, har selv målt hende til 78 cm, så det er nok noget i den stil..

Hun fik stik og kom i seng med 38,5 i feber.. Håber at hun er rask imorgen, jeg har top vigtigt arbejde imorgen, der har rykket rundt i hele afdelingen, fordi jeg skulle have lavet det i sidste uge, hvor E kastede op og S var syg, så kan på ingen måde holde barn syg imorgen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor jeg bare HADER når Sophia skal i gæstehus! Hun var fuldstændig mut da jeg afleverede :( og normalt fortæller hun om alt hun ser.

De siger hun har haft en god dag. Men hun har altså kun sovet halvanden time til middag, og ikke spist rugbrød til frokost men kun kogte gulerødder?

Hun har bare været SÅ tryghedssøgende og ked i eftermiddags :( det ligner altså bare ikke min Sophia. Men ind til nu sover hun godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der har været een pædagog på Annas stue - HELE DAGEN! Hun fik kun lige lidt hjælp da de skulle spise frokost - der er ikke råd til at hyre en vikar. Jeg synes bare SLET Ikke det er i orden! :prik

 

Hun synes det var gået fint - børnene havde været søde og "passet sig selv" :blink Det er for h******* ikke det jeg betaler for! :(

 

Anna ville ikke i VS i morges og det vil hun ellers  normalt gerne. Det var dog gået okay, men selvom jeg hentede allerede 15:45 var hun tydeligt bombet og det krævede en time i sofaen med Postmand Per og Ramasjang før hun var klar til at kommunikere og interagere. Lille pus, altså! Hun har været sød og godt tilpas ellers og det har været en hyggelig aften, men NUJ, hvor gad jeg godt have muligheden for at være på 32 timer :(

 

 

Kan man godt tillade sig af klage over det?

 

I morges var det lederen selv, der havde taget imod som eneste voksne på Anna stue, så hun er jo nok godt klar over problemet, men jeg er simpelthen så vred!

Jeg vil vildt gerne pointere, at jeg er utilfreds, men jeg har bare en helt klar forventning om, at det nytter et hammerslag :(

 

Det er bare slet ikke i orden!!!

 

Man kan altså ikke kun være én på stuen :gal

 

Jeg ville uden tøven klage.

 

Det kan ske, at man på en uheldig dag kun er to på en stue, men ALDRIG kun én :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror godt nok Lucas er ramt at tiger lige nu! Han er total humørsvingende, og helt vildt mor-syg! Han vil konstant kravle rundt på mig og op af mig. Når jeg putter ham bliver han bundulykkelig, og vil bare op, og når han så kommer op, rækker han ud efter vores seng, og vil ligge der og putte helt tæt på mig. Når Jacob putter er der intet  :huh Det plejer altid at være mig der putter, og de sidste mange måneder har han været SÅ nem at putte, jeg har bare lagt ham og sagt godnat, og så har han puttet sig, men jeg skal da lige love for det er vendt nu!

Jeg troede ellers vi sprang let og elegant over den her tiger, for det er først her i løbet af den sidste uges tid at han har været sådan, men næh nej, hvorfor skulle vi da også springe en tiger over  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man godt tillade sig af klage over det?

I morges var det lederen selv, der havde taget imod som eneste voksne på Anna stue, så hun er jo nok godt klar over problemet, men jeg er simpelthen så vred!

Jeg vil vildt gerne pointere, at jeg er utilfreds, men jeg har bare en helt klar forventning om, at det nytter et hammerslag :(

Jo klag endelig, det er omsorgssvigt tænk hvis der skete noget alvorligt? men jeg er bange for at det eneste der nytter er at sætte krydsene de rigtige steder imorgen :( i Herning kommune er det fx politisk bestemt at vikarer skal spares væk og så står lederne der og har ikke noget de kan gøre ved det! Det er ikke ledernes skyld de bliver bare nød til at arbejde indenfor de rammer der er. Men der MÅ da være mulighed for at flytte lidt rundt på folk, og så syntes jeg at lederen burde slippe alt og selv stå på stuen. At de leger fint selv en enkelt dag eller 12 (dog ikke i træk) ud af alle de dage de er i VS på et år er helt fint i min verden det får de også noget ud af, MEN pointen er vel også at det er direkte uforsvarligt med en voksen til 10-15 børn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:gal hele putningen er total ødelagt, det gik af H til pg så tog Anders over og så fik hun lov til at komme ned og lege :rolleyes Han fik lagt hende, men i stedet for så at blive siddende og vente på at hun sov, så gik han ud. Med det resultat at hun var lige ved at kaste op af gråd!!! Tak Anders!!! Jeg havde jo ikke i forvejen kæmpet en brav kamp for at få hende til at forstå at sengen er et rart og trygt sted! Hvordan mon hun har det med værelset nu? Og hvad laver hun så nu - jo han har da taget hende med op igen!!! :gal

Grundet Urimelige arbejdsforhold og underminering af autoritet siger jeg nu min stilling som mor op!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der har været een pædagog på Annas stue - HELE DAGEN! Hun fik kun lige lidt hjælp da de skulle spise frokost - der er ikke råd til at hyre en vikar. Jeg synes bare SLET Ikke det er i orden! :prik

Hun synes det var gået fint - børnene havde været søde og "passet sig selv" :blink Det er for h******* ikke det jeg betaler for! :(

Anna ville ikke i VS i morges og det vil hun ellers normalt gerne. Det var dog gået okay, men selvom jeg hentede allerede 15:45 var hun tydeligt bombet og det krævede en time i sofaen med Postmand Per og Ramasjang før hun var klar til at kommunikere og interagere. Lille pus, altså! Hun har været sød og godt tilpas ellers og det har været en hyggelig aften, men NUJ, hvor gad jeg godt have muligheden for at være på 32 timer :(

Sig mig engang... Må hun overhovedet være alene med så mange børn?

synes det lyder helt hen i vejret!!!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:gal hele putningen er total ødelagt, det gik af H til pg så tog Anders

over og så fik hun lov til at komme ned og lege :rolleyes Han fik lagt

hende, men i stedet for så at blive siddende og vente på at hun sov, så

gik han ud. Med det resultat at hun var lige ved at kaste op af gråd!!!

Tak Anders!!! Jeg havde jo ikke i forvejen kæmpet en brav kamp for at få

hende til at forstå at sengen er et rart og trygt sted! Hvordan mon hun

har det med værelset nu? Og hvad laver hun så nu - jo han har da taget

hende med op igen!!! :gal

Grundet Urimelige arbejdsforhold og underminering af autoritet siger jeg

nu min stilling som mor op!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:gal hele putningen er total ødelagt, det gik af H til pg så tog Anders over og så fik hun lov til at komme ned og lege :rolleyes Han fik lagt hende, men i stedet for så at blive siddende og vente på at hun sov, så gik han ud. Med det resultat at hun var lige ved at kaste op af gråd!!! Tak Anders!!! Jeg havde jo ikke i forvejen kæmpet en brav kamp for at få hende til at forstå at sengen er et rart og trygt sted! Hvordan mon hun har det med værelset nu? Og hvad laver hun så nu - jo han har da taget hende med op igen!!! :gal

Grundet Urimelige arbejdsforhold og underminering af autoritet siger jeg nu min stilling som mor op!

 

:kram  :kram  :kram  :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror godt nok Lucas er ramt at tiger lige nu! Han er total humørsvingende, og helt vildt mor-syg! Han vil konstant kravle rundt på mig og op af mig

. Når jeg putter ham bliver han bundulykkelig, og vil bare op, og når han så kommer op, rækker han ud efter vores seng, og vil ligge der og putte helt tæt på mig. Når Jacob putter er der intet :huh Det plejer altid at være mig der putter, og de sidste mange måneder har han været SÅ nem at putte, jeg har bare lagt ham og sagt godnat, og så har han puttet sig, men jeg skal da lige love for det er vendt nu!

Jeg troede ellers vi sprang let og elegant over den her tiger, for det er først her i løbet af den sidste uges tid at han har været sådan, men næh nej, hvorfor skulle vi da også springe en tiger over :rolleyes

:kram

Synes denne tiger har været rigtig grum. Håber I snart er ovre den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:gal hele putningen er total ødelagt, det gik af H til pg så tog Anders over og så fik hun lov til at komme ned og lege :rolleyes Han fik lagt hende, men i stedet for så at blive siddende og vente på at hun sov, så gik han ud. Med det resultat at hun var lige ved at kaste op af gråd!!! Tak Anders!!! Jeg havde jo ikke i forvejen kæmpet en brav kamp for at få hende til at forstå at sengen er et rart og trygt sted! Hvordan mon hun har det med værelset nu? Og hvad laver hun så nu - jo han har da taget hende med op igen!!! :gal

Grundet Urimelige arbejdsforhold og underminering af autoritet siger jeg nu min stilling som mor op!

Nogle gange gør de kære mænd altså ikke jobbet særlig nemt! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor jeg bare HADER når Sophia skal i gæstehus! Hun var fuldstændig mut da jeg afleverede :( og normalt fortæller hun om alt hun ser.

De siger hun har haft en god dag. Men hun har altså kun sovet halvanden time til middag, og ikke spist rugbrød til frokost men kun kogte gulerødder?

Hun har bare været SÅ tryghedssøgende og ked i eftermiddags :( det ligner altså bare ikke min Sophia. Men ind til nu sover hun godt!

Åh det forstår jeg godt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith og far har været til 12 mdrs undersøgelse idag og vejer 10,3 kg og skulle efter lægens måling være 77 cm, har selv målt hende til 78 cm, så det er nok noget i den stil..

Hun fik stik og kom i seng med 38,5 i feber.. Håber at hun er rask imorgen, jeg har top vigtigt arbejde imorgen, der har rykket rundt i hele afdelingen, fordi jeg skulle have lavet det i sidste uge, hvor E kastede op og S var syg, så kan på ingen måde holde barn syg imorgen..

Håber hun slipper forholdvis let. Store pige :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det lyder hårdt, stakkels lille Silke Elia! :kram

Tak, det er rigtig synd for hende og vil jo gerne gøre alt for at lette hendes verden. Vi har nu haft 5-6 (glemmer helt at tælle) opvågninger de sidste 2 timer. Det tegner til at blive en lang nat, suk :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så en datter der er LYSvågen nu og står og hænger op af sofabordet og ser fjernsyn! Nu gad jeg nemlig ikke at spille klovn nede på værelset længere!

SKRID LORTE TIGER!!! :GAL

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram piger! Mie sover ENDELIG - det tog jo også "kun" halvanden time.

Anders konklusion: jeg tror vi skal sidde hos hende til hun sover helt (NÅ! Se den havde jeg da ALDRIG regnet ud selv - ELLER) :prik

men det er FINT at han SELV dragede den rigtige konklusion, det virker bedst for ham. Syntes bare det er synd for Mie!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for opbakning, piger!

 

Lederen måtte jo så også træde til om morgenen indtil pædagogen mødte ind. 

Jeg kunne se på listen, at der ikke havde været nogen fraværende børn i dag. Der var hentet 3-4 stykker, da jeg hentede Anna, men de havde været der alle 12! :o

 

Jeg synes jo også det er umenneskelige arbejdsforhold for den stakkels pædagog, der har været alene med 12 børn i 6 timer! Jeg bliver helt træt ved tanken :blink

 

Jeg nævner det i morgen tidlig og spørger ved samme lejlighed hvem man skal stemme på i morgen for at sørge for flere penge til daginstitutionerne! SGU!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man godt tillade sig af klage over det?

I morges var det lederen selv, der havde taget imod som eneste voksne på Anna stue, så hun er jo nok godt klar over problemet, men jeg er simpelthen så vred!

Jeg vil vildt gerne pointere, at jeg er utilfreds, men jeg har bare en helt klar forventning om, at det nytter et hammerslag :(

Nu arbejder jeg med området i en kommune. Der må være en normering i kan rette jer efter. I vores kommune hedder den 4,6 - som i 4,6 time pr barn om ugen :unsure Det er triste tal...

Dog er der ingen lovgivning, og institutionerne får tildelt en lønsum som de selv fordeler. Det vil typisk være fordi pengene på vikar kontoen er brugt op her sidst på året. Men det er på INGEN måde i orden!

Det kræver en dygtig leder at drive en institution, og jeg ville som forældre ikke tøve et sekund med at klage. Måske fordi jeg også ser det inden fra, men det ville jeg gøre. Hvis det er vedvarende ville jeg også klage til børneudvalget, det er i sidste ende dem der sidder med pengekassen. Jeg tror på der er lang vej fra den enkelte insitution til politisk handling - der er rigtig mange ting som politikerne sjældent hører om, og det skal de gøres opmærksom på, efter som det er deres ansvar at drive en kommune! (Der med ikke sagt at de enkelte leder ikke har et ansvar - for det har de helt bestemt!)

Og iøvrigt viser det bare det er vigtigt man stemmer til kommunal valg! Jeg var til vælgermøde i sidste uge, hvor en politiker så smukt sagde at lederne i institutionerne er gode til at passe børn, de er slet ikke uddannet til at være ledere og de bruger alt for meget tid på ledelse som går fra børnene. Det er også klart den opfattelse jeg har - vi har nogle virkelige dygtige områdeledere hos os, men de daglige ledere burde være med børnene istedet for på kontor!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.