TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Værste putning i laaaaang tid!

øv hvor jeg hader, når det sker!

torsdag er i forvejen stresset om efter middagen med gymnastik alt for tæt på aftensmad og puttetid og når det så ramler sammen med at Mads ikke er hjemme.... Så går det bare i kage! :(

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej, for kunne hverken læse eller synge, så far gjorde det :)

Det lyder godt nok også slemt så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia er endelig helt frisk, og har haft en super dag i dagpleje :yay Hun havde hoppet i vandpyt for første gang, og DP sagde hun skraldgrinede :wub

:loveshower

 

Filippa ville have mig til at putte i dag, men jeg har ingen stemme :(

Jeg forklarede hviskende, at jeg ingen stemme har, så jeg ikke kunne, hvortil Filippa siger: tal ordentlig, pænt, mor. :D

Haha - hvor er hun sjov! :D Hvad har du dog lavet, siden stemmen er helt væk? Hvem har du råbt af? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hjemme 2 dages seminar. Det har været en virkelig god tur og jeg er nu endnu mere glad for mit nye arbejde :yay

 

Jeg har savnet Anna (der har hygget sig med sin far), men vi blev så mega uvenner under nattøj/tandbørste-sceancen, fordi hun bare VIL tage den natdragt på selv (og også var på tværs med en hel masse andet) og det KAN hun ikke. Hun var så vred, at jeg ikke måtte putte hende - hun skubbede mig væk og sagde 'nej, mor' :( Åh, den var svær at sluge, når jeg bare så gerne ville holde hende helt tæt i mine arme! Heldgvis fik hun hældt vand ud over sig selv i sengen, så der skulle ny natdragt og dynebetræk til og så ville hun gerne have jeg puttede derfra :wub

 

Jeg ved satme ikke hvad vi skal stille op med 'vil-selv' <_< På den ene side er hun jo nødt til at prøve selv og øve sig og man skal være tålmodig og udvise man har tid og tror på hun kan, men hun har jo tålmodighed til at blive ved i halve og hele timer og det GÅR jo bare sjældent :prik Nogen der har tips og tricks? Kan man indføre et æggeur, der f.eks. ringer efter 2, 5, 10 min (alt efter hvor lang tid man har) og så kan hun prøve selv indtil det ringer og derefter hjælper vi? Hvad tænker I om det? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hjemme 2 dages seminar. Det har været en virkelig god tur og jeg er nu endnu mere glad for mit nye arbejde :yay

Jeg har savnet Anna (der har hygget sig med sin far), men vi blev så mega uvenner under nattøj/tandbørste-sceancen, fordi hun bare VIL tage den natdragt på selv (og også var på tværs med en hel masse andet) og det KAN hun ikke. Hun var så vred, at jeg ikke måtte putte hende - hun skubbede mig væk og sagde 'nej, mor' :( Åh, den var svær at sluge, når jeg bare så gerne ville holde hende helt tæt i mine arme! Heldgvis fik hun hældt vand ud over sig selv i sengen, så der skulle ny natdragt og dynebetræk til og så ville hun gerne have jeg puttede derfra :wub

Jeg ved satme ikke hvad vi skal stille op med 'vil-selv' <_< På den ene side er hun jo nødt til at prøve selv og øve sig og man skal være tålmodig og udvise man har tid og tror på hun kan, men hun har jo tålmodighed til at blive ved i halve og hele timer og det GÅR jo bare sjældent :prik Nogen der har tips og tricks? Kan man indføre et æggeur, der f.eks. ringer efter 2, 5, 10 min (alt efter hvor lang tid man har) og så kan hun prøve selv indtil det ringer og derefter hjælper vi? Hvad tænker I om det? :help

Jeg bryder ofte mit hoved med hvad vi skal gøre, når Sophia først RIGTIGT kommer ind i kan selv/vil selv fasen.

Vil hun ikke acceptere at i hjælper hende? Altså f.eks. folder et af benene i natdragten op, og viser og fortæller hvordan hun så gør med foden/benet? Tror helt sikkert vejen frem, er at finde frem til "hjælp til selvhjælp" ;) men er godt klar over at det er svært :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bryder ofte mit hoved med hvad vi skal gøre, når Sophia først RIGTIGT kommer ind i kan selv/vil selv fasen.

Vil hun ikke acceptere at i hjælper hende? Altså f.eks. folder et af benene i natdragten op, og viser og fortæller hvordan hun så gør med foden/benet? Tror helt sikkert vejen frem, er at finde frem til "hjælp til selvhjælp" ;) men er godt klar over at det er svært :kram2

Det kunne vi en periode, men nu skal vi SLET ikke blande os. Hvis vi så meget som rører ved det hun har gang i, så siger hun 'nej mor! Selv!' og omgør det vi lige har gjort <_< Hun vil aldeles ikke hjælpes og vi kan ikke snyde os til at hjælpe hende, som vi ellers ofte har kunne :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne vi en periode, men nu skal vi SLET ikke blande os. Hvis vi så meget som rører ved det hun har gang i, så siger hun 'nej mor! Selv!' og omgør det vi lige har gjort <_< Hun vil aldeles ikke hjælpes og vi kan ikke snyde os til at hjælpe hende, som vi ellers ofte har kunne :prik

Hvad så med en form for kompromis? Anna gør det og mor/far gør det? Og måske samtidig fortælle hende, at det vil hjælpe mor/far rigtig meget hvis hun vil gøre det her mens mor/far gør det her? Så hun måske får en følelse af at hun hjælper og det gør jer glade?

Satser på at du på et tidspunkt har en masse gyldne råd, så jeg er godt rustet om et halvt års tid :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad så med en form for kompromis? Anna gør det og mor/far gør det? Og måske samtidig fortælle hende, at det vil hjælpe mor/far rigtig meget hvis hun vil gøre det her mens mor/far gør det her? Så hun måske får en følelse af at hun hjælper og det gør jer glade?

Satser på at du på et tidspunkt har en masse gyldne råd, så jeg er godt rustet om et halvt års tid :D

Jo, det kan være jeg skal prøve at gå forhandlingsvejen. Tak for input! :kiss (og jeg lover at dele, hvis jeg finder de vise sten ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

tak for krammer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, det kan være jeg skal prøve at gå forhandlingsvejen. Tak for input! :kiss (og jeg lover at dele, hvis jeg finder de vise sten ;))

Tænk at man skal have fat i forhandlingsteknikkerne med sin knap 2 årig datter :D

Håber du finder de vise sten :kram2 også så I kan få de hyggelige pålæsningsstunder tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower

Haha - hvor er hun sjov! :D Hvad har du dog lavet, siden stemmen er helt væk? Hvem har du råbt af? :P

;) hehe, jeg er ikke råbe-typen. Aner ikke hvad jeg har lavet - havde lidt ondt i halsen i går morges og underviste det meste af dagen og så er det blevet helt håbløst med stemmen :rolleyes

Tænk at Anna er så meget 'vil selv' med at tage tøj på - der er Filippa slet ikke :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

;) hehe, jeg er ikke råbe-typen. Aner ikke hvad jeg har lavet - havde lidt ondt i halsen i går morges og underviste det meste af dagen og så er det blevet helt håbløst med stemmen :rolleyes

Tænk at Anna er så meget 'vil selv' med at tage tøj på - der er Filippa slet ikke :unsure

Og vær du glad for det! Jeg synes det er ALT for tidligt - jeg kan jo ikke rigtig snakke logik med hende og hun har slet ikke motorikken til det endnu :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og vær du glad for det! Jeg synes det er ALT for tidligt - jeg kan jo ikke rigtig snakke logik med hende og hun har slet ikke motorikken til det endnu :(

Ronja gør det også. Det der har fungeret bedst er at lade hende gøre det selv og så siger vi hun skal sige til når hun vil have hjælp. Så kommer det ofte hurtigere end hvis vi prøver at hjælpe uden hun har bedt om hjælp.

Det kræver virkelig tålmodighed og tid men her tager det meget længere tid hvis vi prøver at hjælpe fordi det som regel ender i hys Ronja i stedet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja blev puttet i vores seng i dag og nu lægger hun og snorker som en voksen :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader det her søvnludo! Sygdom slog os hjem! Det gik ellers lige så godt med et par gode nætter hvor hun sov næsten igennem! Men i nat var vi helt tilbage på 5 opvågninger hvor det var nødvendigt at give vand i flaske!!! HÅBER bare det er fordi appetitten er på vej tilbage for hun har jo næsten ikke spist noget i 5 dage. Vi har ellers disket op med livretter "en mas" og snacks har været tilgængelig hele tiden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hmmm projekt spise havregrød selv med ske går ikke så godt. Selv om hun er sulten og gerne tar imod når jeg holder skeen så sidder hun faktisk bare selv og smører havregrød på alt indenfor rækkevidde, incl håret og tøjet osv :rolleyes Det kan da ikke passe det er for tidligt at lære det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm projekt spise havregrød selv med ske går ikke så godt. Selv om hun er sulten og gerne tar imod når jeg holder skeen så sidder hun faktisk bare selv og smører havregrød på alt indenfor rækkevidde, incl håret og tøjet osv :rolleyes Det kan da ikke passe det er for tidligt at lære det?

Altså det du beskriver kan stadig være Valdemar nogle dage også ;) Jeg synes ikke, at det er for tidligt at lære det, men herhjemme vurderer vi lidt fra dag til dag, hvor meget svineri, vi orker :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm projekt spise havregrød selv med ske går ikke så godt. Selv om hun er sulten og gerne tar imod når jeg holder skeen så sidder hun faktisk bare selv og smører havregrød på alt indenfor rækkevidde, incl håret og tøjet osv :rolleyes Det kan da ikke passe det er for tidligt at lære det?

Luna får "semi-lov" til sidt.... Jeg loader ske og hun kører indenbords, så godt hun nu kan ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det du beskriver kan stadig være Valdemar nogle dage også ;) Jeg synes ikke, at det er for tidligt at lære det, men herhjemme vurderer vi lidt fra dag til dag, hvor meget svineri, vi orker :D

:ditto Jeg synes de har godt af at lære det. Marius spiser efterhånden mere og mere selv og når han er mæt begynder svineriet som oftest. Og fodring af kattene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm projekt spise havregrød selv med ske går ikke så godt. Selv om hun er sulten og gerne tar imod når jeg holder skeen så sidder hun faktisk bare selv og smører havregrød på alt indenfor rækkevidde, incl håret og tøjet osv :rolleyes Det kan da ikke passe det er for tidligt at lære det?

Silke Elia kan godt spise selv. Men hun gider sjældent helt selv om morgen, så preloader ofte.

Men hun har jo også øvet sig altid - altså altid fået lov selv, så vi har meget sjældent mad på gulvet længere :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder til I også er hårdt ramt af skodtigeren :numse

Ej men for fanden - hvornår skrider den LORTEPISSERØV-tiger?!?!!? Det er da absolut den værste, der har været EVER. Æv, jeg er træt. Og sur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm projekt spise havregrød selv med ske går ikke så godt. Selv om hun er sulten og gerne tar imod når jeg holder skeen så sidder hun faktisk bare selv og smører havregrød på alt indenfor rækkevidde, incl håret og tøjet osv :rolleyes Det kan da ikke passe det er for tidligt at lære det?

Inger kan godt spise med ske selv nu og har gjort det i 1½ måned - ish. Men det svinede godt nok også meget i starten, men så en dag fangede hun den. MEN: vi har altså også stadig dage, hvor det ender i håret, nakken, tøjet og mor/far <_<  :rolleyes Og så tager det længere tid, så vi starter som regel med at give hende halvdelen, og så får hun selv lov til sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej men for fanden - hvornår skrider den LORTEPISSERØV-tiger?!?!!? Det er da absolut den værste, der har været EVER. Æv, jeg er træt. Og sur.

Jeg synes også det er møg hård. Måske fordi man nu er 14 måneders søvn bagud (jeg er i hvert fald mange timer bagud), de er blevet større så er sværre at holde/mere krævende, sover mindre og går på arbejde (eller du gør i hvert fald ;) ). Men der er nok en grund til den fylder over 50 sider i Vidunderlige Uger - fordi der sker rigtig meget. Men glæder mig godt nok til den skrider - laaaaangt væk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm projekt spise havregrød selv med ske går ikke så godt. Selv om hun er sulten og gerne tar imod når jeg holder skeen så sidder hun faktisk bare selv og smører havregrød på alt indenfor rækkevidde, incl håret og tøjet osv :rolleyes Det kan da ikke passe det er for tidligt at lære det?

 

Cassandra nægter at blive madet, hun er kun blevet fodret nogle mdr og har ellers klaret det selv. Hun har klaret skeen selv fra før hun var 1 år. Vi har taget svineriet, det er trods alt bedre hun får mad  ;)  og hun klarer det meget flot nu og svineriet er blevet mindre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.